Σάββατο 13 Νοέμβρη 2021 - Κυριακή 14 Νοέμβρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΩΝ ΤΗΣ COSCO"
8ΣΕΛΙΔΟ ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ COSCO
Σταθερό μέτωπο διεκδίκησης τα μέτρα προστασίας και οι συνθήκες δουλειάς στο λιμάνι

Από τη μεγάλη απεργία του 2018
Από τη μεγάλη απεργία του 2018
Η μεγαλειώδης απεργία στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, εκτός από σημαντικό σταθμό, αποτελεί μια κορύφωση των αγώνων που δίνουν οι εργαζόμενοι στην COSCO εδώ και χρόνια, με τα ίδια αιτήματα, αναδεικνύοντας ότι οι εμβληματικές επενδύσεις των επιχειρηματικών ομίλων, στο όνομα των οποίων πίνουν νερό ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα αστικά κόμματα, για να πάει συνολικά η καπιταλιστική οικονομία «μπροστά», χρειάζεται ως κινητήρια δύναμη την εκμετάλλευση των εργατών, τον κόπο, τον ιδρώτα, ακόμα και το αίμα τους.

Από τις συμβάσεις «συσκευαστών σύκου»...

Η πρώτη οργανωμένη αντίδραση των εργαζομένων ήταν το 2014, με τριήμερη αποχή, πριν ακόμα συγκροτήσουν σωματείο. Διεκδικούσαν ένσημα Βαρέα και Ανθυγιεινά, αύξηση στα μεροκάματα, αύξηση της 4άρας πόστας, δημιουργία επιτροπής εργαζομένων Υγιεινής και Ασφάλειας. Στο καμίνι εκείνης της μάχης δημιουργήθηκε το σωματείο ΕΝΕΔΕΠ (Ενωση Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά).

Οι εργαζόμενοι με τον αγώνα τους ανέδειξαν τότε την εργασιακή κόλαση στο «εμβληματικό» εργασιακό γκέτο: Τα εξαντλητικά ωράρια, την απλήρωτη δουλειά, το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος τους ήταν επινοικιασμένοι στη θυγατρική της COSCO, τη ΣΕΠ, που με τη σειρά της είχε δώσει την εργολαβία στην D-PORT. Εκ περιτροπής εργασίας, με αποδοχές 300-400 ευρώ. Οι συμβάσεις ημερήσιες, που γίνονταν μέσω εταιρείας που είχε συσταθεί γι' αυτόν το σκοπό και μέσω πέντε υπεργολάβων. Στα «χαρτιά», η εργοδοσία τούς δήλωνε ως ...«συσκευαστές σταφίδας ή σύκου», ενώ στην πραγματικότητα έκαναν ειδικευμένη δουλειά. Αλλη μια πατέντα της εταιρείας για να μην τους δίνει τα προβλεπόμενα ένσημα κ.ο.κ.

...στην κατάκτηση των ΒΑΕΤο 2018, με τα ίδια αιτήματα και μπροστάρη πια το σωματείο της ΕΝΕΔΕΠ, οργάνωσαν και έδωσαν μαζικά έναν 4ήμερο απεργιακό αγώνα. Με 3 διαδοχικές 24ωρες απεργίες και η τέταρτη μετά από 4 μέρες. Ξεκίνησαν στις 30 Μάη, συμμετέχοντας στην πανεργατική απεργία και στη συγκέντρωση του ΠΑΜΕ στον Πειραιά, η οποία είχε μεταφερθεί μπροστά στις πύλες της COSCΟ. Οι εργαζόμενοι έκαναν δική τους υπόθεση την οργάνωση και την περιφρούρηση του αγώνα τους, συσπειρωμένοι στο σωματείο τους, παρέτειναν την απεργιακή μάχη για άλλα τρία 24ωρα και συγκεκριμένα 31/5, 1/6 και 6/6.Ορθωσαν και τότε ανάστημα κόντρα στην επίμονη επιχείρηση χτυπήματος της απεργίας. Απέκρουσαν μαζικά και οργανωμένα την επιχείρηση απεργοσπαστικού μηχανισμού που είχε στήσει τότε η εργοδοσία, σήκωσαν ανάστημα απέναντι στη «βιομηχανία» δικαστικών αποφάσεων, που έκριναν τη μία μετά την άλλη τις απεργίες τους παράνομες, αξιοποιώντας και τότε το αντιαπεργιακό νομικό οπλοστάσιο που είχε εμπλουτίσει με τη σειρά της η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για την προστασία του «φιλικού επενδυτικού περιβάλλοντος».

Ηταν χαρακτηριστικό το σκεπτικό που ανέπτυσσε η εταιρεία στις αιτήσεις καρμπόν ασφαλιστικών μέτρων κατά της απεργίας. Οπως ανέγραφε, η απεργία έπρεπε να κριθεί από τα δικαστήρια παράνομη επειδή «αποδυναμώνει το επιχειρησιακό σχέδιο ανάπτυξης της εταιρείας»! Αυτό το σκεπτικό έγινε 4 φορές αποδεκτό από τα δικαστήρια του Πειραιά ποινικοποιώντας την απεργία των εργαζομένων.

Με τον τότε απεργιακό τους αγώνα οι εργαζόμενοι ανάγκασαν την εταιρεία να αποδεχτεί το αίτημα για Βαρέα και Ανθυγιεινά Ενσημα.

Ακολούθησε νέα 24ωρη απεργία δύο μήνες αργότερα στις 7 Σεπτέμβρη, πάντα με τα ίδια αιτήματα, η οποία και τότε βγήκε από τα δικαστήρια παράνομη μετά από αίτηση - παραγγελία της COSCO. Μάλιστα, σε συνάντηση που είχε γίνει εκείνη τη μέρα με τη διοίκηση στα κεντρικά γραφεία του ΟΛΠ, για την οποία η τότε κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε καλέσει μέχρι και ειδικές δυνάμεις του Λιμενικού και άλλες ομάδες καταστολής οπλισμένες σαν αστακούς, η εταιρεία είχε απαντήσει ότι οι επενδύσεις της COSCO δεν επιτρέπουν να αυξηθεί... το «κόστος»!

Την ίδια περίοδο η εταιρεία διαφήμιζε ότι «η μεταφόρτωση εμπορευμάτων έχει υπερτριπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια στον Πειραιά (...) Σε απόλυτους αριθμούς: Το 2017 διακινήθηκαν 3,691 εκατομμύρια κοντέινερ (Teus) έναντι 3,471 εκατομμυρίων το 2016. Το 2018 μπορεί να ξεπεράσουμε και τα πέντε εκατομμύρια (...) Σε ένα - ενάμιση χρόνο ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, από τρίτο που είναι σήμερα (...) ο Πειραιάς είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι στον κόσμο, μόνο φέτος η διοίκηση επιδιώκει να αυξήσει τη διακίνηση εμπορευμάτων κατά 35%». Τα δε έσοδα της COSCO από την εκμετάλλευση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ είχαν σημειώσει το 2018 αύξηση κατά 31% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και είχαν διαμορφωθεί στα 111,45 εκατ. δολάρια.

Μετά από όλα αυτά, ήταν αναμενόμενο ότι ο θάνατος του Δημήτρη Δαγκλή στις 25 Οκτώβρη του 2021 θα «ξεχείλιζε το ποτήρι» γιατί ήταν καθαρά προδιαγεγραμμένο έγκλημα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ