Πέμπτη 27 Οχτώβρη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΔΙΕΘΝΗ
ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Συμβιβασμός για το λιμάνι του Αμβούργου

Προειδοποιεί το ΥΠΕΞ για «δυσανάλογη εξάρτηση» από την Κίνα

Το υπουργικό συμβούλιο της Γερμανίας ενέκρινε τον συμβιβασμό που πρότεινε ο καγκελάριος Ολαφ Σολτς για πώληση μεριδίου 24,9% ενός τερματικού σταθμού του λιμανιού του Αμβούργου στο κινεζικό ναυτιλιακό μονοπώλιο COSCO.

Οπως ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών, αποφασίστηκε η λεγόμενη «μερική απαγόρευση». Ετσι, η συμμετοχή της COSCO στην εταιρεία εκμετάλλευσης τερματικού σταθμού εμπορευμάτων στο λιμάνι του Αμβούργου θα είναι τελικά σημαντικά περιορισμένη σε σύγκριση με το αρχικό σχέδιο που προέβλεπε πώληση του 35%. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, στην COSCO δεν θα παραχωρηθεί συμβατικό δικαίωμα «βέτο» σε στρατηγικές επιχειρηματικές αποφάσεις ή αποφάσεις που αφορούν το προσωπικό της εταιρείας, ενώ δεν θα διορίζει μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου.

Πάντως, στελέχη των Πρασίνων από το ΥΠΕΞ, αλλά και των Φιλελευθέρων από τον τομέα της Αμυνας, έχουν αντιταχθεί ακόμη και στην πώληση μικρότερου ποσοστού.

Το υπουργείο Εξωτερικών έχει προειδοποιήσει με έγγραφό του την κυβέρνηση ότι η επένδυση της κινεζικής COSCO στον έναν από τους τερματικούς σταθμούς του λιμανιού του Αμβούργου αυξάνει δυσανάλογα την «εξάρτηση» της Γερμανίας από την Κίνα και θέτει σε κίνδυνο την επιτυχία των ευρωπαϊκών σχεδίων στις μεταφορές.

Η επένδυση «επεκτείνει δυσανάλογα τη στρατηγική επιρροή της Κίνας στις γερμανικές και ευρωπαϊκές μεταφορικές υποδομές, καθώς και την εξάρτηση της Γερμανίας από την Κίνα», αναφέρεται στην έκθεση που επικαλείται το «Reuters».

Σε περίπτωση κρίσης, η επένδυση της COSCO θα δώσει τη δυνατότητα στην Κίνα να εργαλειοποιήσει πολιτικά μέρος της στρατηγικής υποδομής της Γερμανίας, αλλά και της Ευρώπης, αναφέρεται στο σημείωμα του γερμανικού υπουργείου.

Κυβερνητική πηγή δήλωσε ότι το σημείωμα έχει την υποστήριξη όλων των υπουργείων της γερμανικής κυβέρνησης συνασπισμού που ελέγχονται από τους Πράσινους και τους Φιλελεύθερους (σε αντίθεση δηλαδή με τη στάση που τηρούν οι Σοσιαλδημοκράτες).

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομίας, πάντως, η απόφαση αυτή «θα αποτρέψει την ανάληψη στρατηγικού μεριδίου» από την COSCO. Οποιαδήποτε απόπειρα του κινεζικού κολοσσού να αυξήσει τη συμμετοχή του πέραν του ορίου του 25% θα τεθεί σε εξέταση από την κυβέρνηση, διευκρίνισε το υπουργείο.

Επίσης, η COSCO δεν έχει τη δυνατότητα να ασκήσει έλεγχο επί της δραστηριότητας του τερματικού σταθμού του λιμανιού του Αμβούργου, διαπραγματευόμενη, για παράδειγμα, δικαιώματα «βέτο» επί των στρατηγικών αποφάσεων ή επί του προσωπικού.

Σημειώνεται πως σε ό,τι αφορά τα άλλα μεγάλα λιμάνια, η COSCO έχει μερίδιο 20% στο λιμάνι της Αμβέρσας και 17,85% στο Ρότερνταμ, ενώ το Αμβούργο επιδιώκει να εντείνει τον ανταγωνισμό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ