ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 5 Μάη 2020
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«Ευκαιρία» για να προχωρήσουν και οι αντιδραστικοί σχεδιασμοί στον ΟΑΣΘ

MotionTeam

Ως «ευκαιρία» για να πάνε πολλά βήματα παρακάτω οι αντιδραστικοί σχεδιασμοί για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν την πανδημία και τις συνέπειές της η κυβέρνηση, η διοίκηση του οργανισμού αλλά και του δήμου Θεσσαλονίκης.

Με την άρση των περιορισμών στις μετακινήσεις των πολιτών, αποκαλύπτεται για άλλη μια φορά η τραγική κατάσταση του ΟΑΣΘ, για την οποία ευθύνονται όλες ανεξαιρέτως οι προηγούμενες και η σημερινή κυβέρνηση. Η έλλειψη λεωφορείων (μετά βίας κυκλοφορούν 300) έχει ως αποτέλεσμα συνθήκες μόνιμου συνωστισμού των επιβατών. Σύμφωνα με εγκύκλιο του ΟΑΣΘ, οι επιβάτες που επιτρέπεται να μετακινούνται αντιστοιχούν στο 100% των θέσεων των καθημένων του λεωφορείου, όμως τα περισσότερα δρομολόγια, κυρίως τις ώρες αιχμής, πραγματοποιούνται με περισσότερους επιβάτες. Φαίνεται πως στην περίπτωση του ΟΑΣΘ οι συνθήκες μετάδοσης του κορονοϊού είναι διαφορετικές αφού δεν προβλέπεται να τηρούνται οι αναγκαίες αποστάσεις 1,5 - 2 μέτρων. Επιβεβαιώνεται έτσι ότι η κάλυψη των αναγκών του λαού της Θεσσαλονίκης για επαρκείς και ασφαλείς μεταφορές παραμένει στο περιθώριο.

Αλλωστε, αυτήν την περίοδο, το ΔΣ του ΟΑΣΘ, με την έγκριση της κυβέρνησης, προχωρά το διαγωνισμό για τη μίσθωση 180 λεωφορείων, με προϋπολογισμό δαπάνης 20.888.800 ευρώ, που και πάλι όμως δεν θα εξασφαλίσει τον αναγκαίο αριθμό των 500 λεωφορείων που απαιτούνται κατ' ελάχιστο για υποτυπωδώς αξιοπρεπή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, δεδομένου και ότι τον Οκτώβρη θα πρέπει να αποσυρθούν 90 λεωφορεία που έκλεισαν τα 23 χρόνια σε κυκλοφορία.

Πάνω σε αυτό το έδαφος μάλιστα των τραγικών ελλείψεων, δημοσιεύματα σημειώνουν ότι η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης «τρέχει» την αγορά 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων ηλικίας 8 - 10 χρόνων, από τον δήμο της Λειψίας, που θα τα παραχωρήσει με χρησιδάνειο στον ΟΑΣΘ μέχρι το Δεκέμβρη του 2022, οπότε ο Οργανισμός, που βρίσκεται υπό καθεστώς εκκαθάρισης, θα πάψει να υπάρχει, ενώ σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το συνολικό κόστος αγοράς, που υπολογίζεται στο 1 εκατομμύριο ευρώ, θα διατεθεί από τα αποθεματικά των ανταποδοτικών τελών. Μάλιστα, η τελευταία ΠΝΠ της κυβέρνησης φαίνεται να περιλαμβάνει φωτογραφικές διατάξεις για τη διευκόλυνση των σχεδιασμών της διοίκησης του δήμου.

Επιστολή των δημοτικών συμβούλων της «Λαϊκής Συσπείρωσης»

Οι δημοτικοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στο δήμο Θεσσαλονίκης με επιστολή τους προς τον δήμαρχο και τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου ζητούν το θέμα να ενταχθεί στην ημερήσια διάταξη του επόμενου Δημοτικού Συμβουλίου (11/5) για ενημέρωση του οργάνου και στη συνέχεια να συζητηθεί σε κανονικό Δημοτικό Συμβούλιο μετά τη λήξη των περιοριστικών μέτρων.

Σημειώνουν πως πρόκειται για μια απαράδεκτη μεθόδευση της διοίκησης του δήμου σε συνεργασία με την κυβέρνηση και το υπουργείο Εσωτερικών, που εκμεταλλεύεται την απόλυτα δίκαιη αγανάκτηση του λαού για την τραγική κατάσταση του ΟΑΣΘ που γίνεται επικίνδυνη για την υγεία του σε συνθήκες πανδημίας.

Ξεκαθαρίζουν πως «η ευθύνη των αστικών συγκοινωνιών είναι (και πρέπει να μείνει) του κράτους και όχι των δήμων ή των ιδιωτών επιχειρηματιών. Ο δήμος και τα ανταποδοτικά έσοδά του που "τρέφονται" από τη βαριά τοπική φορολογία των δημοτών (δημοτικά τέλη, δικαιώματα, "βροχή" προστίμων κ.λπ.) δεν έχουν καμιά δουλειά στις αστικές συγκοινωνίες και τον ΟΑΣΘ».

Σημειώνουν πως η πρωτοβουλία της διοίκησης του δήμου όχι μόνο δεν αποτελεί λύση, αλλά αντίθετα ανοίγει το δρόμο για εμπλοκή ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες είτε απευθείας ή μέσω των δήμων, που θα οδηγήσει σε ακριβότερες και χειρότερες υπηρεσίες.

Καλούν τη διοίκηση του δήμου αντί να ασχολείται με επιχειρηματικές συμφωνίες, να ασκήσει πίεση στην κυβέρνηση για τη διάθεση κρατικών κονδυλίων για την άμεση προμήθεια λεωφορείων. Να πάρει άμεσα μέτρα για τη διασφάλιση της υγείας των δημοτών και των εργαζομένων του δήμου. Να αξιοποιήσει τα κονδύλια από την τοπική φορολογία των δημοτών για τις πραγματικές τους ανάγκες και όχι για επιχειρηματικές συμφωνίες - τελικά - υπέρ ιδιωτών.

ΠΕΡΑΜΑ
Διαμαρτυρία στο δημαρχείο ενάντια στη δημιουργία χωματερής στην πόλη

Νέα κινητοποίηση σήμερα, Τρίτη, στις 11 π.μ.

Στο πόδι βρίσκεται ο λαός του Περάματος, για να αποτρέψει τη χωματερή που ετοιμάζεται να δημιουργήσει η κυβέρνηση της ΝΔ σε πλήρη συμφωνία με τη δημοτική αρχή του ΣΥΡΙΖΑ με δήμαρχο τον Γ. Λαγουδάκη, σε μία έκταση 10 στρεμμάτων εντός οικιστικού ιστού, πίσω από το 1ο Λύκειο Περάματος που εκτείνεται μέχρι το παλιό νεκροταφείο της πόλης.

Χτες το πρωί, φορείς της πόλης που υπογράφουν και σχετικό κοινό κείμενο έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το δημαρχείο, ενώ για σήμερα, Τρίτη, στις 11 π.μ. έχουν προγραμματιστεί νέα συγκέντρωση στο δημαρχείο και πορεία στους δρόμους της πόλης, η οποία θα καταλήξει στο χώρο που ετοιμάζουν για σκουπιδότοπο. Οι κάτοικοι του Περάματος απαιτούν τα 10 στρέμματα να γίνουν χώρος πρασίνου και αναψυχής, όπως είχε προγραμματιστεί εδώ και χρόνια.

Η μετατροπή του σε χωματερή και συγκεκριμένα σε «Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων» (ΣΜΑ) προβλέπεται στο αντιπεριβαλλοντικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ που συζητείται στη Βουλή.

Τη στήριξή της στις κινητοποιήσεις και στα δίκαια αιτήματα των φορέων εκφράζει η «Λαϊκή Συσπείρωση» Περάματος, σχολιάζοντας και τις προκλητικές δηλώσεις του δημάρχου, που έφτασε να λέει απαράδεκτα ψέματα, όπως ότι η απόφαση για τη δημιουργία του ΣΜΑ είχε αποφασιστεί από τον κομμουνιστή δήμαρχο Γιάννη Πατσιλινάκο, πριν από 17 ολόκληρα χρόνια (!). Αλλωστε, όπως σημειώνει η «Λαϊκή Συσπείρωση», η ίδια η δημοτική αρχή του ΣΥΡΙΖΑ παραδέχεται ότι αυτή υπέδειξε το παλιό νεκροταφείο στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για να γίνει εκεί η νέα χωματερή. Η «Λαϊκή Συσπείρωση» απαιτεί ο χώρος του παλιού νεκροταφείου να γίνει χώρος πρασίνου, αναψυχής και περιπάτου.

«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΔΗΜΟΥ ΔΕΛΤΑ
Κανένα άλλοθι στη μολυσματική δραστηριότητα των ΕΛΠΕ

Τις ευθύνες της δημοτικής αρχής δήμου Δέλτα, που δέχεται «δωράκια» από την εταιρεία ΕΛΠΕ, δίνοντάς της έτσι άλλοθι στις επιδιώξεις της για εγκατάσταση νέων μονάδων παραγωγής Ενέργειας στην περιοχή, αναδεικνύει η «Λαϊκή Συσπείρωση». Κι αυτό γιατί την ίδια στιγμή που η δημοτική αρχή προβάλλει την αποδοχή της «δωρεάς πετρελαίου» από τον όμιλο ΕΛΠΕ, προσπαθεί με διαδικασίες fast track να περάσει σε διά περιφοράς Δημοτικό Συμβούλιο τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της ELPEDISON (του ομίλου ΕΛΠΕ), για τη δημιουργία της νέας Μονάδας στα Διαβατά. Κι αυτό, όταν έχει αποδειχθεί από έρευνα του ΑΠΘ ότι τα ΕΛΠΕ επιβαρύνουν το περιβάλλον της περιοχής, δημιουργώντας τεράστιους κινδύνους και για την υγεία των κατοίκων.

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» άλλωστε έχει ζητήσει να πραγματοποιηθεί ανοιχτό Δημοτικό Συμβούλιο, προκειμένου να ενημερωθεί ο λαός της περιοχής, τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Τονίζει ότι η λύση των περιβαλλοντικών προβλημάτων δεν είναι ζήτημα τεχνικό, αλλά βαθιά πολιτικό. Δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί ξεχωριστά από τα υπόλοιπα προβλήματα των εργαζομένων. «Χρειάζεται να γίνει αίτημα πάλης και διεκδίκησης των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων της περιοχής, να έρθουν σε ρήξη με την πολιτική που γεννά την αιτία των προβλημάτων τους, τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης».

Και καλεί τους εργαζόμενους με τους αγώνες τους να απαιτήσουν:

Να παρθούν άμεσα μέτρα για την προστασία της υγείας και της ζωής των κατοίκων της περιοχής και των ίδιων των εργαζομένων στην επιχείρηση.

Να πραγματοποιηθεί επιδημιολογική έρευνα στους εργαζόμενους και τους κατοίκους της περιοχής. Να υποβληθούν στις ενδεδειγμένες εξετάσεις ώστε να διαπιστωθούν τυχόν επιπτώσεις στην υγεία τους. Ολες οι απαιτούμενες ιατρικές και εργαστηριακές εξετάσεις να πραγματοποιηθούν σε δημόσια νοσηλευτική μονάδα, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση των εργαζομένων και των κατοίκων.

«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ
Η διοίκηση να σταματήσει να κάνει πλάτες στην καύση σκουπιδιών

Την άμεση αναστολή της οριστικοποίησης και θεσμοθέτησης του Β2 σταδίου του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ), που προτείνει την περιοχή εγκατάστασης του εργοστασίου της «ΤΙΤΑΝ» στην Ευκαρπία ως «Υποδοχέα Χωροθέτησης Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας», ζήτησε ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στο δήμο Παύλου Μελά, Μάριος Παλάντζας, σε επικοινωνία που είχε με τον αντιδήμαρχο Πολεοδομίας του δήμου.

Οπως τόνισε, η απόφαση αυτή της δημοτικής αρχής «θεσμοθετεί και με τη βούλα τη χωροθέτηση, την εγκατάσταση και την επικίνδυνη λειτουργία του εργοστασίου δίπλα στα σπίτια, δίπλα στις γειτονιές της Ευκαρπίας». Σημείωσε ακόμη: «Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), που κατατέθηκε για την αδειοδότηση καύσης, βασίζεται πάνω στη συγκεκριμένη πολεοδομική ρύθμιση για να προχωρήσει απρόσκοπτα η εξέλιξη της αδειοδότησης. Η διοίκηση του δήμου έχει ευθύνη να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα και να βάλει εμπόδια στη νέα αδειοδότηση που θέλει ο όμιλος "ΤΙΤΑΝ" για να προχωρήσει την καρκινογόνα καύση σκουπιδιών.

Μάλιστα, σήμερα το εργοστάσιο του ομίλου στην Ευκαρπία, όπως αναφέρει η ΜΠΕ, εδράζεται στην εκτός σχεδίου και εκτός ορίου οικισμών Περιοχή της Περιαστικής Ζώνης (ΠΖ) και του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης (ΠΣΘ) στην οποία δεν υπάρχουν θεσμοθετημένες χρήσεις γης (!)...».

Στο μεταξύ, και το Δημοτικό Συμβούλιο Ωραιοκάστρου προστέθηκε στους φορείς που αντιδρούν στην καρκινογόνα καύση από την «ΤΙΤΑΝ». Ενέκρινε ομόφωνα ψήφισμα με το οποίο ζητά την αναστολή της τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων σχετικά με τη λειτουργία του εργοστασίου παραγωγής τσιμέντου «ΤΙΤΑΝ» έτσι ώστε να μην επιτραπεί στη μονάδα της Θεσσαλονίκης να κάνει καύση RDF - SRF. Επιπλέον, ζητά την έναρξη εκστρατείας ενημέρωσης, με τη συνεισφορά της επιστημονικής κοινότητας, σχετικά με τις ακριβείς επιπτώσεις που θα έχει η καύση RDF- SRF στους κατοίκους των γύρω δήμων.

Το ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Ωραιοκάστρου κατέθεσαν ως Αναφορά στον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής και Λεωνίδας Στολτίδης.

Αίτημα για διεύρυνση του κατηγορητηρίου Παπαγγελόπουλου

Αίτημα που αφορά τη διεύρυνση του κατηγορητηρίου σε βάρος του πρώην υφυπουργού Δικαιοσύνης, Δ. Παπαγγελόπουλου, κατέθεσαν χτες 30 βουλευτές της ΝΔ στην Προανακριτική Επιτροπή της Βουλής που διερευνά το ρόλο του στην υπόθεση «Novartis» και μέχρι τώρα αυτό που έχει να επιδείξει ως έργο είναι οι εκφυλιστικές διαδικασίες και οι βολικές αντιπαραθέσεις ανάμεσα σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, την ίδια ώρα που παρέα πίνουν νερό στο όνομα των φαρμακοβιομηχάνων.

Υπενθυμίζεται ότι ο Δ. Παπαγγελόπουλος κατηγορείται για σκευωρία σε βάρος πολιτικών προσώπων και άλλα αδικήματα, στα οποία η ΝΔ ζητά να προστεθούν μεταξύ άλλων αυτά της σύστασης συμμορίας - εγκληματικής οργάνωσης, εκβιασμού, δωροληψίας. Η πρόταση ανακοινώθηκε χτες και στην Ολομέλεια της Βουλής, η οποία θα πρέπει να αποφανθεί σχετικά μέσα στις επόμενες μέρες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ