ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 7 Φλεβάρη 2007
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σε κοινό βηματισμό σπουδαστές, φοιτητές, εργάτες

Τον κοινό βηματισμό τους διερευνούν οι φοιτητικοί και σπουδαστικοί σύλλογοι Θεσσαλονίκης μαζί με τα εργατικά συνδικάτα της περιοχής για τη μαζικοποίηση και το δυνάμωμα του αγώνα για δημόσια και δωρεάν Παιδεία, παίρνοντας πρωτοβουλίες συντονισμένων δραστηριοτήτων, όπως ανακοινώθηκε χτες το πρωί στην κοινή συνέντευξη Τύπου του Συντονιστικού Φοιτητικών - Σπουδαστικών Συλλόγων, του ΕΚΘ, του ΕΣΔΕΠ, της ΕΔΟΘ, της ΕΝΙΘ, σωματείων του ΠΑΜΕ κι άλλων μαζικών φορέων. Οι φοιτητές κάλεσαν στο σημερινό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, στις 12 μ.μ., έξω από το Πολυτεχνείο.

Η Ζ. Σκούφα, εκ μέρους του Συντονιστικού Φοιτητικών Συλλόγων, σημείωσε ότι οι φοιτητικοί σύλλογοι βρίσκονται σε διαρκή προσπάθεια συντονισμού με τους εργαζόμενους, με στόχο τη δημιουργία ενός πανεκπαιδευτικού μετώπου φοιτητών - εργαζομένων. Και κάλεσε τα συνδικάτα να παλέψουν για την κήρυξη απεργίας στις 15 και κυρίως στις 22 Φλεβάρη.

Ως εκπρόσωπος του ΕΚΘ μίλησε ο Σ. Ζαριανόπουλος, μέλος της Γραμματείας του ΠΑΜΕ, ο οποίος σημείωσε μεταξύ άλλων πως το ΕΚΘ οφείλει να προχωρήσει στην πράξη τις αποφάσεις του για υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης και την πάλη για ενιαίο δημόσιο, δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα. Ως μέλος της Γραμματείας του ΠΑΜΕ ανέπτυξε τη θέση του ΠΑΜΕ, υπογραμμίζοντας ότι «ο αγώνας πρέπει να συνεχιστεί στα γεμάτα από τα σωματεία και το ΕΚΘ». Οι εξουσιοδοτημένοι εκπρόσωποι του ΕΣΔΕΠ, της ΕΔΟΘ και των άλλων μαζικών φορέων δήλωσαν ότι στέκονται στο πλευρό των φοιτητών.

Ο ΕΣΔΕΠ (Ενιαίος Σύλλογος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού) του ΑΠΘ ανακοίνωσε πως μετά από γενική συνέλευση (5/2/07) αποφάσισε να προχωρήσει σε πενθήμερη απεργία και να συγκαλέσει γενική συνέλευση στις 12 Φλεβάρη.

Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου έγιναν και δύο καταγγελίες από την πλευρά των φοιτητικών συλλόγων. Η μία έγινε από τη Συντονιστική Επιτροπή Κατάληψης Ιατρικής του ΑΠΘ κι αφορούσε στα ψευδή δημοσιεύματα γνωστής εφημερίδας της Θεσσαλονίκης, η οποία - όπως υπογραμμίζει η Συντονιστική Επιτροπή Κατάληψης της Ιατρικής - εξαπέλυσε «αναλήθειες και ανακρίβειες» για τους φοιτητές της Ιατρικής, που υπερασπίστηκαν την απόφαση του συλλόγου τους για κατάληψη κόντρα σε καθηγητές της Ιατρικής, οι οποίοι δε σέβονται την απόφαση του φοιτητικού συλλόγου και διεξάγουν «κρυφά» μαθήματα. Τέλος, φοιτητές από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας κατήγγειλαν την αντιδημοκρατική νοοτροπία της Συγκλήτου του ΠΑΜΑΚ και της ΔΑΠ- ΝΔΦΚ, πλειοψηφούσας παράταξης του συλλόγου φοιτητών του ΠΑΜΑΚ, και ζήτησαν συμπαράσταση.

Να διευρυνθεί το μέτωπο του αγώνα

Motion Team

Σε συζήτηση για το πώς μπορεί να γίνει πιο αποτελεσματικός ο αγώνας για δημόσια δωρεάν Παιδεία εξελίχθηκε η εκδήλωση που διοργάνωσε χθες το απόγευμα η Οργάνωση Σπουδάζουσας Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ στο αμφιθέατρο της Νομικής του ΑΠΘ. Την κεντρική ομιλία έκανε ο Δημήτρης Παπατολίδης, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ. Συμμετείχαν μαζικά οι φοιτητές που αυτήν την περίοδο δίνουν καθημερινά τη μάχη, μέσα από πολύμορφες δράσεις και κινητοποιήσεις, για να μην περάσουν οι αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση. Τόσο από τον εισηγητή, όσο και από τους ίδιους τους φοιτητές, σημειώθηκε η αναγκαιότητα ο αγώνας αυτός να δυναμώσει και να κλιμακωθεί συντονισμένα με το εργατικό λαϊκό κίνημα, να γίνει υπόθεση όλου του λαού.

«Η εκπαίδευση σήμερα είναι το εργαστήρι των επιδιώξεων της άρχουσας τάξης για το αύριο», σημείωσε ο ομιλητής αναφερόμενος στον ταξικό χαρακτήρα του προβλήματος της Παιδείας και των αλλαγών που προωθούνται. «Από αυτήν τη σκοπιά για το ΚΚΕ και την ΚΝΕ - πρόσθεσε - ήταν και παραμένει πάντα θεμελιακό στοιχείο της πολιτικής μας όχι απλά η στήριξη των αγώνων που αντιστρατεύονται την πολιτική του κεφαλαίου, αλλά η ολόπλευρη συμμετοχή στην οργάνωση, την προετοιμασία και την ανάπτυξή τους».

Ο Δ. Παπατολίδης αναφέρθηκε συνολικότερα στους αγώνες για το δικαίωμα στη μόρφωση της νεολαίας και του λαού, σημειώνοντας πως αποτέλεσαν ειδικά στη χώρα μας και ιστορικά σοβαρό πεδίο ανάπτυξης οξυμένων ταξικών συγκρούσεων.

Και κατέληξε εκτιμώντας πως αν οι αγώνες που εξελίσσονται σήμερα είχαν μεγαλύτερη ένταση αρκετό καιρόν πριν, δηλαδή από τότε που κατατέθηκαν οι προτάσεις της Μπολόνια, «σήμερα θα ήμασταν σε ακόμη καλύτερη θέση, θα έμπαιναν πιο ισχυρά εμπόδια στην υλοποίηση των πολιτικών του κεφαλαίου που με ευλάβεια υπηρετούν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ».

Ερωτήματα & Απαντήσεις

Πώς μπορούν να λυθούν τα σοβαρά προβλήματα που εμφανίζονται στην εκπαίδευση των παιδιών των μεταναστών;

Την ίδια στιγμή που περισσεύουν στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τα προγράμματα που προσφέρονται δήθεν ενάντια στο ρατσισμό, την ξενοφοβία, τα προγράμματα που δήθεν καλλιεργούν το σεβασμό στη διαφορετικότητα... την ίδια στιγμή, ένα μεγάλο ποσοστό παιδιών μεταναστών που ζουν σήμερα στη χώρα μας δεν πηγαίνουν καν στο σχολείο ή δεν καταφέρνουν να το ολοκληρώσουν. Ακόμα όμως και για τα παιδιά των μεταναστών που παραμένουν και φοιτούν στο σχολείο τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα.

Η εμπειρία (στο εσωτερικό και το εξωτερικό) έχει δείξει ότι τα «διαπολιτισμικά» σχολεία τονίζουν περισσότερο τις διαφορές και γκετοποιούν τα παιδιά των μεταναστών, καθώς όλοι γνωρίζουν ότι σ' αυτά τα σχολεία πάνε κάποια... άλλα παιδιά. Τόσο αυτά τα σχολεία όσο και οι «τάξεις υποδοχής», όπου υπάρχουν, δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα. Τα περισσότερα παιδιά μεταναστών πάνε σε κοινά σχολεία, χωρίς όμως να έχουν εξασφαλιστεί οι απαραίτητες προϋποθέσεις για τη φοίτησή τους σε αυτά.

Το πρώτο και βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά των μεταναστών στο σχολείο είναι το γλωσσικό. Τα παιδιά των μεταναστών δε μαθαίνουν τη μητρική τους γλώσσα και καθώς η γλώσσα είναι το πρωταρχικό εργαλείο για την ανάπτυξη της σκέψης, μη μαθαίνοντας τη μητρική τους γλώσσα, δεν εξελίσσεται η σκέψη τους. Μπαίνοντας στα κοινά σχολεία, ούτε τη δικιά τους γλώσσα μαθαίνουν, ούτε την ελληνική μπορούν να κατανοήσουν με την ευχέρεια που αντικειμενικά έχουν τα Ελληνόπουλα. Ετσι δημιουργούνται τεράστια προβλήματα τόσο για τους ίδιους, αλλά και τους συμμαθητές τους (σε περιπτώσεις που τα παιδιά των μεταναστών είναι πλειοψηφία, «μένει πίσω» όλη η τάξη).

Γίνεται κατανοητό, λοιπόν, ότι είναι μεν απαραίτητη η φοίτηση των παιδιών των μεταναστών σε κοινά σχολεία με τα Ελληνόπουλα (όχι να πετιούνται σε σχολεία - γκέτο), αλλά, παράλληλα με το κοινό πρόγραμμα του σχολείου, είναι απαραίτητο να διδάσκονται τη μητρική τους γλώσσα, την ιστορία της πρώτης τους πατρίδας. Χρειάζεται, ακόμα, να παίρνονται και συμπληρωματικά μέτρα για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σ' αυτά τα παιδιά. Από ένα τέτοιο σχολείο πρέπει να λείπει εντελώς η θρησκεία, που αποτελεί έναν από τους κατεξοχήν παράγοντες διαφοροποίησης. Στόχος αυτού του σχολείου θα είναι να κατανοούν όλα τα παιδιά τα κοινά προβλήματα της τάξης τους (γιατί η πλειοψηφία τους, μεταναστόπουλα κι Ελληνόπουλα, είναι παιδιά της εργατικής τάξης).

Τέτοιου τύπου μέτρα για την εκπαίδευση των παιδιών των μεταναστών πρέπει να συμβαδίζουν και με μέτρα που θα δίνουν λύσεις στα προβλήματα διαβίωσης των μεταναστών: Αντιμετώπιση προβλημάτων στη διαδικασία αδειοδότησης παραμονής και εργασίας, σταθερή εργασία και ίση μεταχείριση των μεταναστών στην εργασία, μέτρα για τη λαϊκή στέγη κ.ο.κ. Γιατί, φυσικά, όσο καλό και να είναι το σχολείο, ένα παιδί που θα αναγκάζεται να δουλεύει παράλληλα ή να μελετά σε ένα δωμάτιο με δέκα νοματαίους μέσα... δε θα μπορέσει να παρακολουθήσει το σχολείο.

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Για τους συμβασιούχους στην καθαριότητα

Το θέμα των απαράδεκτων συμβάσεων εργασίας των καθαριστών και καθαριστριών δημόσιων σχολείων και τον εμπαιγμό που υφίστανται αυτοί οι εργαζόμενοι - όπως και χιλιάδες άλλοι συμβασιούχοι - ανέδειξε το ΚΚΕ, με Επίκαιρη Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας και τον υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.

Στην Επίκαιρη Ερώτηση η βουλευτής του ΚΚΕ Ελπίδα Παντελάκη υπογραμμίζει ότι οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα των δημόσιων σχολείων βρίσκονται σε κινητοποιήσεις και «ο εμπαιγμός, όπως και χιλιάδων άλλων συμβασιούχων, συνεχίζεται και από τη σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, όπως πριν από εκείνες του ΠΑΣΟΚ». Σημειώνει ακόμη: «Το υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε τη μετατροπή των συμβάσεων σε αορίστου χρόνου συνολικά 7.826 καθαριστριών και καθαριστών. Οι υπόλοιποι 3.976 εργαζόμενοι που απασχολούνται στο ίδιο αντικείμενο εργασίας θα είναι με συμβάσεις έργου και σύμφωνα με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής, με πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, 55/98 (άρθρο 21, παράγραφος 1), "απαγορεύεται η συνέχιση ή ανανέωση των συμβάσεών τους". Επιπλέον, από αυτούς που η σύμβασή τους μετατρέπεται σε αορίστου χρόνου μόνο για τους 5.542 αποφασίστηκε η σύσταση οργανικών θέσεων πλήρους απασχόλησης ενώ 2.282 θα είναι με μερική απασχόληση, από τους οποίους το 30% (1.951) θα δουλεύουν από μισή μέχρι τέσσερις ώρες την ημέρα».

Ακόμα, τονίζει: «Ο διαχωρισμός εργαζομένων, που παρέχουν την ίδια εργασία, σε δυο, τρεις ή παραπάνω κατηγορίες, είναι απαράδεκτη τακτική. Εκτός των άλλων αρνητικών θα έχει σοβαρότατες επιπτώσεις για τους εργαζόμενους στην καθαριότητα που όχι μόνο θα αμείβονται με ψίχουλα αλλά θα αντιμετωπίσουν πολύ μεγάλο πρόβλημα και με τη συμπλήρωση των απαραίτητων ενσήμων για τη συνταξιοδότησή τους».

Το ΚΚΕ ζητά να καταργηθούν όλες οι απαράδεκτες συμβάσεις (έργου, ορισμένου χρόνου, κλπ.) και να μονιμοποιηθούν όλες οι καθαρίστριες χωρίς νομικά τερτίπια, όρους και προϋποθέσεις, με πλήρη εργασιακά (7ωρο, 35ωρο, 5ήμερο) και ασφαλιστικά δικαιώματα. Ενταξη στα βαριά και ανθυγιεινά όλων αυτών που εργάζονται στην καθαριότητα χωρίς εργασιακούς, μισθολογικούς διαχωρισμούς αλλά και πρόσληψη επιπλέον μόνιμου προσωπικού σε κάθε σχολική μονάδα για ουσιαστική και σωστή αντιμετώπιση των αναγκών υγιεινής λειτουργίας των σχολείων και όχι όπως γίνεται σήμερα. Ακόμα, ζητά να καλυφθεί η μισθοδοσία τους από το υπουργείο Παιδείας και όχι από τρίτους (π.χ., δήμους) και το συνυπολογισμό όλων των χρόνων προϋπηρεσίας τους.

Εκδήλωση - συζήτηση με θέμα την αναθεώρηση του άρθρου 16 και τις εξελίξεις στο χώρο της Παιδείας διοργανώνει ο Σύλλογος Γυναικών Πεύκων την Τετάρτη, στις 7 μ.μ., στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Πεύκων Νομού Θεσσαλονίκης. Θα εισηγηθούν τα μέλη της Επιτροπής Κατά της Αναθεώρησης του άρθρου 16 Γιώργος Τσακλίδης, μέλος της ΔΕ της ΠΟΣΔΕΠ, και Σούλα Πετρίδου, από το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ