Πέμπτη 14 Φλεβάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΑΓΡΟΤΙΚΑ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Ξεπούλημα τμήμα - τμήμα

Τον κατακερματισμό της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ), τη δραστική μείωση του προσωπικού και των αποδοχών, καθώς και την αλλαγή - επί το χειρότερο - των εργασιακών σχέσεων μέχρι το καλοκαίρι, προαναγγέλλει ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής,

Παράλληλα, ξεκαθαρίζει ότι το κυβερνητικό σχέδιο θα εφαρμοστεί ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων με τους υποψήφιους αγοραστές (IAS) της ΟΑ, ενώ δεν έχει πρόβλημα να ομολογήσει κυνικά ότι τα μέτρα που έχει ήδη έτοιμα η κυβέρνηση για την εταιρία «θα δίνουν τη δυνατότητα στους ιδιώτες μετόχους, είτε αυτοί είναι οι σημερινοί υποψήφιοι είτε κάποιοι άλλοι που θα εμφανιστούν στο μέλλον, να ελπίζουν σε συστηματικές κερδοφορίες για τα επόμενα χρόνια».

Σε συνέντευξή του σε εφημερίδα ο υπουργός, επαναλαμβάνει το γνωστό κυβερνητικό ισχυρισμό ότι το ξεπούλημα της ΟΑ είναι μονόδρομος, για παν ενδεχόμενο (αποτυχία διαπραγματεύσεων) αναφέρει ότι η διεθνής εικόνα στις αερομεταφορές είναι δυσμενείς τα τελευταία χρόνια και διευκρινίζει πως αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση την «αναδιάρθρωση» της ΟΑ: «Η εταιρία θα πρέπει να προχωρήσει σε διαχωρισμό των πτητικών της δραστηριοτήτων από τις άλλες δραστηριότητες, θα πρέπει να έχει ένα ρεαλιστικό πρόγραμμα δρομολογίων και παράλληλα να απαλλαγεί από ζημιογόνα κομμάτια. Επίσης, το σχέδιο προβλέπει την αλλαγή των κανονισμών εργασίας και των συμβάσεων, κυρίως με τους ιπτάμενους...».

Η ΕΣΚ τονίζει ότι οι δηλώσεις του υπουργού είναι στην κατεύθυνση της συνεχούς απαξίωσης της ΟΑ από την κυβέρνηση, με την ανοχή της πλειοψηφίας του συνδικαλιστικού κινήματος του χώρου (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ), ώστε να διευκολυνθεί και να «περάσει» χωρίς κραδασμούς το ξεπούλημα της εταιρίας. Ο υπουργός - υπογραμμίζει η ΕΣΚ - συνεχίζει προκλητικά να αγνοεί και να αποσιωπά το γεγονός ότι η ΟΑ, παρά την κακοδιαχείριση, είναι η μοναδική ευρωπαϊκή εταιρία που αντέδρασε θετικά στην κρίση των αερομεταφορών καλυτερεύοντας όλους τους δείκτες (είτε αυτοί αφορούν την επιβατική κίνηση είτε τα οικονομικά αποτελέσματα). Και αυτό οφείλεται μόνο στην εμπειρία και το ζήλο του προσωπικού της.

Επίσης, η ΕΣΚ καταγγέλλει την προσπάθεια κυβέρνησης και διοίκησης να στηρίξουν την «Ετζίαν - Κρόνους», τη μοναδική εταιρία, από τις 11 ιδιωτικές αεροπορικές εταιρίες στην Ελλάδα, που δεν έχει κλείσει ακόμα. Αυτό έγινε με τη συμφωνία ΟΑ - «Ετζίαν», που ακυρώθηκε όταν το θέμα έφτασε στη Βουλή, για τη μεταφορά 17.000 επιβατών της ιδιωτικής εταιρίας στο Λονδίνο με πτήσεις της ΟΑ, με αντίστοιχη καταβολή προμήθειας στην «Ετζίαν». Αυτή και μόνο η προσπάθεια ενίσχυσης της ιδιωτικής εταιρίας, από μόνη της «γκρεμίζει» το κεντρικό επιχείρημα της κυβέρνησης ότι η ΟΑ πρέπει να δοθεί στους ιδιώτες, για να επιβιώσει. Η ίδια η πραγματικότητα δείχνει ακριβώς το αντίθετο: Οτι δηλαδή τέτοιου είδους επιχειρήσεις, μόνο κάτω από την ομπρέλα του κράτους μπορούν να λειτουργούν επ' ωφελεία των επιβατών και των εργαζομένων σ' αυτές.

Στο μεταξύ, αύριο λήγει και η τελευταία προθεσμία που έδωσε η κυβέρνηση στην IAS, για να καταθέσει τις εγγυητικές επιστολές 102 εκατ. ευρώ (34, 5 δισ. δρχ.), ώστε να αποφασιστεί στη συνέχεια αν οι δύο πλευρές θα προχωρήσουν στην υπογραφή προσυμφώνου πώλησης της ΟΑ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Καθολική η συμμετοχή στην απεργία (2003-12-04 00:00:00.0)
Σήμερα λήγουν οι διαπραγματεύσεις με τους Αυστραλούς (2002-01-31 00:00:00.0)
Ξεπούλημα με το κομμάτι! (2001-12-05 00:00:00.0)
Στο παιχνίδι και οι Αυστραλοί (2001-11-16 00:00:00.0)
Ξεπούλημα και αμερικανικοί εκβιασμοί (2000-12-20 00:00:00.0)
"Στο σφυρί" η "Ολυμπιακή" (1998-11-19 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ