Πέμπτη 30 Μάρτη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΔΙΕΘΝΗ
ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Κυβερνητικός συμβιβασμός για επιτάχυνση των «πράσινων» επενδύσεων

Η κυβέρνηση της Γερμανίας επιταχύνει την πορεία των μεταρρυθμίσεων και των επενδύσεων σε μεγάλα έργα υποδομής για τον εκσυγχρονισμό της χώρας, δυναμώνοντας τη θέση της στον παγκόσμιο ανταγωνισμό. Τον στόχο αυτόν υπηρετούν οι αποφάσεις των τριών κυβερνητικών εταίρων, των Σοσιαλδημοκρατών (SPD), Πρασίνων και Φιλελευθέρων (FDP), μετά από τρεις μέρες διαπραγματεύσεων.

Τα βασικά χαρακτηριστικά της συμφωνίας είναι περισσότερη ευελιξία στην προστασία του κλίματος, ταχύτερος σχεδιασμός για αυτοκινητόδρομους και σιδηροδρομικά δίκτυα, πιο «χαλαρά» μέτρα για τη θέρμανση.

Ο πρόεδρος του SPD, Λάρς Κλινγκμπάιλ, υπογράμμισε ότι η συμφωνία ενισχύει τον σιδηρόδρομο, το οδικό δίκτυο και την ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Στόχος παραμένει να γίνει η Γερμανία κλιματικά ουδέτερη μέχρι το 2045 με συγκεκριμένα όρια στις εκπομπές ρύπων ανά 5ετία. Οι Φιλελεύθεροι πέρασαν επίσης την προτεραιοποίηση 144 οδικών έργων παρά τις διαφωνίες των Πρασίνων, οι οποίοι απέσπασαν τη δέσμευση ότι κατά μήκος των εθνικών δρόμων που θα κατασκευάζονται ή θα επεκτείνονται, θα πρέπει να δημιουργούνται και φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις, προωθώντας συμφέροντα ομίλων που δραστηριοποιούνται στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Συνολικά θα διατεθεί περισσότερος χώρος για την επέκταση των ΑΠΕ και δίνονται στους δήμους περισσότερα περιθώρια για τον εντοπισμό περιοχών.

Οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι (Deutsche Bahn) θα χρειαστούν περίπου 45 δισ. ευρώ, για να καλύψουν τις επενδυτικές ανάγκες μέχρι το 2027. Τα κονδύλια αυτά θα προκύψουν, μεταξύ άλλων, από την επέκταση των διοδίων για τα φορτηγά από 3,5 τόνους.

Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές θα πρέπει επίσης να γίνουν πιο ελκυστικές και να επιτύχουν μερίδιο αγοράς 25% έως το 2030, γι' αυτό θα επεκταθούν οι τερματικοί σταθμοί για συνδυασμένες μεταφορές. Η ηλεκτροκίνηση πρόκειται να προωθηθεί με επέκταση των σταθμών φόρτισης και των αντίστοιχων δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας.

Στο μεταξύ, σε ύψος - ρεκόρ, 2,3 τρισ. ευρώ ανήλθε το 2022 το συνολικό χρέος της Γερμανίας, εξαιτίας και της συνεχιζόμενης αύξησης των απαιτήσεων χρηματοδότησης από το Ταμείο Οικονομικής Σταθεροποίησης (WSF), που χρηματοδοτεί κυρίως μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους για τις συνέπειες της πανδημίας και της ενεργειακής «κρίσης». Παράλληλα το 2022 συστάθηκε το Ταμείο 100 δισ. ευρώ για την ενίσχυση των γερμανικών Ενόπλων Δυνάμεων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ