Τετάρτη 5 Δεκέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 33
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Ξεπούλημα με το κομμάτι!

Κατακερματισμό και δραστική συρρίκνωση προβλέπει το σχέδιο. Στις 23 Δεκέμβρη τελειώνουν οι διαπραγματεύσεις με τους Αυστραλούς

Ανοιχτά αφήνει η κυβέρνηση όλα τα ενδεχόμενα για το μέλλον της κρατικής «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ), μετά την 23η Δεκέμβρη 2001, που ολοκληρώνονται οι διαπραγματεύσεις με τους Αυστραλούς επιχειρηματίες της κοινοπραξίας IAS.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση έχει έτοιμο το εναλλακτικό σχέδιο για το μέλλον του ομίλου εταιριών της ΟΑ, σε περίπτωση που δεν έχουν αποτέλεσμα οι συνομιλίες με τους Αυστραλούς. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει τη δραστική συρρίκνωση του ομίλου, τον κατακερματισμό και την εκχώρηση των κερδοφόρων δραστηριοτήτων του (επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών, τεχνική βάση κλπ.) σε ιδιώτες, τη δραματική μείωση σε προσωπικό, στόλο και πτητικό έργο κ.ά.

Ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κ. Σημίτης, άφησε χτες ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για το μέλλον της ΟΑ, μιλώντας στους ξένους ανταποκριτές. Αν και είπε ότι οπωσδήποτε χρειάζεται «εθνικός αερομεταφορέας» και ότι «δεν πουλάμε την εταιρία για να την ξεφορτωθούμε, αλλά για να αναπτυχθεί και μέσα από την ανάπτυξη να υπάρξουν νέες θέσεις εργασίας», όταν ρωτήθηκε για τους εργαζόμενους, είπε μόνο ότι «σε κάθε περίπτωση θα υπάρξει μέριμνα για το προσωπικό».

Διαφωτιστικός για το μέλλον της ΟΑ ήταν χτες και ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Βερελής. Αφού περιέγραψε σκόπιμα με μελανά χρώματα την υπάρχουσα κατάσταση (οικονομικά και χρόνια διαρθρωτικά προβλήματα, μείωση επιβατικής κίνησης κλπ.), είπε ότι οι οριστικές αποφάσεις για την ΟΑ θα ληφθούν μετά τις 23 Δεκέμβρη, που είναι η καταληκτική ημερομηνία των διαπραγματεύσεων με τους Αυστραλούς.

Από την πλευρά του, ο ιδιοκτήτης της ΑΧΟΝ Θ. Λιακουνάκος, αφού επανέλαβε χτες ότι οδηγήθηκε στο κλείσιμο της ΑΧΟΝ Αιρλάινς, λόγω των δυσμενών διεθνών εξελίξεων, υποστήριξε ότι στην Ελλάδα θα πρέπει να υπάρχει μια αεροπορική εταιρία και ιδανική περίπτωση θα ήταν η σύμπραξη της ΟΑ, της ΑΧΟΝ και της Ετζίαν - Κρόνους. Για τους εργαζόμενους στην ΑΧΟΝ, είπε ότι εξετάζονται διάφορα προγράμματα μεταφοράς εργαζομένων από την αεροπορική σε άλλες εταιρίες του.

Στο μεταξύ, οι 350 εργαζόμενοι στην ΑΧΟΝ δεν κρύβουν την ανησυχία τους, αλλά και τη διάθεσή τους να αγωνιστούν για να προστατεύσουν τις θέσεις εργασίας τους.

Χτες κλιμάκιο του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Γ. Μαυρίκο, περιόδευσε στα γραφεία της ΑΧΟΝ στη Λ. Κηφισίας και την οδό Φιλελλήνων και είχε συζήτηση με τους εργαζόμενους. Αφού άκουσαν τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους, τα στελέχη του Κόμματος κάλεσαν τους εργαζόμενους της ΑΧΟΝ να συγκροτήσουν κοινό μέτωπο με τους συναδέλφους τους σε ΟΑ και Ετζίαν - Κρόνους, προκειμένου να αντιμετωπίσουν ενωμένοι την επίθεση που δέχονται. Στα αξιοσημείωτα της χτεσινής περιοδείας, περιλαμβάνεται η ανεπιτυχής προσπάθεια ιδιωτικού αστυνομικού της εταιρίας ΑΧΟΝ να απαγορεύσει την περιοδεία.

  • Η «αδυναμία» και οι «παλινωδίες» της κυβέρνησης φταίνε για τις εξελίξεις στην «Ολυμπιακή Αεροπορία» και όχι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και του ξεπουλήματος. Αυτό υποστήριξε χθες ο Κ. Καραμανλής, ο οποίος μάλιστα έφτασε στο σημείο να «αθωώσει» ακόμα και το σύμβουλο ιδιωτικοποίησης (Φερστ Μπόστον), αφήνοντας να εννοηθεί ότι του έδωσαν λάθος στοιχεία!

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ