Τρίτη 1 Φλεβάρη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ
Κάλυψη όλων των αναγκών χωρίς «κόφτες» και αντιπαιδαγωγικά όρια

Συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης του ΚΚΕ για τους όρους ίδρυσης τμημάτων ένταξης στα σχολεία

Να καταργηθεί η αντιπαιδαγωγική και αντιεπιστημονική νομοθετική ρύθμιση του 2019, που εξαρτά την ίδρυση τμημάτων ένταξης από τον συνολικό αριθμό μαθητών του σχολείου και να καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες ζήτησε ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης, κατά τη συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης του Κόμματος χτες στη Βουλή.

Η ρύθμιση της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, την οποία εφαρμόζει και η σημερινή, προβλέπει ότι χρειάζεται να φοιτούν περισσότεροι από 250 μαθητές σε ένα σχολείο, από τους οποίους τουλάχιστον 15 με γνωματεύσεις από το ΚΕΔΑΣΥ, προκειμένου να τοποθετηθούν δύο ειδικοί παιδαγωγοί. Σε εφαρμογή της, στο Δημοτικό Σχολείο Κοκκίνη Χάνι του δήμου Χερσονήσου στην Κρήτη, όπου οι γνωματεύσεις στην αρχή της σχολικής χρονιάς έφταναν στις 35, δεν ιδρύεται δεύτερο τμήμα ένταξης γιατί στο σχολείο φοιτούν 240 μαθητές.

«Στην πράξη περιφρονείτε με αυτόν τον τρόπο το δικαίωμα των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες να έχουν τη σωστή παιδαγωγική υποστήριξη μέσα στο σχολικό περιβάλλον, καταστρατηγώντας επιστημονικές γνωματεύσεις και αδιαφορώντας για τις συνέπειες στη μόρφωση και την ψυχολογία παιδιών», σημείωσε ο βουλευτής του ΚΚΕ. Πρόσθεσε πως έτσι η ευθύνη μετατίθεται στους γονείς, που, για να υποστηρίξουν τα παιδιά τους, καταφεύγουν σε ιδιώτη ειδικό παιδαγωγό στο σπίτι, από το ήδη μειωμένο τους εισόδημα. Σημείωσε επίσης πως ανά την Ελλάδα υπάρχουν δεκάδες σχολεία, όπου, παρά τις ανάγκες, δεν λειτουργεί καν τμήμα ένταξης.

Παίρνοντας τον λόγο, η υφυπουργός Παιδείας Ζέτα Μακρή δήλωσε την «έμπρακτη ευαισθησία» της κυβέρνησης για το ζήτημα της συνεκπαίδευσης μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προχώρησε σε μία παρουσίαση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει την ίδρυση και λειτουργία τμημάτων ένταξης και αναφέρθηκε στους διορισμούς και προσλήψεις που έγιναν, σαν να μην υπάρχουν άλλες ανάγκες. Εξήγγειλε δε πως νέα τμήματα ένταξης που θα δημιουργηθούν θα ακολουθούν τον ίδιο νόμο.

«Η λογική λέει ότι οι οργανικές θέσεις πρέπει να σχετίζονται με τον αριθμό των μαθητών που φοιτούν στα τμήματα ένταξης και όχι με το σύνολο των μαθητών του σχολείου», σημείωσε, καλώντας να καταργηθεί άμεσα η διάταξη που εφαρμόζεται, να δημιουργηθούν όλα τα απαραίτητα τμήματα ένταξης χωρίς κόφτες και αντιπαιδαγωγικά όρια, να στελεχωθούν οι δομές Ειδικής Αγωγής με το απαραίτητο προσωπικό με μόνιμες σχέσεις εργασίας, σημείωσε ο Μ. Συντυχάκης.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ξεσηκωμός απέναντι στη «σαρδελοποίηση» των μορφωτικών δικαιωμάτων (2024-09-03 00:00:00.0)
Ο άγνωστος Χ σε μία εξίσωση που βαραίνει αρνητικά από την υποχρηματοδότηση (2023-04-15 00:00:00.0)
Απαιτείται λύση στο πρόβλημα στέγασης ειδικών σχολείων στο Ηράκλειο (2020-11-18 00:00:00.0)
Η αποδιάρθρωση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στρατηγική κατεύθυνση της ΕΕ (2019-05-08 00:00:00.0)
Σοβαρές ελλείψεις στην Ειδική Αγωγή στη Λήμνο (2015-12-05 00:00:00.0)
Βάζουν ταφόπλακα. Χιλιάδες παιδιά πετιούνται στον Καιάδα (2012-12-05 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ