Παρασκευή 26 Νοέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Σε τροχιά συρρίκνωσης η ελληνική παραγωγή

Αποκαλυπτικά τα στοιχεία του Συνδέσμου Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών - Αμαξών

Με όπλο το βομβαρδισμό από διαφημίσεις, και μάλιστα σε ώρες που απαγορεύεται η προβολή τους από τη νομοθεσία, οι πολυεθνικές επιχειρήσεις που κατασκευάζουν παιδικά παιχνίδια πλήττουν σημαντικά την ελληνική βιοτεχνία. Αυτό τόνισαν χτες, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών, οι οποίοι υπογράμμισαν ότι μεγάλος αριθμός ελληνικών βιοτεχνιών έχουν αναγκαστεί, προκειμένου να επιβιώσουν στις συνθήκες αθρόων εισαγωγών παιχνιδιών, να μετατραπούν σε μεικτές επιχειρήσεις που, παράλληλα με την κατασκευή, κάνουν και εισαγωγές, ενώ αυτή καθεαυτή η παραγωγή βρίσκεται σε τροχιά συρρίκνωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία χρόνια το μερίδιο αγοράς που κατέχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις - βιοτεχνίες στη συντριπτική τους πλειοψηφία - έχει περιοριστεί στο 36%. Ομως, από αυτό το 36% μόλις το 8% αντιστοιχεί σε εγχώρια παραγωγή, ενώ το μεγαλύτερο μέρος είναι εισαγωγές, σε σύνολο τζίρου χονδρικής 35 δισ. δρχ. το χρόνο.

Οι βιοτέχνες _ κατασκευαστές παιδικών παιχνιδιών καταγγέλλουν και με επιστολή τους προς τον υπουργό Ανάπτυξης την παράβαση της νομοθεσίας, σχετικά με την προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων που αφορούν παιδικά παιχνίδια. Συγκεκριμένα, ενώ ο νόμος απαγορεύει την προβολή τέτοιων μηνυμάτων από τις 7 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ, η συντριπτική πλειοψηφία των διαφημίσεων αυτού του είδους προβάλλεται ακριβώς αυτές τις ώρες. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο κατά το Νοέμβρη από τα 2.385 διαφημιστικά μηνύματα, που προβλήθηκαν και αφορούσαν παιδικά παιχνίδια, τα 2.011 προβλήθηκαν στις ώρες που από το νόμο απαγορεύεται. Στην επιστολή τους, καταγγέλλουν, τόσο συγκεκριμένους τηλεοπτικούς σταθμούς μέσω των οποίων προβάλλονται τα μηνύματα, όσο και τις διαφημιζόμενες εταιρίες. Επίσης, η αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ Παν. Καλαποθαράκου, που παρευρέθηκε στη συνέντευξη υπογράμμισε την ανάγκη να απαγορευτούν συνολικά οι διαφημίσεις παιδικών παιχνιδιών και κατήγγειλε το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο και το υπουργείο Ανάπτυξης ότι δεν έχουν κάνει κάποια ουσιαστική κίνηση προς την κατεύθυνση της εφαρμογής της νομοθεσίας, που αφορά στις ώρες προβολής τέτοιων διαφημίσεων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ