Τρίτη 16 Ιούνη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ» ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Απίστευτο αλαλούμ και Γολγοθάς για χιλιάδες οδηγούς και κατοίκους

Το κέντρο της Αθήνας απροσπέλαστο

INTIME NEWS

Το κέντρο της Αθήνας απροσπέλαστο
Σε έναν μεγάλο Γολγοθά μετατράπηκε ο λεγόμενος «Μεγάλος Περίπατος» της Αθήνας, ένα σχέδιο που υλοποιήθηκε βεβιασμένα από τη διοίκηση του δήμου Αθηναίων, χωρίς να υπάρχει ολοκληρωμένο χωροταξικό σχέδιο, ούτε ολοκληρωμένη μελέτη για τις παρεμβάσεις που πραγματικά χρειάζεται να γίνουν.

Οι παρεμβάσεις ξεκίνησαν από το Σάββατο με την πεζοδρόμηση της λεωφόρου Βασ. Ολγας. Τη Δευτέρα, όπως ήταν φυσιολογικό, με τον κόσμο να κινείται περισσότερο στους δρόμους με τα ΙΧ, δεδομένων των συστάσεων προκειμένου να αποφεύγεται ο συνωστισμός στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, κυριολεκτικά προκλήθηκε μια απίστευτη ταλαιπωρία. Σημειώνουμε ότι δεν υπάρχει δακτύλιος, ενώ φαίνεται πως η πρεμούρα της διοίκησης του δήμου αφορά την εξυπηρέτηση του... τουριστικού «περιβάλλοντος», χωρίς να παίρνει υπόψη της τις ανάγκες των κατοίκων, των εργαζομένων και των επαγγελματιών της πόλης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι αργά το μεσημέρι χτες, υπήρχαν έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα από το Σύνταγμα έως και την Πανεπιστημίου στο ύψος του σταθμού του Μετρό. Παράλληλα, με σοβαρά προβλήματα διεξαγόταν η κυκλοφορία και στην περιοχή των Εξαρχείων και σε δρόμους όπως η Σόλωνος, η Ναυαρίνου, η Σκουφά, η Ιπποκράτους, η Ομήρου και η Χαριλάου Τρικούπη. Τα μεγαλύτερα προβλήματα παρατηρήθηκαν τις ώρες αιχμής στην άνοδο της Συγγρού από τον Αγιο Σώστη, στη Βασιλίσσης Αμαλίας και την Πανεπιστημίου, στη Βασιλίσσης Σοφίας, στην Καλλιρρόης και την Αλεξάνδρας. Το μποτιλιάρισμα και η αυξημένη κίνηση παρατηρήθηκαν ακόμα και χιλιόμετρα από το κέντρο, αφού ήταν φυσιολογικό κεντρικές οδικές αρτηρίες όπως η Πατησίων και η Αχαρνών να είναι μπλοκαρισμένες.


INTIME NEWS

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, στην Πανεπιστημίου δημιουργούνται πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος στις δύο από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας μήκους 900 μέτρων, ενώ μία τρίτη θα αφορά αποκλειστικά σε χρήση από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Στόχος του σχεδιασμού είναι να αυξηθεί ο αριθμός των δρομολογίων των ΜΜΜ ώστε να μειωθεί ο αριθμός των επιβατών ανά δρομολόγιο. Από την επόμενη βδομάδα θα αρχίσει η διαμόρφωση της περιοχής γύρω από την πλατεία Συντάγματος, γεγονός που σημαίνει ότι αν δεν υπάρξει κατάλληλη προετοιμασία τόσο από την πλευρά του δήμου Αθηναίων και της Τροχαίας, όσο και από την πλευρά των οδηγών, τα φαινόμενα κυκλοφοριακής συμφόρησης στους δρόμους του κέντρου της πόλης θα συνεχιστούν ή και θα ενταθούν.

Από το δήμο Αθηναίων έγιναν κάποιες δηλώσεις περί υπομονής και καλύτερης οργάνωσης, ωστόσο προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι έγινε και προσπάθεια να μετατοπιστεί το πρόβλημα στη ...μη προσαρμογή των κατοίκων. Ενώ για την κατάσταση της Δευτέρας στελέχη του δήμου Αθηναίων ανέφεραν πως «μέρα με τη μέρα το σχέδιο θα αναπροσαρμόζεται. Για παράδειγμα, μπορεί σήμερα η Πανεπιστημίου να είχε έναν αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο, η Σόλωνος ήταν ανοιχτή, άρα ο κόσμος θα αρχίσει να αναπροσαρμόζει την κυκλοφοριακή του συνήθεια. Ζητούμε την κατανόηση του κόσμου, γιατί αυτήν τη στιγμή πάμε να εφαρμόσουμε τη μεγαλύτερη ίσως αστική ανάπλαση που έχει γίνει στο δήμο της Αθήνας. Με τον Μεγάλο Περίπατο καταφέρνουμε να αποδώσουμε 7 χιλιόμετρα περιπατητικών διαδρομών, 3 χιλιόμετρα ποδηλατικών διαδρομών και σε σύνολο 50 χιλιάδες στρέμματα στο κέντρο της Αθήνας ελεύθερου δημόσιου χώρου στους φυσικούς χρήστες». Από την πλευρά της Τροχαίας, στελέχη της αρκέστηκαν στο σχολιασμό ...«κάθε αρχή και δύσκολη».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ