Τετάρτη 19 Ιούνη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΜΕΤΑΛΛΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ - ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΝΑΥΠΗΓΟΞΥΛΟΥΡΓΩΝ
Στάση εργασίας για την προστασία της ζωής των εργαζομένων

Νέο εργατικό «ατύχημα» χτες στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη

Το νέο εργατικό «ατύχημα» που σημειώθηκε στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος έρχεται να υπογραμμίσει για πολλοστή φορά την ένταση της επίθεσης της εργοδοσίας (εφοπλιστές και εργολάβοι), στην οποία η κυβέρνηση φουσκώνει τα πανιά για τη μη τήρηση ακόμα και στοιχειωδών μέτρων για την προστασία της ζωής των εργαζομένων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το εργατικό «ατύχημα» έγινε λίγη ώρα μετά την εξαγγελία για νέα κινητοποίηση αύριο Πέμπτη, με στάση εργασίας (10 π.μ. - 12 μ.) και συγκέντρωση μπροστά στο Ναυπηγείο Φρατζή, από το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών, επιβεβαιώνοντας τις καταγγελίες των δύο συνδικάτων ότι «τα εργατικά ατυχήματα δίνουν σχεδόν καθημερινά το "παρών" στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη» και πως «έχει γίνει κανόνας η πίεση για την ολοκλήρωση των εργασιών, που σε συνδυασμό με την έλλειψη ακόμα και των στοιχειωδών μέτρων ασφαλείας, οδηγούν καθημερινά συναδέλφους στα νοσοκομεία ακόμα και με σοβαρές βλάβες στην υγεία τους».

Σε ό,τι αφορά το χτεσινό εργατικό «ατύχημα», πρόκειται για τον 26χρονο εργαζόμενο Γ. Κοτζαμάνη, ο οποίος νοσηλεύεται στο Κρατικό Νοσοκομείο Νίκαιας, χτυπημένος στο κεφάλι, χωρίς ευτυχώς να κινδυνεύει η ζωή του. Ο εργαζόμενος βρισκόταν στο μηχανοστάσιο του πλοίου «ΟΛΥΜΠΟΥΣ», που επισκευάζεται στον Ν. Μώλο Δραπετσώνας από την επιχείρηση «Ερμής».

Οπως καταγγέλλουν τα δύο συνδικάτα, «από εγκληματική παράλειψη, εφόσον σε άνοιγμα στο κεντρικό γκαράζ του πλοίου που επικοινωνεί με τον χώρο του μηχανοστασίου δεν υπήρχε σταθερό προστατευτικό ρέλι, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, ξέφυγε ένα βαρύ αντικείμενο (καβαλέτο) και έπεσε στον χώρο του μηχανοστασίου», χτυπώντας ξώφαλτσα τον εργαζόμενο.

Στο ίδιο πλοίο, πριν από 6 μέρες, στις 12/6, εργαζόμενος έπεσε από σκαλωσιά, η οποία δεν πληρούσε τους κανόνες ασφαλείας, με αποτέλεσμα να σπάσει το πόδι του.

Αυτά τα περιστατικά έρχονται να προστεθούν:

-- Στο εργατικό «ατύχημα» που σημειώθηκε στις 11/6 στο ρυμουλκό «ΟΡΦΕΑΣ ΗΛΙΟΣ» στο χώρο των Ναυπηγείων Φρατζή, όπου δούλευε συνταξιούχος μεταλλεργάτης, ο οποίος υπέστη σοβαρά εγκαύματα και νοσηλεύεται σε νοσοκομείο, ενώ η εργοδοσία προσπάθησε να το αποκρύψει.

-- Στην έκρηξη που σημειώθηκε την ίδια μέρα σε κότερο στο Ναυπηγείο Ψαρρού στο Πέραμα, όπου από τύχη γλίτωσαν οι εργαζόμενοι, καθώς συνέβη την ώρα του διαλείμματος.

-- Στον θάνατο εργαζόμενου στις 20/5, ο οποίος ξέφυγε από ακατάλληλη και πανύψηλη σκαλωσιά που είχε στηθεί για την επισκευή θαλαμηγού.

Τα δύο σωματεία χαρακτηρίζουν «προκλητική» τη στάση της κυβέρνησης. «Ακόμα εκκρεμεί συνάντηση με την ηγεσία των υπουργείων Εργασίας και Ναυτιλίας μετά το τελευταίο θανατηφόρο ατύχημα», καταγγέλλουν, «η οποία και αναβλήθηκε με το πρόσχημα ότι πάμε για εκλογές (...). Η πραγματικότητα είναι ότι όποια και να είναι η κυβέρνηση στις 8 Ιούλη, θα είναι σταθερά στο πλευρό των εφοπλιστών και των εργολάβων για να μεγαλώσουν τα κέρδη τους πάνω στα κορμιά μας».

Τα Συνδικάτα προβάλλουν τα αιτήματα: Ενίσχυση των Επιτροπών Ελέγχου Υγιεινής και Ασφάλειας. Επαναφορά της καθημερινής τους λειτουργίας. Κήρυξη ως υποχρεωτικής της ΣΣΕ που υπογράφτηκε πρόσφατα, αφού η Σύμβαση δεν είναι μόνο το μεροκάματο και το ωράριο, αλλά περιέχει μία σειρά από μέτρα που υποχρεούται να παίρνει ο εργοδότης για την προστασία των εργαζομένων. Αμεση παρέμβαση των αρμόδιων δικαστικών αρχών ώστε να λογοδοτήσουν οι υπεύθυνοι όλων των εγκλημάτων που συντελούνται στο όνομα της κερδοφορίας τους.

Ετοιμάζουν το έδαφος για επισκευές ακόμα και εν πλω!

Την ίδια ώρα, ωστόσο, η κυβέρνηση... πηγαίνει πολύ πιο μακριά την επίθεση.

Εκτός από την απαξίωση της λειτουργίας των Επιτροπών Ελέγχου, εκτός από την άρνησή της να κηρύξει υποχρεωτική τη ΣΣΕ στη Ναυπηγοεπισκευή, έρχεται να ικανοποιήσει μια από τις βασικές αξιώσεις των εφοπλιστών και των εργολάβων: Εχει ετοιμάσει το νομοθετικό πλαίσιο για να γίνονται ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες οπουδήποτε, εκτός οργανωμένης ναυπηγοεπισκευαστικής βάσης, που σημαίνει μηδενικός έλεγχος για την εφαρμογή των μέτρων προστασίας των εργαζομένων.

Είναι θέμα ημερών η υπογραφή υπουργικής απόφασης από τον υπουργό Ναυτιλίας Φ. Κουβέλη και τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομίας Στ. Πιτσιόρλα, για να γίνονται επισκευαστικές εργασίες στα πλοία ακόμα και όταν αυτά είναι εν πλω, κάτι που συνιστά κίνδυνο - θάνατο για τη ζωή μεταλλεργατών και ναυτεργατών.

Οσον αφορά τη διαμόρφωση του σχετικού θεσμικού πλαισίου, ήδη με το νόμο 4607/2019 που ψηφίστηκε τον Απρίλη και αφορά την παράδοση ακόμα και των αιγιαλών στους επιχειρηματικούς ομίλους, πέρασε διάταξη (άρθρο 14) που προβλέπει τη χρησιμοποίηση αιγιαλών σε όλη την Ελλάδα για την εξυπηρέτηση ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων.

Μάλιστα, ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θ. Βενιάμης, μιλώντας στις 13/6 στο 7o Export Summit του ΣΕΒΕ, χαιρέτισε το γεγονός ότι με το νόμο αυτόν «απελευθερώνονται οι επισκευές σε όλη την Ελλάδα. Το προνόμιο αυτό το είχε μόνο ο Πειραιάς, αλλά πλέον μπορεί ο καθένας, σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας».

Να σημειωθεί ότι ο εν λόγω επικίνδυνος νόμος έχει ψηφιστεί από ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ