Τετάρτη 22 Φλεβάρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΝΕΟΛΑΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
Θύελλα αντιδράσεων ενάντια στο πρόγραμμα εισαγωγικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών

Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει το πρόγραμμα εισαγωγικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών του ΙΕΠ που απευθύνεται στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, τόσο για το περιεχόμενό του όσο και για τον τρόπο με τον οποίο υλοποιείται.

Εκπαιδευτικοί δημοσιοποίησαν με αναρτήσεις τους υλικά από την πλατφόρμα ασύγχρονης επιμόρφωσης του προγράμματος, τα οποία, όπως καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της και η ΟΛΜΕ, αποδεικνύουν ότι «το υλικό της επιμόρφωσης είναι παρωχημένο, αντιπαιδαγωγικό και σε κάποιες περιπτώσεις επικίνδυνο! Χαρακτηρισμοί μαθητών ως "προβληματικοί", "αναρχικοί", "πνεύματα αντιλογίας", χαρακτηρισμοί σχολείων ως "καταυλισμοί στιγματισμένων", ασκήσεις που προωθούν επικίνδυνα στερεότυπα και καλούν εκπαιδευτικούς να χαρακτηρίσουν μαθητές/τριες με μόνο κριτήριο την εμφάνισή τους σε μία εικόνα, έρχονται σε πλήρη αντίθεση με κάθε σύγχρονη θεωρία της παιδαγωγικής επιστήμης. Δεν είναι η πρώτη φορά που αποδεικνύεται η σκοταδιστική κατεύθυνση που προωθεί το ΙΕΠ στην Εκπαίδευση».

«Βαθύτατα λυπημένη και προβληματισμένη για το μέλλον του ελληνικού σχολείου» δηλώνει με αφορμή τα παραπάνω νεοδιόριστη φιλόλογος σε Γυμνάσιο του Ηρακλείου, η οποία σε δημοσίευσή της σε τοπική ιστοσελίδα αναφέρει ότι με αυτό το υλικό «καλούμαι να εκπονήσω εργασία που αναφέρεται σε ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟΥΣ μαθητές! Να χαρακτηρίσω εικονίδια με μαθητές και να αναπαράγω στερεότυπα! Να εκπονήσω εργασία που αναφέρεται σε σχολείο που έχει μετατραπεί σε "καταυλισμό στιγματισμένων" και να βρω τρόπους για να επαναφέρω την καλή φήμη του σχολείου!», ενώ προσθέτει ότι τέτοια ορολογία δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιείται ούτε για πλάκα.

Παράλληλα καταγγέλλεται ότι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν ως επιμορφωτές να επιμορφώσουν συναδέλφους τους εντελώς διαφορετικών ειδικοτήτων, και έτσι εμφανίζονται περιπτώσεις όπου μαθηματικοί επιμορφώνουν θεατρολόγους, γυμναστές επιμορφώνουν φιλολόγους κ.ο.κ.

Επιπλέον, μια σειρά πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία και η ΟΛΜΕ καταγγέλλουν ότι οι ειδοποιήσεις και οι πιέσεις που δέχονται οι νεοδιόριστοι για τη διαδικασία γίνονται με απαράδεκτο τρόπο, με ορισμούς τηλεδιασκέψεων εκτός ωραρίου υπηρεσίας, σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης κ.ο.κ. Μάλιστα, κάποιοι προσπαθούν αυθαίρετα να συνδέσουν αυτήν τη διαδικασία της επιμόρφωσης με τον διορισμό και την αξιολόγηση, ωστόσο αυτή η επιμόρφωση δεν είναι προϋπόθεση για τον διορισμό, αλλά αποτελεί προϋπόθεση για τη διεκδίκηση θέσης στελέχους της Εκπαίδευσης.

Η Ομοσπονδία απαιτεί:

  • Οι επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών να γίνονται εντός ωραρίου, είτε με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα είτε στα χρονικά διαστήματα όπου δεν πραγματοποιούνται μαθήματα (αρχές Σεπτεμβρίου ή μεταξύ της λήξης των μαθημάτων και των εξεταστικών περιόδων).
  • Η ύλη των επιμορφώσεων να στηρίζεται σε επιστημονικά δεδομένα της παιδαγωγικής θεωρίας και να λαμβάνει υπόψη τα σύγχρονα προβλήματα και τις ανάγκες της εκπαιδευτικής πράξης.
  • Να απαλλαγούν από τη συγκεκριμένη επιμόρφωση όσοι έχουν παρακολουθήσει παλαιότερα αντίστοιχη, με την ίδια θεματική.
  • Η ενημέρωση των εκπαιδευτικών να γίνεται έγκαιρα και μέσω της υπηρεσιακής οδού. Να σταματήσει η βάναυση παραβίαση του εργασιακού ωραρίου, καθώς επίσης οι συνεχείς οχλήσεις και πιέσεις, η παραπληροφόρηση και οι ηθικοί εκβιασμοί προς τους εκπαιδευτικούς.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ