Σάββατο 17 Οχτώβρη 2020 - Κυριακή 18 Οχτώβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Να εξασφαλιστεί η επιβίωση όλων των καλλιτεχνών με μέτρα στήριξής τους

Συνάντηση του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα, με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος - Ακροάματος και σωματεία του χώρου

Συνάντηση με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος - Ακροάματος (ΠΟΘΑ) είχε την Παρασκευή ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, στην έδρα της ΚΕ του Κόμματος, στον Περισσό.

Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Κώστας Κεχαγιόγλου, πρόεδρος της ΠΟΘΑ, ο Σπύρος Μπιμπίλας, πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ), ο Κώστας Σκόνδρας, πρόεδρος της Ενωσης Τραγουδιστών Ελλάδας, ο Βασίλης Παρασκευόπουλος, πρόεδρος του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου (ΠΜΣ), η Λυδία Αγγελοπούλου, πρόεδρος της Ενωσης Λυρικών Πρωταγωνιστών Ελλάδας, ο Νεκτάριος Σαμαρτζής, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο Κώστας Ρουμελιώτης, πρόεδρος του Σωματείου Τεχνικού - Βοηθητικού και Λοιπού Προσωπικού Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο Αρης Λάσκος, γραμματέας του ΣΕΗ, ο Παναγιώτης Τσεβρένης, αναπληρωτής γραμματέας του Σωματείου Τεχνικών Απασχολούμενων σε Ζωντανές Οπτικοακουστικές Εκδηλώσεις (ΣΤΑΖΟΕ), ο Γιώργος Βασιλόπουλος, αναπληρωτής γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων στο Χώρο του Χορού (ΣΕΧΩΧΟ), και η Αθηνά Γερανίου, ταμίας του ΣΕΧΩΧΟ.

Εκ μέρους του ΚΚΕ στην αντιπροσωπεία συμμετείχαν η Ελένη Μηλιαρονικολάκη, μέλος της ΚΕ και υπεύθυνη του Τμήματος Πολιτισμού της ΚΕ του ΚΚΕ, και ο Νίκος Μαυροκέφαλος, μέλος της ΚΕ και υπεύθυνος του Εργατικού Τμήματος της Κομματικής Οργάνωσης Αττικής του ΚΚΕ.

Ο Κώστας Κεχαγιόγλου παρουσίασε τα προβλήματα των εργαζομένων στο Θέαμα - Ακρόαμα τονίζοντας τη δύσκολη κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο κλάδος, αλλά και το γεγονός ότι πραγματοποίησε μεγάλες κινητοποιήσεις που υποχρέωναν την κυβέρνηση να ανακοινώνει μέτρα στήριξης, από τα οποία στη συνέχεια υλοποιούσε μόνο ένα μέρος τους. Σημείωσε ότι τα μέτρα της κυβέρνησης δεν καλύπτουν την πλειονότητα των εργαζομένων και ότι το πρόγραμμα των 100 εκατ. ευρώ που είχε εξαγγελθεί από την υπουργό Πολιτισμού δεν υλοποιήθηκε. Ανέλυσε στη συνέχεια τα ειδικά αιτήματα του κλάδου για τη σημερινή περίοδο των περιοριστικών μέτρων, αλλά και τις γενικότερες διεκδικήσεις του. Τόνισε ότι πρέπει να εξασφαλιστεί η επιβίωση όλων των καλλιτεχνών με μέτρα στήριξής τους καθώς οι περισσότεροι σήμερα βρίσκονται σε ανεργία, καθώς και να οριστούν σταθερά πρωτόκολλα λειτουργίας των χώρων Πολιτισμού και όχι να μεταβάλλονται ανά 15ήμερο. Ασκησε κριτική στο Μητρώο Καλλιτεχνών υπογραμμίζοντας την ασάφεια των σκοπών του και τις πάμπολλες αστοχίες και ελλείψεις του. Επίσης, αναφέρθηκε στη χειροτέρευση των σχέσεων εργασίας στους εποπτευόμενους φορείς από το ΥΠΠΟΑ και τα Ιδρύματα «Σταύρος Νιάρχος» και Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, με την πρόσληψη προσωπικού μέσω ιδιωτικών εταιρειών. Τέλος, υπογράμμισε την ανατροπή που επέρχεται στις σχέσεις εργασίας στον κλάδο και συγκεκριμένα την αντικατάσταση των συμβάσεων με τη γενικευμένη χρήση του δελτίου παροχής υπηρεσιών.

Στη συνέχεια πήραν τον λόγο οι εκπρόσωποι των σωματείων εξειδικεύοντας στο χώρο τους τα προβλήματα.

Θετικό στοιχείο η μαζικοποίηση των σωματείων

Ο Βασίλης Παρασκευόπουλος σημείωσε ως ιδιαίτερα θετικό στοιχείο της περιόδου τη μαζική εγγραφή των εργαζομένων στα σωματεία τους, καθώς και την ενεργητική συμμετοχή τους στις διαδικασίες τους και την κοινωνική ανάγκη, αλλά και τη δυνατότητα που υπάρχει, να λειτουργήσουν οι χώροι με σταθερά υγειονομικά πρωτόκολλα. Επίσης, ανέφερε ότι η ψηφιακή μετάβαση στον Πολιτισμό στοχοποιεί τα πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα, η διεκδίκηση των οποίων πρέπει να προταχθεί από τους φορείς του χώρου.

Ο Σπύρος Μπιμπίλας μίλησε για την αθρόα συμμετοχή στις εκλογές του ΣΕΗ, τονίζοντας ότι από τους 10.000 ηθοποιούς εργάζονται σήμερα μόνο οι 1.000. Επίσης, ανέφερε ότι για το μήνα Ιούνη είχαν εξαιρεθεί από την επιδότηση οι ηθοποιοί που εργάζονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Κατήγγειλε ότι για τους ηθοποιούς, παρότι έχουν πληρώσει αυξημένο ασφάλιστρο, μειώνεται η σύνταξή τους και βγαίνουν σ' αυτήν στα 67 έτη. Τέλος, μίλησε για την ανάγκη να επιδοτηθούν τα μικρά θέατρα, γιατί διαφορετικά δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να λειτουργήσουν.

Ο Κώστας Σκόνδρας αναφέρθηκε στην ανησυχία του για την επίθεση που δέχονται τα συγγενικά δικαιώματα και υπογράμμισε ότι η πλειοψηφία των τραγουδιστών δεν έχει επαγγελματική διέξοδο σήμερα, παρά μόνο κάποιοι λίγοι που εργάζονται σε μικρές ταβέρνες και γενικότερα στον επισιτισμό.

Γενικεύονται συμβάσεις έργου και μπλοκάκια

Ο Παναγιώτης Τσεβρένης έθεσε το ζήτημα της ανυπαρξίας κωδικών για τις ειδικότητες των τεχνικών, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πάρουν ούτε το εποχικό επίδομα. Επίσης, κατήγγειλε ότι οι εταιρείες πιέζουν τους τεχνικούς να εργαστούν αποκλειστικά με δελτίο παροχής υπηρεσιών και ενώ η εργασία τους έχει τους κινδύνους των εργαζομένων σε εργοτάξια, η εργοδοσία δεν τους αντιμετωπίζει ως τέτοιους.

Η Λυδία Αγγελοπούλου ανέφερε ότι οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου έχουν αντικατασταθεί με συμβάσεις έργου με απλήρωτες πρόβες. Από τη φύση της εργασίας τους και επειδή είναι ελάχιστοι οι χώροι που μπορούν να εργαστούν - ακόμη και στην Εκπαίδευση έχουν μειωθεί οι ευκαιρίες απασχόλησής τους - δεν συγκεντρώνουν τα απαιτούμενα από τον νόμο ένσημα για να επιδοτηθούν.

Ο Κώστας Ρουμελιώτης στηλίτευσε το σύστημα ενοικίασης εργαζομένων που εφαρμόζεται σήμερα, σε αντικατάσταση της σταθερής εργασίας. Ακόμα, σημείωσε ότι οι εργαζόμενοι δεν πληρώνονται πλέον με βάση την ειδικότητά τους, καθώς απαγορεύεται από το Ενιαίο Μισθολόγιο. Επίσης, ευχαρίστησε για την Ερώτηση που κατέθεσε το ΚΚΕ στη Βουλή για την απόδοση του ανθυγιεινού στα 3 κρατικά θέατρα.

Ο Νεκτάριος Σαμαρτζής επιβεβαίωσε τα παραπάνω και κατήγγειλε τη γενίκευση των «ελαστικών» σχέσεων εργασίας, που αφορούν περισσότερους από τους μισούς εργαζόμενους στη Λυρική και την εκμετάλλευση της υγειονομικής κρίσης από τη διοίκηση της Σκηνής για να περικοπούν δικαιώματα, όπως η πληρωμή με το 15% σε περίπτωση ακύρωσης της παράστασης, καθώς και την υποχρεωτική παραχώρηση των συγγενικών δικαιωμάτων τους. Επίσης, κατήγγειλε την προσπάθεια της διοίκησης να μη γίνει συνέλευση των εργαζομένων λόγω των μέτρων για τις συναθροίσεις.

Η Αθηνά Γερανίου ανέφερε την απουσία του χορού από τις περισσότερες καλλιτεχνικές διοργανώσεις των κρατικών φορέων, την ανάγκη να υπάρχει Στέγη Χορού για την προώθηση και παρουσίαση της τέχνης του χορού καθώς και να ιδρυθεί Δημόσιο Πανεπιστήμιο Χορού, για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των αδιαβάθμητων πτυχίων από τις ιδιωτικές σχολές.

Η Τέχνη αποτελεί ουσιαστική ανθρώπινη ανάγκη

Ο Γενικός Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ ανέφερε ότι θεωρεί υποχρέωση για το Κόμμα, όπως και για τα άλλα κόμματα, να συζητά με τους μαζικούς φορείς των εργαζομένων και ειδικά των καλλιτεχνών, επειδή η Τέχνη επιτελεί πολύ σημαντική κοινωνική λειτουργία, όχι μόνο ευφραίνει καρδίας, αλλά προβληματίζει, αποκαλύπτει, διαπαιδαγωγεί. Αποτελεί δηλαδή ουσιαστική ανθρώπινη ανάγκη. Ειδικά σε αυτήν την περίοδο είναι περισσότερο αναγκαίος ο ρόλος του Πολιτισμού, όχι και του Πολιτισμού, αλλά του Πολιτισμού και η επαφή του κόσμου με αυτή καθώς συμβάλλει και στην ψυχική ανάταση του κόσμου. Επικρότησε την αγωνιστικότητα των εργαζομένων στον Πολιτισμό, ειδικά γιατί όλη την προηγούμενη περίοδο έγιναν περισσότεροι από όσους θα έπρεπε συμβιβασμοί και υποχωρήσεις. Σημείωσε ότι από την αρχή το ΚΚΕ, με την κοινοβουλευτική του δράση, έδωσε όσες δυνάμεις διαθέτει για τη στήριξη των αιτημάτων στη Βουλή - και όχι μόνο - με πληθώρα Ερωτήσεων, ακόμη και με πρόταση νόμου. Αυτές τις μέρες κατέθεσε μια όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη Ερώτηση, που θέτει την ανάγκη σταθερότητας των πρωτοκόλλων λειτουργίας, την ανάγκη επιδότησης όλων των εργαζομένων στον Πολιτισμό, αλλά και των αυτοαπασχολούμενων και των μικρών επιχειρήσεων που ιδρύουν οι καλλιτέχνες.

Αναφέρθηκε στη θέση του ΚΚΕ για το χαρακτήρα της σημερινής πολύ σοβαρής οικονομικής κρίσης σε συνέχεια της προηγούμενης, που επιταχύνθηκε από την πανδημία, εξαιτίας της όξυνσης των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, που εκφράζονται και στα Ελληνοτουρκικά. Το σκηνικό γίνεται πιο δύσκολο για τη χώρα μας, σημείωσε, και από την επιλογή της σημερινής κυβέρνησης και των προηγούμενων για ενεργή εμπλοκή στους πολεμικούς σχεδιασμούς.

Τέλος, σημείωσε ότι σύμφωνα με το ΚΚΕ ο ρόλος της Τέχνης και των εργαζομένων σε αυτή μπορεί πραγματικά να αναγνωριστεί και τα αιτήματά τους να δικαιωθούν σε ένα κοινωνικό σύστημα όπου δεν θα υπάρχει εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.

Η Ελένη Μηλιαρονικολάκη είπε ότι το ΚΚΕ παρακολουθεί στενά τα προβλήματα και τα αιτήματα των εργαζομένων στον Πολιτισμό, αλλά η σημερινή συζήτηση βοήθησε να εμπλουτιστεί αυτή η γνώση, να αποκαλυφθούν και άλλες πλευρές και να εξειδικευτούν σε κάθε χώρο, να γενικευτούν κάποια συμπεράσματα. Επίσης, σημείωσε ότι η πρόσφατη Ερώτηση που κατατέθηκε στη Βουλή θα σταλεί σε όλους τους φορείς των καλλιτεχνών και ότι το επόμενο διάστημα θα επιδιωχθεί συχνή επαφή όχι μόνο με την Ομοσπονδία, αλλά και με κάθε σωματείο, για να προβληθούν από την πλευρά του ΚΚΕ και τα ιδιαίτερα αιτήματα κάθε χώρου.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Με αφορμή τις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις στον τομέα του οπτικοακουστικού (2023-12-06 00:00:00.0)
Συνεχίζει τον αγώνα του (2022-10-18 00:00:00.0)
Κάλεσμα συμμετοχής στις πολιτιστικές ομάδες (2022-02-03 00:00:00.0)
Σήμερα η πανθεσσαλική καλλιτεχνική διαμαρτυρία (2021-06-01 00:00:00.0)
Τέχνη «ξυπνητήρι» της συνείδησης (2011-06-07 00:00:00.0)
Ζητούν διάλογο (2006-12-22 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ