Πέμπτη 19 Μάρτη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Με διαδικασίες «ψεκάστε - σκουπίστε» τα νέα προνόμια για εφοπλιστές και «επενδυτές»

Eurokinissi

Αξιοποιώντας δεόντως τα έκτακτα μέτρα που έχουν ληφθεί στις λειτουργίες της Βουλής λόγω πανδημίας, η κυβέρνηση της ΝΔ, με διαδικασίες «ψεκάστε - σκουπίστε», πέρασε χτες από την Ολομέλεια το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας που προσφέρει νέα προνόμια στους εφοπλιστές και τους μονοπωλιακούς ομίλους οι οποίοι εκμεταλλεύονται τις λιμενικές υποδομές της χώρας, όπως η COSCO, επιφέρει παραπέρα χτυπήματα στα εργασιακά δικαιώματα, επιδεινώνοντας ταυτόχρονα την ήδη άσχημη κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι νησιώτες με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

«Το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι να μην μπουν σε καραντίνα τα προνόμια και τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων και κυρίως των εφοπλιστών», ανέφερε χαρακτηριστικά η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, μιλώντας στην Ολομέλεια. Από τη συζήτηση του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή η βουλευτής του ΚΚΕ είχε αναδείξει ότι δεν μπορεί τέτοια νομοσχέδια να ψηφίζονται με fast track διαδικασίες.

Οσον αφορά την ακτοπλοΐα το νομοσχέδιο περιλαμβάνει διατάξεις που προβλέπουν ότι οι εφοπλιστές και ο υπουργός Ναυτιλίας μπορούν να αντικαθιστούν τη δρομολόγηση συμβατικών Ε/Γ - Ο/Γ καραβιών με ταχύπλοα ή υδροπτέρυγα, με μειωμένες οργανικές συνθέσεις και εξαντλητικά ωράρια δουλειάς, με πολύ αρνητικές συνέπειες για επιβάτες και ναυτεργάτες. Ακόμα, όπως αποκάλυψε η Δ. Μανωλάκου στην ομιλία της, με τις «νομοτεχνικές βελτιώσεις» του νομοσχεδίου που κατέθεσε ο υπουργός Ναυτιλίας, Γ. Πλακιωτάκης, έσπευσε να ικανοποιήσει το αίτημα που είχε εκφράσει ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μ. Σακέλης, για την «επέκταση της χειμερινής περιόδου μέχρι 31/10 και τη μείωση των συνθέσεων των πληρωμάτων που προβλέπεται από το Ν.4150». Πρόκειται για το νόμο που προβλέπει τη μείωση των οργανικών συνθέσεων ακόμα και έως 50% τους χειμερινούς μήνες μέχρι και τον Απρίλη. Τώρα το μέτρο αυτό επεκτείνεται για φέτος σε δρομολόγια έως τις 31 Οκτώβρη, ανοίγοντας στο όνομα και των «έκτακτων συνθηκών» επικίνδυνους δρόμους.

«Μιλάμε για συνθήκες γαλέρας και ημερήσιο χρόνο εργασίας πάνω από 10 ώρες. Ουσιαστικά κατάργηση των διπλών πληρωμάτων στα ταχύπλοα σκάφη και νέα μείωση των οργανικών συνθέσεων των συμβατικών καραβιών. Ολα για τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Μπρος στο κέρδος των εφοπλιστών η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής πάει περίπατο», ανέφερε χαρακτηριστικά η Δ. Μανωλάκου.

Ακόμα περιέχονται άρθρα τα οποία αποτελούν φωτογραφικές διατάξεις που εξυπηρετούν την COSCO ώστε να ξεκινήσει άμεσα και χωρίς προβλήματα, όπως περιβαλλοντικές μελέτες, την κατασκευή του τουριστικού λιμανιού στην πιο όμορφη περιοχή του Πειραιά, αυτή της Πειραϊκής, καταστρέφοντας και αρχαία πολιτιστική κληρονομιά, παρά και τις αντιδράσεις των κατοίκων.

Επίσης, προσφέρονται «στο πιάτο» των ενεργειακών ομίλων για πλωτές εξέδρες εξόρυξης αιγιαλοί και βγαίνουν από τη μέση γραφειοκρατικά εμπόδια, όπως η ανάγκη έγκρισης από το υπουργείο Πολιτισμού κ.ά.

Από πάνω ενισχύονται ο κατασταλτικός χαρακτήρας του Λιμενικού Σώματος, οι κοινές επιχειρήσεις του με την Ελληνική Αστυνομία, ενώ με τροπολογία της τελευταίας στιγμής στο Κλιμάκιο Ειδικών Αποστολών (ΚΕΑ) του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά συστήνεται Ειδική Ομάδα Επιχειρήσεων Πειραιά (ΕΟΕΠ).

Ο ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισε το νομοσχέδιο με παρατηρήσεις του τύπου «απουσία στρατηγικής για τη ναυτιλία της χώρας μας» και «αποσπασματικές επεμβάσεις», όπως ανέφερε ο εισηγητής του, Ν. Σαντορινιός, ο οποίος κατηγόρησε την κυβέρνηση για το ότι δεν εφάρμοσε τα όσα είχε προγραμματίσει ο ΣΥΡΙΖΑ για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, που σημειωτέον εξασφάλιζαν την ανάλογη χρηματοδότηση στους εφοπλιστές. Το ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ υπερψήφισε το νομοσχέδιο. Κατά τάχθηκαν ακόμα η Ελληνική Λύση και το ΜέΡΑ25 με παρατηρήσεις στα επιμέρους.

Πάνω από όλα η κερδοφορία των εφοπλιστών και «επενδυτών»

«Ουσιαστικά προωθείτε την πλήρη εφαρμογή του κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τις θαλάσσιες μεταφορές, που συνδυάζεται απόλυτα με την αντιλαϊκή στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ενωσης "Ευρώπη 2020", με αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο και νέα προνόμια στο κεφάλαιο. Ετσι η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζεται σαν ενιαίο σύνολο που θα συμπεριλαμβάνει μεταφορές, λιμάνια, ναυπηγεία, πλατφόρμες εξόρυξης και μεταφορές πετρελαίου, φυσικού αερίου και εμπορευμάτων. Και σε όλους αυτούς έχετε απέραντα προνόμια και σε αυτό το νομοσχέδιο. Και βέβαια παραμερίζετε ό,τι εμπόδια υπάρχουν, και τα τελευταία, για την ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων», ανέφερε η Δ. Μανωλάκου, καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο.

Οσον αφορά τις ρυθμίσεις για το Λιμενικό Σώμα ανέφερε ότι «προωθείτε την παραπέρα στρατιωτικοποίησή του. Ενισχύετε τα Κλιμάκια Ειδικών Αποστολών Λιμενικού, που λειτουργεί ως επιχειρησιακός βραχίονας. Στην πράξη είναι για την καταστολή σε ξεριζωμένους πρόσφυγες, μετανάστες, αλλά και στους ναυτεργάτες».

Η Δ. Μανωλάκου χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «αντιλαϊκό, αντεργατικό, κατασταλτικό και αντιπεριβαλλοντικό» και πρόσθεσε ότι «η πολιτική της ιδιωτικοποίησης και παραχώρησης λιμενικών υποδομών σε ομίλους και ιμπεριαλιστικά κέντρα, με ανταγωνιστικά σχέδια, η στυγνή εκμετάλλευση των ναυτεργατών, με τσακισμένα δικαιώματα, υπονομεύουν αντικειμενικά τη δυνατότητα που υπάρχει σήμερα για γρήγορη, ασφαλή και φτηνή μεταφορά του λαού και των εμπορευμάτων, με προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων, με ισόρροπη παρέμβαση του ανθρώπου στο περιβάλλον». Υπογράμμισε πως «λύση είναι η αξιοποίηση της γεωστρατηγικής θέσης της χώρας και των ευρύτερων λιμενικών υποδομών σε όφελος του λαού, με κοινωνικοποίηση του συνόλου των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, με επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό, αλλά και αλλαγή σε επίπεδο οικονομίας και εξουσίας».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ