Παρασκευή 26 Απρίλη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ - ΔΙΟΔΙΑ
«Περηφάνεια» για τα εξασφαλισμένα κέρδη των ομίλων...

«Περήφανος» για την έναρξη των έργων στον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρας - Πύργου δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, κατά την επίσκεψη που πραγματοποίησε στα δύο πρώτα εργοτάξια που εγκαταστάθηκαν στον Αλισσό Αχαΐας και στη Βάρδα Ηλείας, βρίσκοντας την ευκαιρία να μιλήσει εκ νέου για την «εξοικονόμηση υπέρ του Δημοσίου» πολλών εκατομμυρίων ευρώ, που υποτίθεται ότι εξασφάλισε ο σχεδιασμός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για την υλοποίηση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, έναντι εκείνου των προκατόχων της.

Ξέχασε φυσικά να πει ότι η λεγόμενη «σκληρή διαπραγμάτευση» ΣΥΡΙΖΑ εξασφάλισε, κατ' αναλογία της «διαπραγμάτευσης» και της προηγούμενης κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, σταθερή και διασφαλισμένη κερδοφορία για τους κατασκευαστικούς ομίλους και τις ιδιωτικές εταιρείες διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων, αύξησε τις τιμές των διοδίων και «φύτεψε» νέους σταθμούς όπου δεν υπήρχαν.

Θυμίζουμε άλλωστε πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έχει καταβάλει πάνω από 870 εκατ. ευρώ στους επιχειρηματικούς ομίλους από τα τέλη του 2016 για την επανεκκίνηση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, χωρίς να υπολογίζονται τα χρήματα που θα λάβουν για το έργο Πάτρα - Πύργος, ενώ φρόντισε να βάλει σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης και τον τελευταίο μεγάλο αυτοκινητόδρομο που παρέμενε υπό κυριότητα του Δημοσίου, την Εγνατία Οδό, ιδρύοντας μάλιστα και δεκάδες νέους σταθμούς διοδίων κατά μήκος του δρόμου και στους κάθετους άξονές τους.

Αυτό που μένει στα εργαζόμενα λαϊκά στρώματα εντέλει από τη «σκληρή διαπραγμάτευση» του ΣΥΡΙΖΑ με τους παραχωρησιούχους είναι το τεράστιο κόστος διοδίων που πληρώνουν για τις μετακινήσεις τους κατά μήκος αυτών των δρόμων, που σε συνδυασμό με τις υψηλές τιμές της βενζίνης, που ξεπέρασαν το 1,6 ευρώ, «ροκανίζουν» από ακόμη μια μεριά το λαϊκό εισόδημα.

Για παράδειγμα, οι εκδρομείς του Πάσχα από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη θα πληρώσουν μόνο στα διόδια 31,25 ευρώ και με επιστροφή 62,50 ευρώ, από Αθήνα προς Πάτρα 11,80 ευρώ και με επιστροφή 23,60 ευρώ, από Αθήνα προς Καλαμάτα 13,95 ευρώ και με επιστροφή 27,90 ευρώ και από Αθήνα προς Ιωάννινα μέσω της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου 38 ευρώ και με επιστροφή 76 ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του έτους είχαν επιβληθεί νέες αυξήσεις στα διόδια, μεταξύ 0,10 - 0,15 ευρώ κατά μέσο όρο ανά σταθμό, μέχρι και 1 ευρώ για τα λεωφορεία στη γέφυρα του Ρίου, ενώ το τελικό κόστος των διοδίων στην Εγνατία Οδό παζαρεύεται το τελευταίο διάστημα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με δεδομένη πάντα την κυβερνητική δέσμευση να πουλήσει και αυτόν τον αυτοκινητόδρομο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ