Τρίτη 30 Μάη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΠΑΙΔΕΙΑ
Ταλαιπωρία για μαθητές και εκπαιδευτικούς

Καθυστέρησαν ή αναβλήθηκαν σε Λύκεια οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις λόγω προβλήματος στην Τράπεζα Θεμάτων

Φωτ. αρχείου

Eurokinissi

Φωτ. αρχείου
Σε παιχνίδι για γερά νεύρα εξελίχτηκε η χτεσινή μέρα των ενδοσχολικών εξετάσεων στα Λύκεια της χώρας, όταν ...έπεσε η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων, καθιστώντας αδύνατο για τα σχολεία να βγάλουν θέματα προκειμένου να ξεκινήσουν οι εξετάσεις. Τη δικαιολογημένη αναστάτωση που προκλήθηκε, επέτεινε η εμμονή του υπουργείου στην εφαρμογή του μέτρου της Τράπεζας Θεματων, το οποίο εξαρχής καταδίκασαν εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς, καθώς μετατρέπει ακόμα περισσότερο το Λύκειο σε εξεταστικό κέντρο.

Ετσι, αντί να επιτραπεί στους εκπαιδευτικούς να βάλουν οι ίδιοι θέματα, οι «λύσεις» που αναζητήθηκαν ήταν να αναμένουν στα θρανία οι μαθητές ή να μετατεθούν οι εξετάσεις σε επόμενη βάρδια ή σε επόμενη ημερομηνία. Με την πίεση περισσότερο έντονη για τους τελειόφοιτους μαθητές, για τους οποίους στα τέλη της βδομάδας ξεκινούν οι πανελλαδικές και πρέπει να έχουν τα απολυτήριά τους. Ετσι, σε κάποιες περιπτώσεις αναβλήθηκαν οι εξετάσεις των δύο πρώτων τάξεων προκειμένου να «απελευθερωθεί» το σύστημα για τους μαθητές της Γ' Λυκείου.

Ωρες μετά, νωρίς το απόγευμα, τα υπουργεία Παιδείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης με κοινή τους ανακοίνωση απέδωσαν το πρόβλημα σε «κακόβουλη επίθεση». Ειδικότερα, όπως αναφέρουν: «Από τις πρώτες πρωινές ώρες, η πλατφόρμα της τράπεζας θεμάτων (https://trapeza.iep.edu.gr/) την οποία διαχειρίζεται το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και φιλοξενείται σε υποδομές του ΕΔΥΤΕ (Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Ερευνας) δέχθηκε μεγάλης κλίμακας και διάρκειας κατανεμημένη επίθεση (DDoS). Με απλά λόγια, έγιναν μαζικές επισκέψεις από τρίτους προς την πλατφόρμα (μέχρι και 280.000 συνδέσεις ανά δευτερόλεπτο) οι οποίες έχουν ως σκοπό να την κάνουν μη λειτουργική. Αυτές οι κατανεμημένες επιθέσεις DDοS αποσκοπούν κακόβουλα να εμποδίσουν την ομαλή πρόσβαση των χρηστών στο σύστημα. Δεν αποτελούν παραβίαση του συστήματος ούτε είναι σε θέση να αποκτήσουν πρόσβαση στα στοιχεία του και τα δεδομένα του».

Τα δύο υπουργεία επιχειρούν να αποσυνδέσουν το χτεσινό περιστατικό με τις πανελλαδικές εξετάσεις που ξεκινούν στα τέλη της βδομάδας, σημειώνοντας πως «έχουν διακριτό σύστημα μετάδοσης θεμάτων», καθώς από την πρώτη στιγμή εκπαιδευτικοί και γονείς εξέφρασαν την εύλογη ανησυχία τους.

Στην ανακοίνωση των υπουργείων αναφέρεται πως οι μαθητές της Α' και Β' Λυκείου, που δεν εξετάστηκαν χτες, θα εξεταστούν στο συγκεκριμένο μάθημα έως τις 15 Ιουνίου. Οι μαθητές της Γ' τάξης των Γενικών Λυκείων, που δεν εξετάστηκαν, θα εξεταστούν σήμερα και τα αποτελέσματα θα βγουν αύριο Τετάρτη. Οι μαθητές της Γ' τάξης των Επαγγελματικών Λυκείων, που δεν εξετάστηκαν χτες και σύμφωνα με την ανακοίνωση είναι «λίγες εκατοντάδες άτομα», επίσης θα εξεταστούν σήμερα και τα αποτελέσματά θα βγουν το βράδυ.

Αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς και γονείς

«Τα παιδιά μας δεν είναι πειραματόζωα», δηλώνει η ΑΣΓΜΕ, εκφράζοντας την αγανάκτηση των γονιών για τη χτεσινή ταλαιπωρία και το άγχος των χιλιάδων μαθητών που περίμεναν μέσα στις αίθουσες να δώσουν εξετάσεις. «Είναι μονόδρομος: Απαιτούμε την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων - οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί να επιλέγουν τα θέματα των εξετάσεων γνωρίζοντας τις δυνατότητες των μαθητών τους. Το υπουργείο Παιδείας έχει ακέραια την ευθύνη για την ταλαιπωρία χιλιάδων μαθητών», τονίζει.

Η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» σε ανακοίνωσή της μόλις εντοπίστηκε το πρόβλημα κάλεσε το υπουργείο «να σταματήσει να παίζει με την αγωνία και τα νεύρα των μαθητών», κάνοντας λόγο για «τόση επιμονή στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων που δεν δίνουν μια απλή οδηγία, οι εξετάσεις να γίνουν με θέματα που θα βάλουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί». Αντίστοιχη ανακοίνωση εξέδωσε και το ΔΣ της ΟΛΜΕ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ