Πέμπτη 11 Μάρτη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Αντιμέτωποι με οξυμένα προβλήματα οι οδηγοί των σχολικών λεωφορείων

Μέσα σε συνθήκες πολύπλευρης επίθεσης σε δικαιώματα και κατακτήσεις, με τους όρους που διαμορφώνονται μέσα στην πανδημία για τα εργατικά - λαϊκά στρώματα και τις αναδιαρθρώσεις στο όνομα της θωράκισης της κερδοφορίας των επιχειρήσεων, τη δική τους μάχη δίνουν οι οδηγοί σχολικών λεωφορείων ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων.

Επιφορτισμένοι με το έργο της ασφαλούς μετακίνησης των μαθητών αλλά και εργαζομένων από και προς τις εκπαιδευτικές μονάδες μέσα σε συνθήκες πανδημίας, βρίσκονται ταυτόχρονα αντιμέτωποι με την αντεργατική νομοθεσία και τις συνθήκες στους χώρους δουλειάς αλλά και με την αδικία της εξαίρεσής τους από τα Βαρέα και Ανθυγιεινά. Αυτό το διάστημα άλλωστε συμπληρώνεται ένας χρόνος από το Μάρτη του 2020, όταν βγήκε διευκρίνιση πάνω στο νόμο του 2012 που «επαναπροσδιορίζει» το ποιοι υπάγονται στα Βαρέα και ποιοι όχι, πετώντας εκτός αυτήν την κατηγορία των εργαζομένων. Ολο αυτό το διάστημα, μέσα από τη δράση μαζί με τον Σύλλογο Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση Ν. Αττικής «Ο Βύρων», αναδεικνύουν το σύνολο των ζητημάτων, με προσανατολισμό την κατάρτιση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Περιγράφοντας τα όσα αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι σε αυτό το σημαντικό κομμάτι της ιδιωτικής Εκπαίδευσης, ο Αντώνης Σκουρής, οδηγός, μας λέει: «Αρχικά υπήρχε οκτάωρη απασχόληση και μετά το 2005 - '06 άρχισαν να βάζουν τους οδηγούς μειωμένου ωραρίου. Κάθε τέλος της σχολικής χρονιάς απολυόμαστε. Με αυτόν τον τρόπο δεν μπορούμε να μαζέψουμε πάνω από 200 ένσημα κάθε έτος, παρ' όλα αυτά δεν ανήκουμε στα εποχικά επαγγέλματα ώστε να δικαιούμαστε εποχικό επίδομα. Ενας μεγάλος αριθμός σχολείων, σε σχολικές αργίες που δεν λειτουργεί το σχολείο, μας βάζουν να υπογράφουμε άδειες, ακόμα και άδεια γενεθλίων, χωρίς να την παίρνουμε, ενώ η τελευταία "μόδα" είναι ότι πολλοί εργοδότες βάζουν ένα πολύ βασικό ωράριο 3 - 3,5 ωρών ενώ δουλεύεις πάνω από πέντε και δίνουν και κάποια κουπόνια. Αυτό μπορεί να φτάσει το 20 - 25% του μισθού, γλιτώνοντας ασφαλιστικές εισφορές, Δώρα Χριστουγέννων, επιδόματα αδείας κ.λπ. Αυτά εφαρμόζονται και σε συνοδούς.

Κάνουμε μια πολύ υπεύθυνη δουλειά. Επιπλέον, έχουμε στην ευθύνη την καθαριότητα, τον κίνδυνο των ιώσεων», σημειώνει και θυμίζει ότι «όταν ήταν ανοιχτά τα σχολεία τα λεωφορεία ήταν γεμάτα 100%, ενώ μεγάλα σχολεία οργανώνουν τα δρομολόγιά τους έτσι ώστε να έχουν σε αναστολή οδηγούς.

Προσπαθούμε μαζί με το σωματείο για Συλλογική Σύμβαση. Στην ιδιωτική Εκπαίδευση υπάρχουν πολλές ειδικότητες και προβλήματα αφού όσο μπορούν προσπαθούν οι εργοδότες να μειώσουν το κόστος».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ