ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 29 Γενάρη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ορθώνουν το μπόι τους στην κυβερνητική αλαζονεία
  • Απάντηση σε όσους προσδοκούν "ξεφούσκωμα", τα χτεσινά μεγάλα συλλαλητήρια σε Αθήνα και πάνω από 40 άλλες πόλεις
  • Την ερχόμενη Παρασκευή, 5 Φλεβάρη, το πανελλαδικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στην Αθήνα
  • Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας: Η κυβέρνηση να εγκαταλείψει την αλαζονεία της και να λάβει ουσιαστικές δεσμεύσεις

Οσο και αν προσπαθεί η κυβέρνηση, με την προκλητική αδιαλλαξία, το όργιο τρομοκρατίας και αυταρχισμού και την κινητοποίηση κρατικών, παρακρατικών και κομματικών μηχανισμών του ΠΑΣΟΚ, το μαθητικό κίνημα, ενωμένο και δυνατό,έχοντας στο πλευρό του τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους εργαζόμενους, ολόκληρο σχεδόν τον ελληνικό λαό, συνεχίζει με αμείωτη ένταση το μεγαλειώδη αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση, που δε θέλει διορθώσεις, αλλά ανατροπή. Ορθώνει καθημερινά το μπόι του, διεκδικώντας μόρφωση για όλους μέσα από ενιαίο 12χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο.

Τα χτεσινά μεγάλα συλλαλητήρια σε Αθήνα και πάνω από 40 άλλες μεγάλες πόλεις ήταν η καλύτερη απάντηση, τόσο στην κυβέρνηση που για πολλοστή φορά προσδοκά "ξεφούσκωμα" των κινητοποιήσεων, αλλά και στα αστικά ΜΜΕ που με τους παραμορφωτικούς τους φακούς βλέπουν μείωση των κινητοποιήσεων, ενώ ψάχνουν απεγνωσμένα για τα δυσφημιστικά πλάνα με τα "επεισόδια".

Η κυβέρνηση έλαβε χτες ένα παλλαϊκό μήνυμα αγώνα για την Παιδεία.Δεν ήταν μόνο οι μαθητές που βγήκαν στους δρόμους. Ηταν και οι εργαζόμενοι που συμμετείχαν στην 4ωρη στάση εργασίας της ΓΣΕΕ, ήταν οι απεργοί καθηγητές, οι δάσκαλοι που έκαναν 3ωρη στάση, ήταν οι γονείς.

Το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας,εκφράζοντας σίγουρα και την αγανάκτηση όλης της ελληνικής κοινωνίας, επισημαίνει τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης, που "με αλαζονεία",όπως λένε χαρακτηριστικά οι μαθητές, αντιμετωπίζει αυτό το μεγαλειώδες κίνημα, περιμένοντας από το χρόνο να κάμψει την αγωνιστικότητα και την αντοχή τους. Οι προσπάθειες να στήσει "φιέστες" - διαλόγους με επιλεγμένους μαθητές, ο επίσης προσχηματικός διάλογος με την ΟΛΜΕ αποκάλυψαν για μια ακόμα φορά ότι η πρόθεση της κυβέρνησης δεν είναι να συζητήσει τα αιτήματα των αγωνιζόμενων, αλλά να νομιμοποιήσει και να περάσει την αντιεκπαιδευτική της πολιτική και να δώσει το "φιλί της ζωής" σε μία "μεταρρύθμιση" καταδικασμένη στις συνειδήσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας του ελληνικού λαού.

Οι μαθητές ζητούν επιτέλους από την κυβέρνηση να εγκαταλείψει αυτή την τακτική, να δεχτεί τους εκπροσώπους του Συντονιστικού Αγώνα και να λάβει ουσιαστικές δεσμεύσεις.

Σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις βρίσκονται και οι καθηγητές, που χτες, πρώτη μέρα της 48ωρης απεργίας τους, διαδήλωσαν μαζί με τους μαθητές τους, έχοντας ήδη δώσει στην κυβέρνηση και τις ηγετικές πλειοψηφίες στο ΔΣ της ΟΛΜΕ το μήνυμα ότι οι λύσεις θα έρθουν με αγώνες και όχι προσχηματικούς διαλόγους. Και ενόψει των νέων γενικών συνελεύσεων των τοπικών ΕΛΜΕ που θα γίνουν μέχρι τη Δευτέρα 1 Φλεβάρη, οργιάζει η φιλολογία για "προτάσεις επί προτάσεων", για "διορθωτικές κινήσεις" στη μεταρρύθμιση, με κυρίαρχο το "σενάριο" που προβλέπει "προαιρετικές" εξετάσεις στη Β Λυκείου, για όσους μαθητές επιθυμούν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Στο μεταξύ, την αγωνιστική πορεία των μαθητών την έχουν ήδη διαγράψει οι ίδιοι στην πανελλαδική τους συνάντηση που έγινε στην Αθήνα στις 24 Γενάρη, με επόμενο ραντεβού στο πανελλαδικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, που θα γίνει στην Αθήνα, στις 5 Φλεβάρη.Μέχρι τότε, συνεχίζουν δυναμικά και αγωνιστικά. Ηδη, σε κατάληψη και συνεχή αποχή βρίσκονται πάνω από 800 σχολεία σε όλη τη χώρα. Και οι μαθητές υπόσχονται στην κυβέρνηση και τους επίδοξους υπονομευτές του κινήματος των μαθητών, που αγωνίζονται για το μέλλον τους, ότι και η συνέχεια θα είναι αγωνιστική, με καταλήψεις σχολείων, αποκλεισμούς δρόμων και άλλες, πολύμορφες κινητοποιήσεις.

Αδιαλλαξία για τους "ιθαγενείς" - χάρισμα στην ελίτ

Η κυβέρνηση αρνείται ακόμη και την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων στη Β' Λυκείου, όταν αυτό το προνόμιο το έχει παραχωρήσει σε μαθητές ιδιωτικών σχολών

Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση αρνείται πεισματικά να ικανοποιήσει ακόμη και το αίτημα για κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων στη Β Λυκείου και κατηγορεί όλους τους άλλους ως "αδιάλλακτους", δίνει αυτή τη δυνατότητα σε κάποιους, μόνο που πρόκειται για μαθητές των οποίων η οικονομική ευχέρεια τους δίνει τη δυνατότητα να φοιτούν σε ονομαστά ιδιωτικά σχολεία! Δεν πρόκειται απλά για δείγμα άτεγκτης στάσης, αλλά και για άλλη μια απόδειξη του ταξικού χαρακτήρα της εκπαιδευτικής "μεταρρύθμισης"!

Η διαφορετική μεταχείριση των λίγων και εκλεκτών ισχύει με βάση το νόμο 2525/97. Η Υπουργική Απόφαση (3925/19-8-98) "περί πρόσβασης των κατόχων απολυτηρίου ενιαίου λυκείου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση", στο άρθρο 7 είναι σαφής: Οι απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που είναι κάτοχοι απολυτηρίου Λυκείου διαφορετικού από το απολυτήριο του Ενιαίου Λυκείου, έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους σε Ιδρύματα της τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, λαμβάνοντας μέρος στις εξετάσεις της Γ Λυκείου και στις δοκιμασίες δεξιοτήτων!

Τέτοιοι απόφοιτοι με "διαφορετικό απολυτήριο" είναι για παράδειγμα οι κάτοχοι του περίφημου "Διεθνούς Απολυτήριου".Η διάταξη για τη θεσμοθέτηση αυτού του τύπου απολυτηρίου ψηφίστηκε το καλοκαίρι του 1995. Σύμφωνα με αυτήν "το Διεθνές Απολυτήριο, το οποίο χορηγεί ο Οργανισμός Διεθνούς Απολυτηρίου με τον ξενόγλωσσο τίτλο "INTERNATIONAL BACCALAUREAT" θεωρείται ισότιμο και αντίστοιχο του απολυτήριου τίτλου που χορηγούν τα λύκεια της ημεδαπής".Στην ουσία, δηλαδή, η κυβέρνηση έχει εκχωρήσει χώρο της λυκειακής βαθμίδας σε ξένα ιδιωτικά μορφωτικά κέντρα, αφού τα μαθήματα, η γλώσσα διδασκαλίας, οι εξετάσεις, τα προσόντα των διδασκόντων και όλη η εκπαιδευτική διαδικασία καθορίζεται και εποπτεύεται από έναν ξένο ιδιωτικό φορέα, τον "INTERNATIONAL BACCALAUREATE". Ηδη τμήματα "Διεθνούς Απολυτηρίου" διαθέτουν αρκετά μεγάλα ιδιωτικά σχολεία, όπως η Σχολή Μωραϊτη,το Κολέγιο Αθηνών,η Σχολή Γείτονα κ. ά.

Οι Ομοσπονδίες Γονέων

"Θεωρούμε μεροληπτική και εμπαθή την εμμονή σας απέναντι στα παιδιά μας, για πανελλαδικές εξετάσεις στη Β Λυκείου, όταν κάποια παιδιά μεγάλων ιδιωτικών σχολείων, που πληρώνουν περίπου δύο εκατομμύρια το χρόνο, τα έχετε απαλλάξει με το νόμο σας" επισημαίνουν στον υπουργό Παιδείας με κοινή ανακοίνωσή τους οι Ομοσπονδίες Γονέων Αθήνας και Πειραιά.

Καταλογίζουν την κύρια και αποκλειστική ευθύνη για το ότι τα σχολεία είναι κλειστά και γενικότερα για την κατάσταση που επικρατεί στην Παιδεία, στον υπουργό Παιδείας με την "υπεύθυνη" αδιαλλαξία που επέδειξε στο χειρισμό του αδιεξόδου, που δημιούργησε η "μεταρρύθμιση", επισημαίνοντας: "Εμείς οι γονείς έχουμε δικαίωμα να ζητάμε να σταματήσει η αδιαλλαξία σας και να δώσετε δείγματα υποχώρησης. Φτάνουν πλέον οι ελιγμοί των δήθεν βελτιωτικών προτάσεων που αναπαράγουν μια από τα ίδια στα αδιέξοδα και τις εντάσεις. Το ελάχιστο, από τη σκοπιά μας, απαραίτητο βήμα εκτόνωσης της κρίσης, όρος για να δρομολογηθεί ένας πιο παραγωγικός διάλογος με ανοιχτά σχολεία, είναι η κατάργηση του εξεταστικού πλέγματος των πανελλαδικών εξετάσεων", υπογραμμίζουν οι γονείς καλώντας τον υπουργό να ακούσει και την άποψη των γονιών.

Αργά το βράδυ χτες το υπουργείο Παιδείας ένιωσε την ανάγκη να απαντήσει. Και βέβαια, ευρισκόμενο σε πολύ δύσκολη θέση λέει πως "είναι απολύτως αναληθές ότι υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση των μαθητών των δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων", λες και η καταγγελία αφορούσε συλλήβδην όλους τους μαθητές των ιδιωτικών!

Οσο για την ουσία; Επιβεβαιώνει τη διακριτική μεταχείριση για όσους φοιτούν στα τμήματα "Διεθνούς Απολυτηρίου", αλλά ψελλίζει ότι... αυτό το απολυτήριο "έχει καθιερωθεί ως ισότιμο με παλαιότερο νόμο".

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ανευθυνότητα και συκοφαντίες

Στους εκπαιδευτικούς προσπαθεί η κυβέρνηση να ρίξει την ευθύνη για το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί στο χώρο της Παιδείας, εξαιτίας της επιμονής της να εφαρμόσει την αντιδραστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, κόντρα στη θέληση της εκπαιδευτικής κοινότητας, μαθητών, εκπαιδευτικών και των γονιών. Ενώ, την ίδια στιγμή, ο γνωστός για το ήθος και ύφος του λόγου του υπουργός Εξωτερικών Θ. Πάγκαλος επανέλαβε, χτες, τις γνωστές ανοησίες για ..."μέτωπο ΝΔ - ΚΚΕ".

Ειδικότερα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Δ. Ρέππας υποστήριξε χτες πως ..."ο υπουργός Παιδείας τίμησε τη διαδικασία του διαλόγου (!) προχώρησε σε εναλλακτικές προτάσεις", αλλά ..."οι εκπαιδευτικοί αδιαφόρησαν για την προσπάθεια που έκανε το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να εξευρεθεί λύση". Κι ενώ έκανε λόγο για "αδιαλλαξία των εκπαιδευτικών", ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε: "Θεωρούμε ότι (οι εκπαιδευτικοί) έχουν απόθεμα ευθύνης και θα ανταποκριθούν σ' αυτήν την πρόσκληση και πρόκληση (της κυβέρνησης για διάλογο)".

Οσον αφορά, ωστόσο, το αν η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να ανταποκριθεί στα αιτήματα μαθητών και εκπαιδευτικών προκειμένου να αρθεί το αδιέξοδο, ο Δ. Ρέππας αρνήθηκε να απαντήσει, παραπέμποντας στο διάλογο που κάνει ο υπουργός Παιδείας.

Το βιολί του ο Πάγκαλος

Από την πλευρά του, ο Θ. Πάγκαλος επανέλαβε, χτες, τα περί "πολιτικής συμμαχίας ΝΔ και ΚΚΕ", απαντώντας, μάλιστα, σε άσχετο τόπο και χρόνο. Αφορμή για να επαναλάβει τις αντικομμουνιστικές συκοφαντίες, ήταν μια ερώτηση που δέχτηκε από δημοσιογράφο, μετά τη συνάντηση που είχε με το νέο ΔΣ της οργάνωσης "Ομόνοια". "Επειδή βλέπουμε, ρωτήθηκε ο υπουργός, ότι υπάρχει μια συνέχιση των κινητοποιήσεων και υπάρχει η πρόβλεψη πως, εκτός από την Παιδεία, μπορεί να έχουμε στους αγρότες, ήθελα να ρωτήσω, αν πιστεύετε ότι στο μέτρο που διαμορφώνεται μια συμμαχία ΝΔ και ΚΚΕ πώς σκοπεύει η κυβέρνηση να τα αντιμετωπίσει όλα αυτά";

"Τώρα το κατάλαβες"... απάντησε ο υπουργός. "Μάγος είσαι; Εμείς δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε πολιτικές συμμαχίες με διοικητικά μέτρα. Είναι θέμα πολιτικής εκτίμησης, οι άνθρωποι που ψήφισαν ΝΔ πρέπει να αναρωτηθούν σοβαρά, εάν βλέπουν ότι υπάρχουν πολιτικοί και ιδεολογικοί όροι για να έχουν μια κοινή άποψη για το μέλλον της Παιδείας και το μέλλον της χώρας με το ΚΚΕ. Και, αντίστοιχα, σαν Κομμουνιστικό Κόμμα πρέπει και αυτοί να αναρωτηθούν πώς και γιατί συμπίπτουν με τη ΝΔ. Γιατί, κατέληξε ο Θ. Πάγκαλος, αν το πρόβλημα είναι απλώς να ρίξουμε την κυβέρνηση για να επικρατήσει πολιτική αστάθεια και χάος και σύγχυση, νομίζω ότι αυτό είναι κατώτερο των περιστάσεων".

Αλέκα Παπαρήγα: Απαντήστε, κ. πρωθυπουργέ

Η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, έθεσε χτες ευθέως το ερώτημα στον πρωθυπουργό Κ. Σημίτη.Δήλωσε συγκεκριμένα:

"Ο κ. πρωθυπουργός, με αφορμή το αδιέξοδο της συνάντησης του υπουργού Παιδείας με την ΟΛΜΕ, καταδίκασε με αγανάκτηση και για άλλη μια φορά, την αδιαλλαξία όλων των άλλων! Καλούμε τον κ. πρωθυπουργό να απαντήσει: Γιατί εμμένει και αρνείται ο κ. Αρσένης να δεχτεί την κατάργηση τουλάχιστον των πανελλαδικών εξετάσεων της Β Λυκείου στα παιδιά μας του δημόσιου σχολείου, όταν αυτό το έχει ήδη παραχωρήσει με το νόμο του σε μια κατηγορία παιδιών που έχουν την οικονομική δυνατότητα να φοιτούν σε ιδιωτικές σχολές (π.χ. Διεθνές απολυτήριο);

Αυτή είναι η αλήθεια. Δε διαπραγματεύεστε, δεν παραχωρείτε στα δικά μας παιδιά, αυτά και πολλά άλλα που ήδη έχετε χαρίσει σε μια ελίτ, σε όσους, μπορούν να τα αγοράζουν".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ