Πέμπτη 27 Οχτώβρη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΔΙΕΘΝΗ
ΗΠΑ
Σοβαρές συνέπειες στους μαθητές από την πανδημία

Δραματικές συνέπειες στην εκπαίδευση εκατομμυρίων μαθητών στις ΗΠΑ, ιδιαίτερα σε βασικά μαθήματα, όπως τα Μαθηματικά και η Γλώσσα, επέφερε η αντιλαϊκή διαχείριση της πανδημίας, με τη διετή περίοδο που χαρακτηρίστηκε από κλείσιμο των σχολείων, τηλεκπαίδευση και ανεπαρκή μέτρα για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων.

Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία έκθεσης που δημοσιοποίησε το αμερικανικό υπουργείο Παιδείας για την «εθνική αξιολόγηση της εκπαιδευτικής προόδου» (NAEP) σε μαθητές 9 έως 14 ετών στα δημόσια σχολεία, ανεξάρτητα από τα εγγενή προβλήματα και τις σκοπιμότητες που υπηρετούν τέτοιου είδους «εθνικές αξιολογήσεις» στο πλαίσιο της αντιλαϊκής πολιτικής στην Παιδεία.

Τα στοιχεία της έκθεσης δείχνουν ότι το επίπεδο των μαθητών στην ανάγνωση υποχώρησε σε αυτό του 1992, ενώ το επίπεδό τους στα Μαθηματικά υποχώρησε στο αντίστοιχο του 2003.

Το 25% των μαθητών ηλικίας 9 ετών και σχεδόν το 40% των μαθητών ηλικίας 14 ετών, σύμφωνα με την έκθεση, δεν έχουν αφομοιώσει τις βασικές μαθηματικές έννοιες της ηλικιακής τους ομάδας.

Πριν τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων, άλλες μελέτες είχαν δείξει ότι το κλείσιμο των σχολείων λόγω της πανδημίας είχε επηρεάσει αρνητικά τη διδασκαλία των μαθητών, πλήττοντας ιδιαίτερα τις οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα και όσες προέρχονται από μειονότητες. Οι μαύροι και οι ισπανόφωνοι 9χρονοι μαθητές είδαν τις επιδόσεις τους στα Μαθηματικά να πέφτουν ακόμα περισσότερο συγκριτικά με τις επιδόσεις των λευκών συμμαθητών τους.

Η αντιλαϊκή διαχείριση της πανδημίας επιδείνωσε κι άλλες παιδαγωγικές πτυχές. Το NCEP, το γραφείο του υπουργείου Παιδείας που διοργανώνει και επεξεργάζεται τις «εθνικές αξιολογήσεις», κάνει λόγο για περισσότερα αιτήματα σχετικά με την ψυχική υγεία από τους μαθητές, αλλά και περισσότερες απουσίες, περισσότερη σχολική βία ή ακόμα και διαδικτυακό εκφοβισμό.

Τα σχολεία γνωρίζουν επίσης έλλειψη εκπαιδευτικών και προσωπικού, αναφέρει το NCEP.

Ο Αμερικανός υπουργός Παιδείας Μ. Καρντόνα χαρακτήρισε τα αποτελέσματα των εξετάσεων «θλιβερά και απαράδεκτα» - σαν να μην ευθύνεται η αντιλαϊκή πολιτική, που και μέσα στην πανδημία υπηρετεί πάνω απ' όλα τα κέρδη των μονοπωλίων. Χαρακτηριστική είναι εξάλλου η προσέγγιση του ζητήματος όχι από την πλευρά των αναγκών των μαθητών και των οικογενειών τους, αλλά από τη σκοπιά της καπιταλιστικής ανάκαμψης και των διεθνών ανταγωνισμών: «Ο τρόπος με τον οποίο θα αντιδράσουμε σε αυτό θα καθορίσει όχι μόνο την ανάκαμψή μας αλλά και τη θέση της χώρας μας στον κόσμο», ανέφερε ο Καρντόνα...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ