Πέμπτη 29 Φλεβάρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΕΜΠΗ 28 ΦΛΕΒΑΡΗ 2024
ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
Να συγκληθεί εκ νέου η Εξεταστική Επιτροπή

Χαιρετίζοντας τις μεγαλειώδεις απεργιακές συγκεντρώσεις, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος, μιλώντας χτες από το βήμα της Βουλής, απαίτησε να συνεχιστεί η Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για το έγκλημα στα Τέμπη.

Πρόσθεσε ότι βγήκαν σημαντικά συμπεράσματα, παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης για συγκάλυψη και την άγονη αντιπαράθεση με άλλα κόμματα, που επιχείρησαν να απαλλάξουν τα στελέχη των δικών τους κυβερνήσεων. Απαριθμώντας τα συμπεράσματα, στάθηκε στα παρακάτω:

Πρώτον ότι κανένα σύστημα ασφαλείας δεν λειτουργούσε κατά το έγκλημα στα Τέμπη και πως παρά το γεγονός ότι «έτρεχαν» 4 συμβάσεις, καμία δεν είχε ολοκληρωθεί, αφού όπως η ίδια η επιτροπή Γεραπετρίτη σημείωσε στην αναφορά της, αυτές αποτέλεσαν πεδίο έντονου ανταγωνισμού μεταξύ εργολάβων, κατασκευαστών, προμηθευτών, κυρίως αλλοδαπών, κάτι που οδήγησε σε ασυμβατότητες στα συστήματα κατά τμήματα. «Δηλαδή συμβάσεις κομμένες και ραμμένες στα μέτρα των επιχειρήσεων και του ανταγωνισμού και κατάτμηση των έργων για να ικανοποιηθούν οι προμηθευτές. Γι' αυτό δεν είχαν ολοκληρωθεί τα έργα, γιατί τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων ήταν το πρωτεύον», σημείωσε ο βουλευτής του ΚΚΕ, προσθέτοντας πως «στο όνομα του κόστους - οφέλους μειώθηκε η χρηματοδότηση του ΟΣΕ με αποτέλεσμα να μην μπορεί να συντηρεί το δίκτυο».

Δεύτερον, αναδείχτηκε η μεγάλη έλλειψη σε ανθρώπινο δυναμικό, καθώς ο ΟΣΕ λειτουργούσε με το 1/3 του απαιτούμενου προσωπικού, άρα σε συνθήκες εντατικοποίησης, λειψής εκπαίδευσης και εμπειρίας. Αυτοί οι παράγοντες, είπε, οδήγησαν τη συνδικαλιστική παράταξη στην οποία συμμετέχουν οι κομμουνιστές να μιλήσει για ενδεχόμενο μεγάλο δυστύχημα, 20 μέρες πριν το έγκλημα.

Τρίτον, έπαιξε σημαντικό αρνητικό ρόλο ο τεμαχισμός του ΟΣΕ στο πλαίσιο της αγοράς με θυγατρικές εταιρείες που λειτουργούσαν ανταγωνιστικά, μιας και δεν έλεγχε καν η μητρική τις θυγατρικές για τα έργα που έκαναν. Στη συνέχεια η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επί ΣΥΡΙΖΑ όξυνε τους ανταγωνισμούς ανάμεσα στις εταιρείες.

Τέταρτον, αναδείχθηκαν οι τεράστιες ευθύνες της ΕΕ, η οποία δεν ενδιαφέρεται για την ασφάλεια στους σιδηρόδρομους, παρά μόνο για ένα διασυνδεδεμένο δίκτυο με αύξηση της χωρητικότητας και της ταχύτητας για να κερδίζουν τα ευρωπαϊκά μονοπώλια. Αρα θέτει μέτρα ασφαλείας μόνο στο διασυνδεδεμένο δίκτυο και επιτρέπει να κυκλοφορούν τρένα με λειψές προδιαγραφές ασφαλείας οπουδήποτε αλλού.

Οι διαχρονικές ευθύνες, πολιτικές και ποινικές, θα καταγραφούν στο πόρισμα του ΚΚΕ, υπογράμμισε ο Ν. Καραθανασόπουλος, προσθέτοντας ότι η εσπευσμένη ολοκλήρωση της Εξεταστικής έγινε επίσης για να μην εξετάσει την έκρηξη και το μπάζωμα του χώρου και για να μην υπάρχουν νέες αποκαλύψεις. Σημείωσε ακόμη πως καμία επίσημη απάντηση δεν έχει δοθεί ακόμα στο αίτημα του ΚΚΕ να συγκληθεί εκ νέου η Επιτροπή μετά το βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών της Λάρισας να αποσταλεί η δικογραφία στην Εξεταστική.

Ενώ κάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ να σταματήσει τα κροκοδείλια δάκρυα για τον νόμο περί ευθύνης υπουργών, καθώς στην τελευταία συνταγματική αναθεώρηση αρνήθηκε την πρόταση του ΚΚΕ για κατάργηση, μαζί με ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ