Τετάρτη 8 Νοέμβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΝΕΟΛΑΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
Αγανάκτηση στους γονείς προκαλούν τα κενά στα σχολεία

Το υπουργείο δίνει οδηγίες για το ποια μαθήματα να προτιμηθούν να καλυφθούν | Ακάλυπτοι μέχρι σήμερα πολλοί μαθητές με σοβαρές παθήσεις, που χρήζουν στήριξης από σχολικό νοσηλευτή

Eurokinissi

Μπήκε ο Νοέμβρης, έγινε και η τρίτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών κι όμως ακόμα μετράμε κενά στα σχολεία, με την αγανάκτηση μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών να μεγαλώνει.

Είναι χαρακτηριστικά τα σχόλια γονιών τις τελευταίες μέρες, κάτω από αναρτήσεις του υπουργού Παιδείας για διάφορα άλλα θέματα, που σημειώνουν μεταξύ άλλων:

«Μπορείτε να ξεκινήσετε με το να επανδρώσετε με καθηγητές τα σχολεία. Μέσα Νοέμβρη και πολλά σχολεία δεν έχουν ακόμη φιλολόγους και Γ' Λυκείου ήρθε οικονομολόγος (μάθημα πανελληνίων) την προηγούμενη εβδομάδα. Σκύψτε λίγο επάνω από αυτά, να νιώθουμε ότι δεν αποτελούμε πολίτες δεύτερης κατηγορίας». «Καλύψτε πρώτα τα εκπαιδευτικά κενά, να λειτουργήσουν σωστά τα σχολεία. Νοέμβριος και τα παιδιά μας ακόμη δεν μπορούν να έχουν ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Ντροπή!».

Από τη μια η αγανάκτηση «βράζει» λοιπόν για τα κενά και για μαθήματα που δεν γίνονται καθημερινά στα σχολεία κι από την άλλη θυμίζουμε ότι υπήρχε πριν έναν μήνα η κυνική ομολογία του υπουργού Παιδείας ότι δεν πρόκειται να καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία. Στα μέσα Οκτώβρη, ο Κυρ. Πιερρακάκης μιλώντας σε δημοσιογράφους στη Μυτιλήνη είχε πει ότι «η Παράλληλη Στήριξη είναι ένα κομμάτι που θα καλυφθεί σχεδόν πλήρως και σε όλα τα υπόλοιπα η κάλυψη θα είναι εξαιρετικά επαρκής»... αλλά προφανώς όχι πλήρης.

Ακριβώς λοιπόν επειδή κάποια κενά δεν φαίνεται να καλύπτονται με κανέναν τρόπο, το υπουργείο Παιδείας έστειλε οδηγία πριν λίγες μέρες στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με την κάλυψη της ύλης, ζητώντας τους όπου κρίνεται αναγκαίο να κάνουν αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος, με σκοπό να καλυφθεί η ύλη στα μαθήματα που εξετάζονται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των τριών τάξεων του Λυκείου. Δηλαδή να προτεραιοποιήσουν τα εξεταζόμενα μαθήματα σε σχέση με τα άλλα. Συνήθως αυτές οι οδηγίες κατέφθαναν στα σχολεία στις αρχές της άνοιξης για να «θυμίσουν» στους Συλλόγους Διδασκόντων ότι η ύπαρξη της Τράπεζας Θεμάτων απαιτεί για τα μαθήματα που εξετάζονται στο τέλος της χρονιάς να έχει καλυφθεί η ύλη. Τώρα όμως είναι σαν να τους «κλείνει το μάτι» για το ποια μαθήματα να αφήσουν εντελώς ακάλυπτα. Π.χ. στην Α' Λυκείου η Βιολογία δεν εξετάζεται στο τέλος της χρονιάς, οπότε προτιμήστε να καλύψετε πρώτα τις ώρες της Φυσικής και της Χημείας που εξετάζονται ή π.χ. στη Β' Λυκείου η «Αντιγόνη» δεν εξετάζεται, οπότε αν μένουν ακάλυπτες ώρες φιλολογικών μαθημάτων προτιμήστε να τις αφήσετε εκεί...

«Χωρίς άμεση κάλυψη όλων των κενών με προσλήψεις όλων των αναγκαίων συναδέλφων, δεν υπάρχουν ούτε οι ελάχιστες προϋποθέσεις για τη μαθησιακή διαδικασία... Διαφορετικά γίνεται ένα ακόμα βήμα για σχολεία πολλών ταχυτήτων, με εκπαιδευτικούς λάστιχο, που θα στερούνται τα εργαλεία για να προσφέρουν το παιδαγωγικό τους έργο», εξηγεί η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ) με αφορμή όλα τα παραπάνω και συνεχίζει: «Απαιτούμε εδώ και τώρα από το "ψηφιακό" υπουργείο να παίξει τον πραγματικό του ρόλο και να καλύψει τα σχολεία με το εκπαιδευτικό προσωπικό που χρειάζονται! Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους συλλόγους διδασκόντων να διεκδικήσουν προσλήψεις από το υπουργείο και να μην επιτρέψουν αυταρχικές πρακτικές και λογικές τύπου απευθείας αναθέσεων για την κάλυψη της ύλης. Οι σύλλογοι διδασκόντων μπορούν από την πλευρά τους να συνεδριάσουν, έτσι ώστε με τον πιο πρόσφορο παιδαγωγικό τρόπο να συμβάλλουν στο πώς θα αμβλυνθούν οι ανισότητες στην κάλυψη της ύλης».

Ακάλυπτοι πολλοί μαθητές με σοβαρές παθήσεις που χρήζουν στήριξης από σχολικό νοσηλευτή

Την ίδια ώρα που παραμένουν πολλά και ακάλυπτα τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία, εκατοντάδες οικογένειες με μικρά παιδιά, κάποια από αυτά με σοβαρές παθήσεις, που χρειάζονται σχολικούς νοσηλευτές τους περιμένουν ακόμα και κάποια από αυτά τα παιδιά μένουν εκτός σχολείου μέχρι να έρθει ο νοσηλευτής, ενώ σε άλλες περιπτώσεις, οι ίδιοι οι γονείς γίνονται «λάστιχο» και αφήνουν τις δουλειές τους για να μεταβούν ενδιάμεσα στο σχολείο να συνδράμουν τα παιδιά τους σε καθημερινή βάση.

Δυο από αυτές τις περιπτώσεις τις έφερε με Ερωτήσεις του το ΚΚΕ στη Βουλή (αφορούσαν μαθητές στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ταύρου και στο Δημοτικό Σχολείο Λουτρόπολης Θερμής Λέσβου). Ειδικά για τον μαθητή στη Λέσβο σημείωνε ότι ενώ «έχει διαγνωσθεί με 78% αναπηρία, αναγκάζεται κάθε χρόνο να προσκομίζει εκ νέου γνωμάτευση από το Νοσοκομείο Παίδων και να καταθέτει τα σχετικά δικαιολογητικά, προκειμένου να εγκριθεί η στήριξη από σχολικό νοσηλευτή, περνώντας την ίδια αγωνία και αναμονή κάθε χρόνο μέχρι την τοποθέτησή του, προκειμένου να μπορέσει να ξεκινήσει να πηγαίνει στο σχολείο, με την ανάλογη κάθε χρόνο καθυστέρηση».

Ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζουν εκατοντάδες περιπτώσεις παιδιών ανά την Ελλάδα, αφού την προηγούμενη βδομάδα, πριν τη γ' φάση των προσλήψεων, εκκρεμούσαν ακάλυπτες 225 αιτήσεις για σχολικό νοσηλευτή και συνολικά 336 ήταν τα παιδιά που έμεναν ακάλυπτα από νοσηλευτές και ΕΒΠ στα σχολεία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ