Τετάρτη 13 Φλεβάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Τρώνε τον «άμπακο», ζητάνε κι άλλο

Δηλώνουν ευτυχισμένοι, που επιτέλους βρήκανε τον υπουργό Ναυτιλίας που ζητούσαν (!) και κάνουν καθαρό πως θέλουν ως μόνη σχέση τους με τον ελλαδικό χώρο τη σημαία και τα προνόμιά της σε κάποια πλοία τους

Είναι αχόρταγοι! Ο λόγος για τους Ελληνες εφοπλιστές, οι οποίοι ναι μεν δηλώνουν ευχαριστημένοι από το τεράστιο «βόδι» που τους έδωσε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, μειώνοντας τη φορολογία των πλοίων τους κατά 70% - ποσοστά που δεν τόλμησε να τους δώσει ούτε η χούντα - όμως, επανέρχονται δριμύτεροι, προβάλλοντας τη γνωστή τους αξίωση για το διωγμό και των εναπομεινάντων Ελλήνων ναυτεργατών στα πλοία τους! Η αξίωση αυτή ήταν και το «ρεζουμέ» της χτεσινής συνέντευξης Τύπου, που έδωσε ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Γιάννης Λύρας, ο οποίος, μάλιστα, φάνηκε αισιόδοξος για την ικανοποίησή της, επειδή, όπως είπε, ο νέος υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτης είναι ο μόνος υπουργός, «που δέχτηκε να συζητήσει τα θέματα της ναυτιλίας από μηδενική βάση»... Βέβαια, δεν παρέλειψε να «διανθίσει» την εφοπλιστική προκλητική απαίτηση με τους γνωστούς εκβιασμούς περί συνέχισης της διαρροής των πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο, στο όνομα της ενίσχυσης της «ανταγωνιστικότητας» των πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών.

Ειδικότερα, ο μεγαλοεφοπλιστής ανέφερε ότι η Ενωση μπορεί να δεχτεί «την υποχρεωτική ναυτολόγηση 4 έως 6 Ελλήνων αξιωματικών στα πλοία», όμως θέλει «άνεση κινήσεων» για τη ναυτολόγηση του κατώτερου πληρώματος! Την ίδια ώρα που οι Ελληνες εφοπλιστές «κλαίνε» ακόμα και γι' αυτά τα ψίχουλα που δίνουν ως μισθό στους, λιγοστούς άλλωστε, Ελληνες ναυτεργάτες που έχουν παραμείνει στα πλοία τους, στα χέρια τους συνεχίζουν να συγκεντρώνουν πλούτο ανυπολόγιστο! Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο ίδιος ο Ι. Λύρας, μέχρι το Μάρτη του 2001, ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών (με ελληνική και ξένη σημαία) μετρούσε 3.618 πλοία (άνω των 1.000 τόνων), όταν το 2000 ήταν 3.400 πλοία! Ετσι, ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών παραμένει ο μεγαλύτερος στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας το 9,6% σε αριθμό πλοίων και το 18,6% σε τόνους του παγκόσμιου στόλου. Από τα πλοία αυτά, τα 1.529 φέρουν την ελληνική σημαία, που σημαίνει ότι ο στόλος του ελληνικού νηολογίου βρίσκεται στην πρώτη θέση της Κοινότητας και στην πέμπτη στον κόσμο.

Ακόμα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΕ, το Σεπτέμβρη του 2001, οι Ελληνες εφοπλιστές είχαν υπό εκτέλεση παραγγελίες για τη ναυπήγηση 229 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 11.290.000 τ. γκρος, ενώ σημείωσε ότι «μόνο τα τρία τελευταία χρόνια, έχουν επενδύσει κεφάλαια ύψους δύο περίπου ετήσιων κρατικών προϋπολογισμών σε εκτεταμένο πρόγραμμα ναυπηγήσεων νέων πλοίων»! Ο Ι. Λύρας, αφού απαίτησε την παραπέρα μείωση του αριθμού των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία, δε δίστασε να εντείνει την πρόκληση απέναντι στη ναυτεργατική οικογένεια, εκφράζοντας την ...ανησυχία του για το μέλλον του ΝΑΤ! Μάλιστα, ανέφερε τη γνωστή θέση των εφοπλιστών για ένα νέο ΝΑΤ, το οποίο, σύμφωνα με τις προτάσεις τους, δε θα έχει να ζηλέψει τίποτα από μια ιδιωτική ασφαλιστική εταιρία.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Εφοπλιστική πρόκληση και κοροϊδία (2012-12-29 00:00:00.0)
Κοίτα κάτι «ιδιαιτερότητες»... (2011-08-25 00:00:00.0)
«Μαγειρεύουν» τα νέα αντιναυτεργατικά μέτρα (2000-01-21 00:00:00.0)
Οταν οι εφοπλιστές... θυσιάζονται (1998-05-22 00:00:00.0)
Η "πατριωτική" δράση των εφοπλιστών (1997-07-15 00:00:00.0)
"Σικέ" διάλογος... (1997-05-03 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ