Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει το πρόγραμμα εισαγωγικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών του ΙΕΠ που απευθύνεται στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, τόσο για το περιεχόμενό του όσο και για τον τρόπο με τον οποίο υλοποιείται.
Εκπαιδευτικοί δημοσιοποίησαν με αναρτήσεις τους υλικά από την πλατφόρμα ασύγχρονης επιμόρφωσης του προγράμματος, τα οποία, όπως καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της και η ΟΛΜΕ, αποδεικνύουν ότι «το υλικό της επιμόρφωσης είναι παρωχημένο, αντιπαιδαγωγικό και σε κάποιες περιπτώσεις επικίνδυνο! Χαρακτηρισμοί μαθητών ως "προβληματικοί", "αναρχικοί", "πνεύματα αντιλογίας", χαρακτηρισμοί σχολείων ως "καταυλισμοί στιγματισμένων", ασκήσεις που προωθούν επικίνδυνα στερεότυπα και καλούν εκπαιδευτικούς να χαρακτηρίσουν μαθητές/τριες με μόνο κριτήριο την εμφάνισή τους σε μία εικόνα, έρχονται σε πλήρη αντίθεση με κάθε σύγχρονη θεωρία της παιδαγωγικής επιστήμης. Δεν είναι η πρώτη φορά που αποδεικνύεται η σκοταδιστική κατεύθυνση που προωθεί το ΙΕΠ στην Εκπαίδευση».
«Βαθύτατα λυπημένη και προβληματισμένη για το μέλλον του ελληνικού σχολείου» δηλώνει με αφορμή τα παραπάνω νεοδιόριστη φιλόλογος σε Γυμνάσιο του Ηρακλείου, η οποία σε δημοσίευσή της σε τοπική ιστοσελίδα αναφέρει ότι με αυτό το υλικό «καλούμαι να εκπονήσω εργασία που αναφέρεται σε ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟΥΣ μαθητές! Να χαρακτηρίσω εικονίδια με μαθητές και να αναπαράγω στερεότυπα! Να εκπονήσω εργασία που αναφέρεται σε σχολείο που έχει μετατραπεί σε "καταυλισμό στιγματισμένων" και να βρω τρόπους για να επαναφέρω την καλή φήμη του σχολείου!», ενώ προσθέτει ότι τέτοια ορολογία δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιείται ούτε για πλάκα.
Παράλληλα καταγγέλλεται ότι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν ως επιμορφωτές να επιμορφώσουν συναδέλφους τους εντελώς διαφορετικών ειδικοτήτων, και έτσι εμφανίζονται περιπτώσεις όπου μαθηματικοί επιμορφώνουν θεατρολόγους, γυμναστές επιμορφώνουν φιλολόγους κ.ο.κ.
Επιπλέον, μια σειρά πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία και η ΟΛΜΕ καταγγέλλουν ότι οι ειδοποιήσεις και οι πιέσεις που δέχονται οι νεοδιόριστοι για τη διαδικασία γίνονται με απαράδεκτο τρόπο, με ορισμούς τηλεδιασκέψεων εκτός ωραρίου υπηρεσίας, σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης κ.ο.κ. Μάλιστα, κάποιοι προσπαθούν αυθαίρετα να συνδέσουν αυτήν τη διαδικασία της επιμόρφωσης με τον διορισμό και την αξιολόγηση, ωστόσο αυτή η επιμόρφωση δεν είναι προϋπόθεση για τον διορισμό, αλλά αποτελεί προϋπόθεση για τη διεκδίκηση θέσης στελέχους της Εκπαίδευσης.
Η Ομοσπονδία απαιτεί: