Παρασκευή 22 Φλεβάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΠΑΙΔΕΙΑ
«Επιμόρφωση»: Μια κερδοφόρα επιχείρηση

Θύματα χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί που δελεάζονται από επιτήδειους για μια θέση αναπληρωτή καθηγητή πληροφορικής στο δημόσιο σχολείο

Μια ολόκληρη επιχείρηση επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στην Πληροφορική, σε μορφή σεμιναρίων, τα οποία είναι αυτοχρηματοδοτούμενα (!), έχει στηθεί από επιστημονικούς φορείς, με την ανοχή του υπουργείου Παιδείας. Επιστημονικοί φορείς όπως η Ενωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ), η Ενωση Ελλήνων Χημικών ή η Μαθηματική Εταιρεία, «ποντάροντας» στην αδιοριστία και στην αγωνία εκπαιδευτικών και πτυχιούχων για μια θέση εργασίας, προσπαθούν να τους δελεάσουν με δυνατότητα διορισμού σε δημόσιο σχολείο, αν παρακολουθήσουν τα σεμινάρια αυτά, και με το πέρας τους «οι συμμετέχοντες θα έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση στο υπουργείο Παιδείας για το διορισμό τους ως αναπληρωτές καθηγητές της Πληροφορικής». Τη δε βεβαίωση με την οποία θα απαιτήσουν το δικαίωμα αίτησης διορισμού θα την πάρουν με τη... σφραγίδα των παραπάνω επιστημονικών φορέων.

Η επιχείρηση να βρεθούν «πελάτες» φαίνεται και από ανακοίνωση που η ΕΕΦ κυκλοφορεί στα σχολεία (εκτός από τις καταχωρήσεις που υπάρχουν στον Τύπο και ο «Ρ» είχε αποκαλύψει με αναλυτικό ρεπορτάζ στις 4/2 για την περίπτωση στα Τρίκαλα). Ετσι, η ΕΕΦ ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους ότι στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας», και συγκεκριμένα για την υλοποίηση του έργου «Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας (ΚτΠ) / Αρχική Επιμόρφωση όλων των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ)», ο εθνικός φορέας υλοποίησης του έργου (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) πιστοποίησε την ΕΕΦ ως Κέντρο Στήριξης της Επιμόρφωσης (ΚΣΕ). Τα ΚΣΕ, όπως επισημαίνει η ΕΕΦ, «είναι φορείς που παρέχουν υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικές υπηρεσίες στο θεματικό πεδίο της Πληροφορικής και παράλληλα διαθέτουν εξειδικευμένη υποδομή για την υποστήριξη των στόχων του προγράμματος».

Αυτή η καλοστημένη επιχείρηση αποδεικνύεται ιδιαίτερα κερδοφόρα για τους επιτήδειους (τα δίδακτρα ξεκινάνε το λιγότερο από τις 80.000 δρχ. για τις εξήντα ώρες, ανάλογα με τον αριθμό των «επιμορφούμενων» στα τμήματα που συγκροτούνται και φτάνουν μέχρι τις 400 ώρες). Βέβαια, όλο αυτό το εγχείρημα πολύ απέχει από τις αναγκαίες υποδομές και την προετοιμασία των εκπαιδευτικών, που θα μπορούσαν να καλυφθούν από αποφοίτους Τμημάτων Πληροφορικής, με παιδαγωγική κατάρτιση, και μέσα από μαζικούς διορισμούς από την επετηρίδα οι οποίοι θα κάλυπταν όλες τις ανάγκες στα σχολεία της χώρας. Αυτό όμως θα κόστιζε για το υπουργείο κάτι που σήμερα ξεπερνά ρίχνοντας την «πάσα» και την «πίτα» στην ιδιωτική πρωτοβουλία.

Ετσι με την πλήρη ανοχή και συνεργία του υπουργείου Παιδείας, διάφοροι ιδιωτικοί οργανισμοί δραστηριοποιούνται σε αυτά τα σεμινάρια, που, όπως η ίδια η ΕΕΦ αναφέρει, «χρηματοδοτούνται από τον εθνικό φορέα υλοποίησης» (δηλαδή το υπουργείο Παιδείας). Πιο λιανά, οι ιδιωτικοί οργανισμοί χρηματοδοτούνται και οι ενδιαφερόμενοι «προς επιμόρφωση» πληρώνουν. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι οι «χώροι υλοποίησης του προγράμματος του ΚΣΕ», που δίνει σε λίστα της η ΕΕΦ, δεν είναι τίποτε άλλο από κάποια φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ΙΕΚ αλλά και Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών. Σε αυτά οργανώθηκαν προφανώς κάποιες αίθουσες με Η/Υ για να πραγματοποιηθούν τα σεμινάρια. Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο γίνεται αποδέκτης παραπόνων από εκπαιδευτικούς που θέλησαν να συμμετάσχουν σε αυτά τα προγράμματα και διαπίστωσαν ότι η υποδομή που παρουσιάζει η ΕΕΦ δεν εγγυάται μια υψηλού επιπέδου επιμόρφωση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ