ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 27 Αυγούστου 1998
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Προσοχή κίνδυνος!

Η πολυειδικότητα που επέβαλε η πολυεθνική διαχειρίστρια, θέτει σε κίνδυνο τις ζωές των εργαζομένων

Σε αύξηση των κινδύνων για τη ζωή των εργαζομένων και για την ασφάλεια των εγκαταστάσεων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά,έχει οδηγήσει η αντεργατική τακτική της διαχειρίστριας πολυεθνικής "Μπράουν εντ Ρουτ",με την κατάργηση του δικαιώματος της ειδικότητας και την επιβολή πολλαπλής ειδικότητας. Προχτές το πρωί από καθαρή τύχη αποφεύχθηκε σοβαρό ατύχημα στο πλοίο "ESSEX" που βρίσκεται για επισκευή στο Ναυπηγείο, καθώς υπήρξε κακοτεχνία στη σύνδεση καλωδίου παροχής ρεύματος του ανεμιστήρα της πυρασφάλειας.

Η κακοτεχνία ανακαλύφθηκε τυχαία από τον Σ. Κουτέλα, ταμία της Ενωσης Ηλεκτροτεχνιτών Αττικής και μέλος της Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας του Ναυπηγείου. Οπως καταγγέλλει ο συνδικαλιστής, το συμβάν εγκυμονούσε σοβαρό κίνδυνο για όλο το προσωπικό που εργαζόταν εκεί και για το ίδιο το πλοίο. Σημειώνει πως πρόκειται για το δεύτερο συμβάν που ανακάλυψε και παρέμβηκε ο ίδιος, ενώ ο κίνδυνος ατυχημάτων εξαιτίας της πολλαπλής ειδικότητας, αλλά και της δραστικής μείωσης του προσωπικού του ναυπηγείου (από 3.000 έχουν απομείνει μόλις 1.950) είναι κατά πολύ αυξημένος. Ενδεικτικά αναφέρει ότι η πολυεθνική υποχρεώνει ηλεκτροσυγκολλητές να εκτελούν εργασίες ηλεκτρολόγου, χωρίς να έχουν την απαραίτητη ειδίκευση γι' αυτό. Τονίζει δε, ότι "επανειλημμένα η Ενωση Ηλεκτροτεχνιτών, με υπομνήματα και ανακοινώσεις, έχει επισημάνει τους κινδύνους που εγκυμονούνται από την τακτική αυτή, ωστόσο πολυεθνική και κυβέρνηση "αγρόν ηγόραζαν"".

Το προχτεσινό περιστατικό καταγγέλθηκε στον διοικητή του Λιμεναρχείου των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και αναμένεται αυτές τις μέρες να πραγματοποιηθεί συνάντηση του διοικητή με τον υπεύθυνο διευθυντή της εταιρίας Ρ. Μίτσελ,με την παρουσία συνδικαλιστών.

Δεν μπορεί να αποπλεύσει!

Το πλήρωμα του φορτηγού πλοίου "Μινόρσα" καταγγέλλει ότι το πλοίο δεν είναι ικανό να αποπλεύσει από το Νταρ Ελ Σαλάμ

Ανίκανο να αποπλεύσει χαρακτηρίζεται από το πλήρωμά του, το φορτηγό πλοίο "Μινόρσα",το οποίο βρίσκεται στο λιμάνι Νταρ Ελ Σαλάμ της Τανζανίας. Το πλήρωμα καταγγέλλει σε επιστολή του, μια σειρά από σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το πλοίο και απαιτεί την άμεση εξόφληση των δεδουλευμένων, αποζημίωση και τον άμεσο επαναπατρισμό τους από το λιμάνι της Τανζανίας.

Το πλοίο - με σημαία Παναμά - ανήκει στην εταιρία "Chemoil International LTD" η οποία έχει έδρα την Ελβετία. Στην επιστολή τους προς την Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, οι ναυτεργάτες που υπηρετούν στο πλοίο καταγγέλλουν ότι το πλοίο παρουσιάζει εισροή υδάτων η άντληση των οποίων είναι αδύνατη λόγω ζημιάς του δικτύου στο "φορ πικ". Δε λειτουργούν οι νούμερο 1 και 2 ηλεκτρομηχανές, δε λειτουργούν οι νούμερο 5 και 6 κύλινδροι, η ενδιαίτηση είναι ελλιπής, δεν πληρώνονται, καθώς και μια σειρά άλλα σοβαρά προβλήματα. Καταγγέλλουν επίσης ότι εκπρόσωπος της εταιρίας, σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τον πλοίαρχο, εκτόξευσε διάφορες απειλές για εκδίωξή τους από το πλοίο.

Με ανακοίνωσή της προς τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος και τη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας, η ΠΕΜΕΝ ζητά να ελεγχθούν οι καταγγελίες των ναυτεργατών γιατί τίθεται, όπως αναφέρει, σε άμεσο κίνδυνο η ζωή τους. Ζητά επίσης, την άμεση παρέμβαση για την απαγόρευση του απόπλου του πλοίου, την άμεση εξόφληση των δεδουλευμένων, την αντίστοιχη αποζημίωση του πληρώματος και τον άμεσο επαναπατρισμό τους από την Τανζανία.

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ ΠΟΡΘΜΕΙΩΝ
"Σαλπάρουν" για απεργία

Οι ναυτεργάτες της πορθμειακής γραμμής Κέρκυρας, προχωρούν από αύριο σε 24ωρες απεργίες ενάντια στην καταπάτηση των συμβάσεων εργασίας

Δένουν από αύριο τα πλοία της πορθμειακής γραμμής Κέρκυρας καθώς οι ναυτεργάτες που υπηρετούν σ' αυτά προχωρούν σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες με απόφαση του Σωματείου μηχανικών και κατωτέρων πληρωμάτων μότορσιπ και πορθμείων κοντινών αποστάσεων "Ο ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ".Οι ναυτεργάτες παλεύουν για την εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και των ωραρίων εργασίας, κόντρα στην ασυδοσία των πλοιοκτητών που πραγματοποιούν μια άνευ προηγουμένου επίθεση στα δικαιώματά τους. Με την κήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων έχει προειδοποιήσει και η Ενωση Ναυτικών "Η ΘΑΣΟΣ", αν οι ναυτιλιακές εταιρίες συνεχίσουν να μην εφαρμόζουν τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, που επίσης καταστρατηγούνται με βάναυσο τρόπο στην περιοχή τους.

Τη συμπαράστασή τους στο δίκαιο αγώνα των ναυτεργατών εκφράζουν με κοινή τους ανακοίνωση η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και η Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" και καλούν όλους τους ναυτεργάτες και ιδιαίτερα τα πληρώματα μηχανοστασίου, να πρωτοστατήσουν στην απεργία, για να καμφθεί η αδιαλλαξία των εφοπλιστών και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, για τη δικαίωση των αιτημάτων τους.

"Καλούμε - τονίζεται στην ανακοίνωση - τους εργαζόμενους να συμπαρασταθούν ενεργητικά στο δίκαιο αγώνα των ναυτεργατών για να τσακίσουμε την εφοπλιστική ασυδοσία. Εξασφαλίζοντας ανθρώπινες συνθήκες δουλιάς και ώρες εργασίας, εξασφαλίζεται η ασφάλεια και η αξιοπλοϊα των πλοίων". Οι εφοπλιστές - υπογραμμίζουν στην ανακοίνωσή τους οι δύο Ενώσεις - και το ΥΕΝ, στο όνομα του κέρδους, δε διστάζουν να βάζουν σε κίνδυνο και ανθρώπινες ζωές και καταλήγοντας σημειώνουν: "Ο αγώνας επιβάλλεται να συντονιστεί και να διευρυνθεί".

Την αμέριστη συμπαράστασή του στο δίκαιο αγώνα των ναυτεργατών εκφράζει με ανακοίνωσή του και το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Κέρκυρας.Το ΕΚ Κέρκυρας καταγγέλλει με την ανακοίνωσή του τους φορείς της Κέρκυρας για εγκληματική αδιαφορία απέναντι στα προβλήματα των ναυτεργατών, οι οποίοι υποχρεώνονται σε εξαντλητικά ωράρια θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια τη δική τους αλλά και των επιβατών. "Καταγγέλλουμε - τονίζεται - όλους όσοι σήμερα με ξαφνικό ενδιαφέρον και προφανώς για δικά τους οικονομικά συμφέροντα, επισημαίνουν το πλήγμα που θα δεχτεί η κερκυραϊκή οικονομία, ενώ μέχρι τώρα αδιαφορούσαν και τηρούσαν "σιγήν ιχθύος" για τα καυτά προβλήματα των ναυτεργατών. Δηλώνουμε ότι θα σταθούμε στο πλευρό των ναυτεργατών μέχρι να δοθούν λύσεις στα δίκαια αιτήματά τους".

Καταγγέλλουν παράνομη απόλυση

Τον λιμενάρχη Καβάλας, που με παράνομη απόφασή του απολύθηκε ο Α' Μηχανικός Α. Φυτριάδης, ο οποίος εργαζόταν στο φέρι μποτ "Παπαγεωργίου 4",καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Ενωση Ναυτικών "Η ΘΑΣΟΣ".

Το πλοίο ανήκει στον Ι. Μητσόπουλο και εκτελεί τα δρομολόγια Πρίνος - Περάματος.Στην ανακοίνωση η Ενωση τονίζει ότι κατ' επανάληψη έχει καταγγείλει στον λιμενάρχη Καβάλας την παράνομη παρακράτηση των αναδρομικών και των επιδομάτων αδείας από τον συγκεκριμένο πλοιοκτήτη. Ομως, "αντί να πάει στον εισαγγελέα τον πλοιοκτήτη - σημειώνεται στην ανακοίνωση - απολύει αυθαίρετα και χωρίς να εξοφληθούν τα δεδουλευμένα τον Α. Φυτριάδη για να εκφοβίσει και το υπόλοιπο πλήρωμα".

Η Ενωση καλεί τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας να παρέμβει προκειμένου να συμμορφωθεί ο λιμενάρχης και υπογραμμίζει: "Ολοι οι ναυτεργάτες θα αντιδράσουμε μαζικά και αποφασιστικά για να αποκρούσουμε την ασυδοσία των ναυτιλιακών εταιριών".

Διεθνής συνάντηση στη Χαλκιδική

Διεθνής συνάντηση του "Δικτύου Ευρωπορειών",πραγματοποιείται στη Χαλκιδική, από τις 31 Αυγούστου έως και τις 5 Σεπτέμβρη,με τη συμμετοχή δεκάδων εκπροσώπων από χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης και όχι μόνο, οι οποίοι θα συζητήσουν για την ανεργία, τις εργασιακές σχέσεις, τις ιδιωτικοποιήσεις, τις πολιτικές απασχόλησης, τους μετανάστες και το ρατσισμό.

Η συνάντηση, πρώτη στο είδος της, διοργανώνεται από την Ελληνική Επιτροπή Δικτύου Ευρωπορειών,στην οποία συμμετέχουν δεκάδες "κοινωνικά κινήματα, συνδικάτα και εργατικά κέντρα", όπως σημειώνεται σε δελτίο Τύπου της. Σημειώνεται επίσης ότι "η θεματολογία των εισηγήσεων και των αντίστοιχων συζητήσεων εκτείνεται από το νεοφιλελευθερισμό και τις κοινωνικές αντιστάσεις που προκαλεί έως την ανεργία".

Σε αναμονή στην "ΓΚΡΟΥΠ 4"

Οι εργαζόμενοι περιμένουν απάντηση για τις απολύσεις

"Οικονομικά προβλήματα" επικαλέστηκαν οι εκπρόσωποι της εταιρίας παροχής υπηρεσιών προστασίας "Γκρουπ 4" χτες, κατά τη διάρκεια τριμερούς συνάντησης στο υπουργείο Εργασίας, προκειμένου να δικαιολογήσουν τις ομαδικές απολύσεις εργαζομένων. Η δικαιολογία όμως καταρρίπτεται από τις ίδιες τις πράξεις της εταιρίας, η οποία ενώ καταργεί το τμήμα φυλάξεων και απολύει τους 150 εργαζόμενους, την ίδια στιγμή αποφασίζει να το επαναλειτουργήσει με άλλους εργαζόμενους, αποσκοπώντας και στο να εισπράξει τη σχετική επιδότηση από τον ΟΑΕΔ.

Το γεγονός ότι οι απολύσεις είναι παράνομες κατήγγειλαν χτες στην τριμερή οι εκπρόσωποι των εργαζομένων. Να σημειώσουμε ότι η εταιρία στη βιασύνη της να "ξεφορτωθεί" τους παλιούς εργαζόμενους πριν την 1/9, οπότε και βάσει της νέας σύμβασης αυτοί αποκτούν υπαλληλική ιδιότητα και αυξάνεται η αποζημίωσή τους σε περίπτωση απόλυσης, δε φρόντισε να ακολουθήσει καν τις τυπικές διαδικασίες για τις απολύσεις.

Οι εκπρόσωποι της εταιρίας είχαν δεσμευτεί ότι θα έδιναν τις οριστικές απαντήσεις μέχρι τις 5 χτες το απόγευμα, ωστόσο κάτι τέτοιο ως εκείνη την ώρα δεν είχε συμβεί. Αν τελικά η στάση της "Γκρουπ 4" παραμείνει αρνητική, οι εργαζόμενοι θα προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις.

Από απεργία ναυτεργατών. Σε απεργία από αύριο προχωρούν συνάδελφοί του

Από απεργία ναυτεργατών. Σε απεργία από αύριο προχωρούν συνάδελφοί τους στην Κέρκυρα



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ