Τετάρτη 12 Μάη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
«Θέμα κοινωνικών προϋποθέσεων η πρόσβαση στην άθληση»

Αποσπάσματα απ' την τοποθέτηση του Μανώλη Συντυχάκη, βουλευτή του ΚΚΕ, στο πρόσφατο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Φυσικής Αγωγής και Αθλητικής Επιστήμης

Στη θέση του ΚΚΕ για το ενιαίο 12χρονο, υποχρεωτικό, βασικό, καθολικό για όλους σχολείο, που δεν θα έχει τη Φυσική Αγωγή ως δευτερεύον μάθημα, στάθηκε ο Μανώλης Συντυχάκης, βουλευτής Ηρακλείου του ΚΚΕ, μιλώντας στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Φυσικής Αγωγής και Αθλητικής Επιστήμης, στον Αγιο Νικόλαο Κρήτης.

Χαιρετίζοντας τις εργασίες του Συνεδρίου που ήταν προγραμματισμένο να πραγματοποιηθεί πέρσι τέτοια εποχή αλλά αναβλήθηκε λόγω της πανδημίας, ο Μανώλης Συντυχάκης επισήμανε πως αυτό αποκτά μεγαλύτερη αξία λόγω των συνεπειών της πανδημίας, ιδιαίτερα όταν υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη του λαού μας για διεξόδους, στον ελάχιστο, εναπομείναντα, ελεύθερο χρόνο.

Δεν είναι πολυτέλεια η Φυσική Αγωγή

Οπως τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, δεν είναι πολυτέλεια να ασχολείται κάποιος με τη Φυσική Αγωγή αλλά δικαίωμα όλων. Αναφέροντας πως σήμερα «η έλλειψη ελεύθερου χρόνου, τα εξαντλητικά ωράρια, η τηλεργασία, η εξαφάνιση της σταθερής δουλειάς, του σταθερού ωραρίου, η επιχειρούμενη κατάργηση του 8ωρου με την καθιέρωση της 10ωρης εργασίας, για την πλειοψηφία των νέων ατόμων, δημιουργούν σοβαρά προβλήματα, ακόμη και ασθένειες (καρδιαγγειακές, μυοσκελετικές, ψυχικές, κ.ά.), που, σε συνδυασμό με την κακή διατροφή, εμφανίζονται πολύ νωρίς και επηρεάζουν κυρίως τις νέες και παραγωγικές ηλικίες. Η Φυσική Αγωγή αφορά τη διαμόρφωση όρων και προϋποθέσεων, ώστε οργανώνοντας με συστηματικό τρόπο την ενασχόληση με τη σωματική κίνηση να εξασφαλίζεται ποιότητα ζωής για τον άνθρωπο. Αρα, δεν είναι πολυτέλεια να ασχολείται κάποιος με τη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό».

Υπογράμμισε πως για το ΚΚΕ η Φυσική Αγωγή δεν είναι ατομική υπόθεση καθώς η πρόσβαση των νέων στην άθληση είναι θέμα όχι τόσο ατομικών «ευκαιριών» αλλά κυρίως κοινωνικών προϋποθέσεων. Γι' αυτό επισήμανε πως «δεν είναι υπερβολή να διεκδικούμε σήμερα τις προϋποθέσεις για μια Φυσική Αγωγή - καθολικό δικαίωμα, που έχουν να κάνουν με τις σύγχρονες αθλητικές υποδομές, περισσότερους μόνιμους και καλά αμειβόμενους γυμναστές στα σχολεία, περισσότερες ώρες άσκησης, ελεύθερη πρόσβαση για τα παιδιά, τους νέους, τις νέες αλλά και τις μεγαλύτερες ηλικίες».

«Κατά συνέπεια, δεν μπορούμε σήμερα να δεχτούμε ως ρεαλιστικό, ως φυσιολογικό τη μείωση των απαιτήσεων, δηλαδή να μάθουμε να ζούμε με τα λίγα. Στην αντίληψη του ΚΚΕ για το ενιαίο 12χρονο, υποχρεωτικό, βασικό, καθολικό για όλους, χωρίς διακρίσεις σχολείο, δεν κατατάσσει τη Φυσική Αγωγή ως δευτερεύον μάθημα, αποκλειστικά για εκτόνωση. Για να είναι ο νους υγιής πρέπει και το σώμα να είναι υγιές. Είμαστε κάθετα αντίθετοι με τη λογική που λέει: "Γιατί να γυμναστείς αφού δεν έχεις ταλέντο ή αφού δεν θα προχωρήσεις σε πρωταθλητισμό;"», σημείωσε.

Προϋπόθεση οι κατάλληλες συνθήκες για τη Φυσική Αγωγή στα σχολεία

Ειδικά για τη Φυσική Αγωγή στην Εκπαίδευση στάθηκε στον σημαντικό της ρόλο αφού, όπως ανέφερε, εδώ μπαίνουν οι βάσεις και για τη θωράκιση της υγείας, αλλά και για τη διαμόρφωση της προσωπικότητας του νέου ανθρώπου. Αφού, όπως είπε, «μέσα από τον αθλητισμό μαθαίνει ο άνθρωπος, με βιωματικό τρόπο, να αγωνίζεται, δηλαδή να βάζει στόχους και να τους κατακτά. Είμαστε πολέμιοι του ανταγωνισμού ως μέσου ανάπτυξης, προόδου και επίλυσης των προβλημάτων του ανθρώπου. Ανταγωνισμός σημαίνει επικράτηση του ισχυρού και εξαφάνιση του αδύναμου. Καμία σχέση με την ευγενή άμιλλα».

Από την άλλη, στάθηκε στη σημερινή πραγματικότητα που αφορά τις συνθήκες για τη Φυσική Αγωγή στην Εκπαίδευση, η οποία «αντιμετωπίζεται ως ένα ακόμη μάθημα, ενώ είναι μια πολύ πιο σύνθετη και σημαντική δραστηριότητα, που με τις κατάλληλες συνθήκες μπορεί να αναπτυχθεί και να λειτουργήσει δημιουργικά στο χώρο του σχολείου». Ανέφερε παραδείγματα όπου σήμερα σε πολλές περιπτώσεις ο δάσκαλος αντικαθιστά τον γυμναστή, την ανυπαρξία αθλητικών υποδομών και υλικοτεχνικού εξοπλισμού στα σχολεία κ.λπ.

Είπε ακόμη ότι το ΚΚΕ βλέπει θετικά τις τέσσερις προτάσεις που έχουν διατυπώσει ομόφωνα τα 5 πανεπιστημιακά Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της χώρας και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Επαγγελματιών Αθλητισμού και Ασκησης για τις ώρες του εν λόγω μαθήματος στο σχολείο.

Ανύπαρκτος ο προαθλητικός έλεγχος

Ξεχωριστή αναφορά έκανε στο σημαντικό θέμα του προαθλητικού ελέγχου στις μικρές ηλικίες χαρακτηρίζοντας «αίσχος» το σημερινό καθεστώς που επικρατεί αφού η συντριπτική πλειοψηφία των οικογενειών πληρώνει αδρά για την πραγματοποίησή του. Ενώ ένα άλλο μέρος των μαθητών «βολεύεται» με εθελοντικές προσφορές γιατρών, κι ένα άλλο, καθόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό, οδηγείται στο να μην κάνει καθόλου εξετάσεις. Μίλησε για διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων μέχρι σήμερα για την κατάσταση που επικρατεί, ως αποτέλεσμα των γενικότερων πολιτικών που μετατρέπουν την Υγεία σε εμπόρευμα.

«Οι εκάστοτε ηγεσίες, τόσο του υπουργείου Παιδείας όσο και της ΓΓΑ δίνουν αφειδώς οδηγίες, μα ποτέ δεν εγκρίνουν κονδύλια για τον προαθλητικό έλεγχο. Μόνο στέλνουν τους γονείς να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη», σημείωσε και επισήμανε πως «ως ΚΚΕ έχουμε καταθέσει την πρόταση για την καθιέρωση, ανά τρίμηνο, δωρεάν προληπτικών και εξειδικευμένων εξετάσεων, για όλους τους μαθητές, με ευθύνη του κράτους και με την εξασφάλιση της παρουσίας αθλητιάτρου σε όλες τις αθλητικές δραστηριότητες και τους αγώνες».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ