ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 19 Φλεβάρη 2014
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Επιτάχυνση για αύξηση της ανταγωνιστικότητας

Το «παράδειγμα» του λιμανιού του Πειραιά που επικαλείται σταθερά η κυβέρνηση είναι χαρακτηριστικό για το τι σημαίνει για τους εργαζόμενους η καπιταλιστική ανάπτυξη

Eurokinissi

Το «παράδειγμα» του λιμανιού του Πειραιά που επικαλείται σταθερά η κυβέρνηση είναι χαρακτηριστικό για το τι σημαίνει για τους εργαζόμενους η καπιταλιστική ανάπτυξη
Στο πλαίσιο της στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης και της ελληνικής κυβέρνησης, που είναι η παραπέρα θωράκιση της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων, ο υπουργός Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης, μιλώντας χτες στο συνέδριο που διοργανώνει το Economist, προανήγγειλε την ιδιωτικοποίηση συνολικά του λιμενικού δικτύου της χώρας και μια «πιο ανταγωνιστική και βιώσιμη ναυτιλιακή βιομηχανία», που σημαίνει κλιμάκωση της σφοδρής επίθεσης σε βάρος των ναυτεργατών για να εξασφαλιστεί ακόμα πιο φτηνή εργατική δύναμη για τους εφοπλιστές.

Οπως ανέφερε ο υπουργός, στις 7 Μάη θα γίνει στην Αθήνα Ατυπη Υπουργική Σύνοδος για τη ναυτιλία, με θέμα την «ενδιάμεση αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για τον τομέα Θαλασσίων Μεταφορών μέχρι το 2018», πολιτική που μέχρι τώρα έχει στοιχίσει δεκάδες χιλιάδες ναυτεργάτες στην ανεργία και καράβια εργασιακά γκέτο της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας και του δουλεμπορίου στις χώρες της ΕΕ, τρελά κέρδη για τους εφοπλιστές με τους Ελληνες εφοπλιστές να είναι στην κορυφή. Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι «είναι προοπτική μας από 5,5 εκατομμύρια εργαζόμενους να φτάσουμε στα 7 εκατομμύρια το 2020 στην Ευρώπη», χωρίς να αναφέρει το εργασιακό καθεστώς αυτών των εργαζομένων.

Πρόκληση και απροκάλυπτο εμπαιγμό και προς τους νησιώτες αποτέλεσαν οι «προτεραιότητες της πολιτικής της ΕΕ» για την Ελλάδα που παρουσίασε ο υπουργός, ανάμεσα στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και «η ενίσχυση της νησιωτικότητας με έμφαση στην προσβασιμότητα των νησιωτικών περιοχών, μέσω της βελτίωσης των ακτοπλοϊκών συνδέσεων και των παρεχόμενων συναφών υπηρεσιών στους πολίτες και μέσω της ενίσχυσης επιχειρηματικών δράσεων και πρωτοβουλιών»! Οταν αυτή τη στιγμή υπάρχουν νησιά, όπως Ικαρία, Φούρνοι, Σάμος, Λήμνος κ.ά., που βλέπουν καράβι με το κιάλι!

Οσον αφορά τα λιμάνια, είπε ότι το «κρατικοδίαιτο μοντέλο κατέρρευσε» και ότι «οι στόχοι του υπουργείου οριοθετούνται στην ανασύνταξη του παραγωγικού μοντέλου πάνω σε νέες βάσεις, σύμφωνα με ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο», παρουσιάζοντας ως «χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό του Πειραιά, δηλαδή την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο μονοπώλιο της «COSCO», το οποίο θησαυρίζει επιβάλλοντας την εργασιακή κόλαση και σημείωσε ότι «είναι κρίσιμο να εγκριθεί ο Φιλικός Διακανονισμός ΟΛΠ - "COSCO" από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς η συμφωνία περιλαμβάνει επιπλέον επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ» και πρόσθεσε ότι «εντός των επόμενων ημερών θα κατατεθεί προς έγκριση στη Βουλή η πρόσκληση εκδήλωσης επενδυτικού ενδιαφέροντος για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ». Για τον ΟΛΘ ανέφερε ότι «μέχρι στιγμής το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει ακόμη καταλήξει σε συγκεκριμένη πρόταση προς το υπουργείο για το πώς σκοπεύει να προχωρήσει στην αξιοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης».

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γ. Ανωμερίτης, μιλώντας στο συνέδριο, επανέφερε τις αντιρρήσεις του για τον τρόπο που θα γίνει η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, καθώς τάσσεται με τη μερίδα του κεφαλαίου που θέλει τη μέθοδο της παραχώρησης. Ωστόσο ξεκαθάρισε ότι η ιδιωτικοποίηση προωθείται με βάση «τις αρχές του κοινοτικού κεκτημένου, τις προτάσεις του υπό ψήφιση νέου Κοινοτικού Κανονισμού για τη λιμενική αγορά και τις τάσεις και πρακτικές των μεγάλων ευρωπαϊκών λιμένων».

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ «ΕΝΙΑΙΟ ΦΟΡΕΑ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ»
Ακόμα μια κρατική παρέμβαση στην υπηρεσία του κεφαλαίου

Εγκρίθηκε χτες επί της αρχής από την Ολομέλεια της Βουλής

Με τις ψήφους της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ εγκρίθηκε χτες επί της αρχής στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης με τίτλο «Ενιαίος Φορέας Εξωστρέφειας», το οποίο αποτελεί ένα ακόμα σημαντικό εργαλείο που υπηρετεί την ελευθερία δράσης του μεγάλου κεφαλαίου, διαμορφώνοντας και τους κατάλληλους ευνοϊκούς όρους.

Συνοπτικά προβλέπει ότι ο φορέας εξωστρέφειας θα έχει την επωνυμία Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου ΑΕ και διακριτικό τίτλο «Enterprise Greece». Ο νέος φορέας θα προκύψει από τη συγχώνευση της υφιστάμενης εταιρείας «ΙNVEST IN GREECE» («Επενδύστε στην Ελλάδα») με τον Οργανισμό Προώθησης Εξαγωγών (ΟΠΕ), ο οποίος θα τεθεί σε καθεστώς εκκαθάρισης. Στο φορέα θα αποσπαστεί το 50% των εμπορικών και οικονομικών ακόλουθων κ.ά. Σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους του ΟΠΕ, προβλέπεται μεταφορά στη νέα εταιρεία, χωρίς ωστόσο να περιέχεται ρητή δέσμευση, ενώ ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Ν. Μηταράκης, έχει ήδη κάνει λόγο για «ασφαλιστήριο συμβόλαιο» το οποίο «δίνει εφάπαξ σχεδόν 200.000 ευρώ στον κάθε εργαζόμενο» του ΟΠΕ, σημειώνοντας ότι με τις προτεινόμενες διατάξεις «αυτό θα πάρει τέλος».

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κ. Χατζηδάκης, ανέφερε ότι η επιδίωξη του νομοσχεδίου είναι να υπηρετηθεί η βασική στρατηγική της κυβέρνησης, που είναι «να δώσουμε ευκαιρία για την προσέλκυση επενδύσεων» και να προωθηθούν οι εξαγωγές. Σημείωσε ότι η σύνταξη του νομοσχεδίου για τον τομέα των εξαγωγών έγινε σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εξαγωγέων, δηλαδή τους μεγαλοεπιχειρηματίες.

Από τον ΣΥΡΙΖΑ ο εισηγητής, Γ. Σταθάκης, καταθέτοντας με τη σειρά του διαπιστευτήρια στο μεγάλο κεφάλαιο, αφού ανέφερε ότι το νομοσχέδιο χαρακτηρίζεται από «αποσπασματικότητα», εξέφρασε την εκτίμηση ότι θα είναι είναι ένας ακόμα θεσμός, όπως «το Fast Track το οποίο θα διευκόλυνε τη γρήγορη αδειοδότηση ορισμένων κατηγοριών επενδύσεων (...), οι οποίοι μετατρέπονται πολύ γρήγορα σε γραφειοκρατικούς θεσμούς χωρίς στόχους, περιεχόμενο και δραστηριότητα». Και για το λόγο αυτό ανέφερε ότι το κόμμα του ψηφίζει επί της αρχής «παρών».

Γ. Μωραΐτης: Η μάχη που δίνετε είναι για τα μονοπώλια

«Μια ακόμα παρέμβαση του αστικού κράτους στην υπηρεσία των μονοπωλίων», χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ο εισηγητής του ΚΚΕ, Νίκος Μωραϊτης, κάνοντας σαφές ότι το ΚΚΕ το καταψηφίζει. «Στοχεύετε - συνέχισε - να θωρακίσετε τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρήσεων», εξοβελίζοντας τους αυτοαπασχολούμενους και φτωχομεσαίους επαγγελματίες της πόλης και της υπαίθρου.

Τόνισε ότι «δίνετε τη μάχη» για το 1,5% των εμπορικών επιχειρήσεων που έχουν πάνω από το 50% των πωλήσεων σε κάθε τομέα, ένδυση, υπόδηση, τρόφιμα, αγροτικά προϊόντα κ.ά, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα να ενισχύονται όλο και περισσότερο οι μεγάλες καπιταλιστικές επιχειρήσεις.

Ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τον κλάδο του φαρμάκου, σημειώνοντας με συγκεκριμένα στοιχεία πως η εγχώρια φαρμακοβιομηχανία τριπλασίασε τα κέρδη της το 2012 σε σχέση με το 2011, ενώ το φάρμακο γίνεται όλο και πιο ακριβό για το λαό. Επισήμανε μάλιστα για τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ πως είναι χαρακτηριστικό ότι «κλείνει το μάτι» στους ντόπιους φαρμακοβιομήχανους.

Κάλεσε τους εργαζόμενους να ορθώσουν ανάστημα, να οργανώσουν την πάλη τους για την ανατροπή αυτής της πολιτικής και του σάπιου καπιταλιστικού συστήματος, τονίζοντας ότι η μοναδική λύση υπέρ του λαού είναι η αποδέσμευση από την ΕΕ, ο σχεδιασμός της λαϊκής οικονομίας με εργατική-λαϊκή εξουσία, για τη λαϊκή ευημερία.

Αποχώρησε από το ΠΑΣΟΚ η Κοππά

Την αποχώρησή της από το ΠΑΣΟΚ γνωστοποίησε χτες η ευρωβουλευτής Μαριλένα Κοππά, που ανεξαρτητοποιείται το διάστημα έως τις ευρωεκλογές και προσεγγίζει τη ΔΗΜΑΡ, της οποίας ενδεχομένως να είναι υποψήφια.

Σε συνέντευξή της στον «Αθήνα 9,84» υπερασπίζεται ένα άλλο μείγμα διαχείρισης και επικρίνει το ΠΑΣΟΚ για τον εναγκαλισμό του με τη ΝΔ. «Ολα τα μεταρρυθμιστικά έργα, τα οποία είχαν γίνει επί κυβέρνησης Γιώργου Παπανδρέου μέρα με την μέρα διαλύονται, χωρίς καμία αντίδραση από την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ», ανέφερε, εγκωμιάζοντας την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης Παπανδρέου που «εγκαινίασε» τις σαρωτικές ανατροπές στα δικαιώματα του λαού.

Χαρακτήρισε, ακόμα, «αδιέξοδη κίνηση» την πρωτοβουλία των «58», ως «σωσίβιο» του ΠΑΣΟΚ και του Ε. Βενιζέλου και κατέθεσε την έγνοια της για το αστικό πολιτικό σύστημα και τη σταθερότητα που έχει ανάγκη η αστική τάξη λέγοντας: «Κύρια αγωνία μου είναι ότι βλέπω ότι πάμε σε μια μετωπική σύγκρουση Νέας Δημοκρατίας - ΣΥΡΙΖΑ, που θα είναι κακή για τον τόπο και για την πολιτική σταθερότητα. Χρειάζεται απαραίτητα ένας αυτόνομος σοσιαλδημοκρατικός χώρος ανάμεσα σε αυτά τα δύο κόμματα (...) Θα βοηθήσω - όσο μπορώ - στην δημιουργία τρίτου πόλου περί την Δημοκρατική Αριστερά (...) Το μείζον είναι να μπορέσει να διατηρηθεί αυτός ο χώρος (...) Αν συνθλιβεί θα έχουμε πολύ κακές πολιτικές εξελίξεις συνολικά στην Ελλάδα».

Χρίσματα από ΝΔ και ΑΝΕΛ

Συνάντηση με τον δήμαρχο Πειραιά, Β. Μιχαλολιάκο, είχε χτες ο πρωθυπουργός και πρόεδρος της ΝΔ, Αντ. Σαμαράς, προκειμένου να τον στηρίξει σε ενδεχόμενη νέα υποψηφιότητά του για τη δημαρχία. Είπε χαρακτηριστικά ο Σαμαράς: «(...) κανένας δεν αλλάζει έναν πετυχημένο δήμαρχο, πρότυπο. Από εκεί και πέρα, το αν θα πει το "ναι" ή αν θα πει το "όχι", δεν το ξέρω εγώ. Είναι δικιά του επιλογή. Εγώ ελπίζω να πει το "ναι" για το καλό του Πειραιά μας». Ο Β. Μιχαλολιάκος απ' την πλευρά του δεν ξεκαθάρισε τι θα κάνει, μόνο χαρακτήρισε τον Σαμαρά ως τον «πιο επιτυχημένο πρωθυπουργό των τελευταίων δεκαετιών»...

Στο μεταξύ, η Συντονιστική Επιτροπή Νομού Θεσσαλονίκης των ΑΝΕΛ ανακοίνωσε και επισήμως τη στήριξή της στην υποψηφιότητα του Απόστολου Τζιτζικώστα για τη θέση του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας. Προερχόμενος από τη ΝΔ, κατεβαίνει υποψήφιος κόντρα στην επίσημη επιλογή της ΝΔ για τη θέση, αυτή του Γιάννη Ιωαννίδη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ