Παρασκευή 23 Σεπτέμβρη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΒΟΥΛΗ
Ψηφίστηκε η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΘ

ΚΚΕ: Είναι ενταγμένη στην υπηρέτηση των επιχειρηματικών συμφερόντων και στους σφοδρούς ανταγωνισμούς στην περιοχή

Ψηφίστηκε χτες με τις ψήφους της ΝΔ το νομοσχέδιο για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Το ΚΚΕ καταψήφισε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, σημειώνοντας ότι οι ιδιωτικοποιήσεις υποδομών εντάσσονται στις γενικότερες στρατηγικές επιλογές της ΕΕ και στους γεωστρατηγικούς ανταγωνισμούς στην περιοχή. Ταυτόχρονα, υπηρετούνται οι σχεδιασμοί του εγχώριου κεφαλαίου για δημιουργία μεγάλου κόμβου μεταφορών και εμπορίου, με τεράστια κέρδη για τους επιχειρηματικούς ομίλους.

Ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΜέΡΑ25 καταψήφισαν παρότι δεν αμφισβητούν τις ιδιωτικοποιήσεις, αλλά ασκούν κριτική στην κυβέρνηση γιατί καθυστερεί...! ΠΑΣΟΚ και Ελληνική Λύση ψήφισαν «παρών».

Στον τεράστιο στρατηγικό, πολιτικό και στρατιωτικό ρόλο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε μια περίοδο που το «θερμόμετρο» των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών στην ευρύτερη περιοχή έχει ανέβει, αναφέρθηκε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής στη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής.

Θύμισε ότι τις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης τις ολοκλήρωσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Επίσης, ο Γ. Δελής χαρακτήρισε επικίνδυνη την ιδιωτικοποίηση στρατηγικής πύλης εισόδου και εξόδου της χώρας, κρίσιμης για την άμυνα.

Ακόμα, σημείωσε ότι 4 χρόνια μετά την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού με την παραχώρηση σε μεγαλοεπιχειρηματίες, διαψεύστηκαν παταγωδώς τα μεγάλα λόγια για οφέλη των εργαζομένων στο λιμάνι και του λαού της πόλης. Η πραγματικότητα περιλαμβάνει έλλειψη αναγκαίου προσωπικού, εντατικοποίηση της εργασίας και έλλειψη μέτρων ασφαλείας, με αποτέλεσμα, για παράδειγμα, τέσσερα εργατικά «ατυχήματα» το καλοκαίρι που πέρασε.

Σχετικά με τη σημερινή σύμβαση, όπως είπε, τροποποιούνται δύο σημεία από την αρχική σύμβαση ιδιωτικοποίησης που ψηφίστηκε το 2018 από την τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και τη ΝΔ. Οι αλλαγές αφορούν την αποκατάσταση του κτιρίου του παλιού τελωνειακού σταθμού, που δεν έχει ξεκινήσει ακόμα, και έργα στην προβλήτα 6 του λιμανιού, ώστε να υποδέχεται πλοία περισσότερων κατηγοριών.

Συγκεκριμένα, με την τροποποίηση, αλλάζει το χρονοδιάγραμμα για την αποκατάσταση του τελωνειακού σταθμού, καθώς το 2018 προβλεπόταν ότι έναν χρόνο μετά θα έπρεπε να είχε εκπονηθεί διεξοδική μελέτη στατικότητας και 4 χρόνια μετά να έχει υλοποιηθεί η αποκατάσταση. Σήμερα, η κυβέρνηση δίνει στον παραχωρησιούχο παράταση μέχρι το τέλος του 2023.

Οσο για την προβλήτα, ο Γ. Δελής κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει σε τι θα ωφελήσει τους αυτοαπασχολούμενους οδηγούς που ταλαιπωρούνται για ώρες στις ουρές φορτοεκφορτώσεων. Ξεκαθάρισε ότι το ΚΚΕ, όπως καταψήφισε την αρχική σύμβαση, καταψηφίζει και την τροποποίηση καθώς συνιστά αρνητικότατη εξέλιξη για τον λαό και τους εργαζόμενους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ