Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή
Στα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Ειδικά Επαγγελματικά Λύκεια στρέφει το βλέμμα το ΚΚΕ στο πλαίσιο των δράσεών του για την Ειδική Αγωγή και με περιοδείες και εξορμήσεις συγκεντρώνει στοιχεία για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, αναπτύσσοντας πρωτοβουλίες για την επίλυσή τους.
Σε αυτό το πλαίσιο κατέθεσε στη Βουλή αναλυτική Ερώτηση προς τους υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών, στην οποία αναφέρει:
«Στα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Ειδικά Επαγγελματικά Λύκεια φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που επιβάλλουν την αμέριστη, θετικά άνιση στήριξη ώστε να ολοκληρώσουν τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και να λάβουν τα κατάλληλα εφόδια προετοιμασίας για την ένταξή τους στην εργασία.
Παρά το σπουδαίο έργο που επιτελείται σε αυτές τις σχολικές μονάδες τα προβλήματα είναι τεράστια, διατρέχοντας και επηρεάζοντας τη συνολική τους λειτουργία. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία στελεχώνονται από αναπληρωτές, με αποτέλεσμα να ρυθμίζεται η λειτουργία τους κατά τη διάρκεια της χρονιάς, χωρίς να είναι βέβαιο ότι τα κενά θα καλυφτούν μέχρι τη λήξη. Ενδεικτικά, λίγο πριν από τη λήξη, στο Περιστέρι έκλεισαν 7 Τμήματα Ενταξης για να καλυφτούν οι ανάγκες του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου - Λυκείου (ΕΝΕΕΓΥΛ), στο αντίστοιχο σχολείο της Ζακύνθου λείπουν 8 ειδικότητες, στης Πάρου καθηγητής Φυσικής Αγωγής, ενώ στο Ν. Ιωνίας Βόλου 15 εκπαιδευτικοί και 5 ειδικότητες.
Ταυτόχρονα, τα περισσότερα ΕΝΕΕΓΥΛ αντιμετωπίζουν σοβαρά κτιριακά προβλήματα, ενδεικτικά του Αιγάλεω, του Βόλου, της Λάρισας, της Καρδίτσας, της Αγίας Παρασκευής (Αττική), ενώ το ΕΝΕΕΓΥΛ Αμαρουσίου έχει ιδρυθεί αλλά δεν έχει ανευρεθεί ακόμα κτίριο για να στεγαστεί. Τα προβλήματα αναφέρονται στην ακαταλληλότητα καθώς δεν προορίζονταν για να στεγάσουν ειδικά σχολεία, στην έλλειψη χώρων - αιθουσών και τα γενικότερα που αφορούν το σύνολο των κτιριακών υποδομών, όπως υποσυντήρηση, παλαιότητα κ.ά.
Ταυτόχρονα, το περιεχόμενο διδασκαλίας τόσο των γενικών μαθημάτων όσο και των τεχνικών βαραίνει στην κυριολεξία τους ίδιους τους διδάσκοντες, για το πώς θα διαφοροποιήσουν, θα εξατομικεύσουν τη διδασκαλία ανάλογα με τις σύνθετες ανάγκες των μαθητών, αφού το υπουργείο Παιδείας περιορίζεται σε γενικές κατευθυντήριες οδηγίες. Δηλαδή, στη βάση των γενικών αναλυτικών προγραμμάτων συστήνει στους εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής να κάνουν ό,τι χρειάζεται, χωρίς αυτό να προσδιορίζεται, να στηρίζεται με συγκεκριμένο υλικό ή να υποστηρίζεται από την επιτόπια επιστημονική παιδαγωγική παρακολούθηση του κάθε μαθητή ώστε με διεπιστημονικό, συλλογικό τρόπο να διαμορφώνονται τα μέσα και η διαβάθμιση της ύλης.
Παρά το έλλειμμα που παρατηρείται, το υπουργείο έσπευσε στο όνομα της ισοτιμίας με τη Γενική Εκπαίδευση να δημιουργηθεί Τράπεζα Θεμάτων για να δώσουν εξετάσεις οι μαθητές της Α' και Β' Λυκείου. Η ψυχοφθόρα αυτή διαδικασία, που θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση και την παραπέρα εντατικοποίηση του σχολείου συνολικά, είναι απαγορευτική για τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αφού προσθέτει επιπλέον άγχος και έχει πολλαπλάσιες συνέπειες στα ίδια. Μια διαδικασία που έτσι κι αλλιώς μαθησιακά δεν έχει να προσφέρει κάτι αλλά επιπλέον φραγμούς στην ίδια τη διαδικασία φοίτησης των παιδιών».
Οι βουλευτές του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη, Γιάννης Δελής και Γιώργος Λαμπρούλης, που υπογράφουν την Ερώτηση, ζητούν από τους υπουργούς: