Τετάρτη 13 Μάρτη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΔΙΕΘΝΗ
«ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ» ΜΕ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΤΗΣ «BOEING»
Εντοπίστηκαν «προβλήματα» και «μη συμμόρφωση» με κανόνες ελέγχου

Τον Γενάρη αποκολλήθηκε τμήμα αεροσκάφους της «Boeing» ενώ πετούσε στα 16.000 πόδια!

National Transportation Safety

Τον Γενάρη αποκολλήθηκε τμήμα αεροσκάφους της «Boeing» ενώ πετούσε στα 16.000 πόδια!
Μεγαλώνουν τα ερωτήματα για τους όρους παραγωγής, συντήρησης και πτήσης των αεροσκαφών που παράγουν και χρησιμοποιούν κολοσσοί της αεροναυπηγικής βιομηχανίας και των αερομεταφορών, μετά από στοιχεία για τον όμιλο της «Boeing» τα οποία προέκυψαν από έρευνες τις οποίες πυροδότησαν τα απανωτά «περιστατικά» με αεροπλάνα της εταιρείας.

Την περασμένη βδομάδα η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι διαπίστωσε προβλήματα «μη συμμόρφωσης» της «Boeing» προς τους κανόνες «στον έλεγχο της διαδικασίας παραγωγής», «στον χειρισμό και την αποθήκευση τμημάτων», καθώς και στον έλεγχο ποιότητας του «προϊόντος». Τη Δευτέρα οι «New York Times» ανέφεραν ότι έλεγχοι της FFA στη διαδικασία παραγωγής του επιβατικού αεροσκάφους 737 Max της «Boeing» αποκάλυψαν «δεκάδες» προβλήματα, καθώς υπήρξαν «33 αποτυχίες σε 89 δοκιμές». Η εφημερίδα επικαλείται μεταξύ άλλων πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες έκθεση της FAA καταγράφει ότι ο εξωτερικός προμηθευτής της «Boeing», η εταιρεία «Spirit AeroSystems», που κατασκευάζει την άτρακτο των αεροσκαφών της, πέρασε επιτυχώς μόλις 6 από τις 13 δοκιμές της FAA.

Από τη μεριά του πάντως ο Αμερικανός υπουργός Μεταφορών Πιτ Μπούτιτζετζ δήλωσε ότι αναμένει από την «Boeing» να συνεργαστεί πλήρως στις έρευνες του υπουργείου Δικαιοσύνης και της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας των Μεταφορών (NTSB) για το συμβάν της 5ης Γενάρη.

Τα «περιστατικά» είναι πολλά: Την περασμένη Παρασκευή ένα αεροσκάφος 777 της «Boeing» έχασε τον έναν του τροχό λίγο μετά την απογείωσή του από το Σαν Φρανσίσκο, μεταφέροντας 249 επιβαίνοντες στο Τόκιο. Την ίδια μέρα ένα «Boeing» 737 συνέχιζε να τροχιοδρομεί και εκτός διαδρόμου προσγείωσης, σε τμήμα από το γρασίδι του διηπειρωτικού αεροδρομίου «George Bush» στο Χιούστον. Και - θυμίζουμε - στις 5 Γενάρη αποκολλήθηκαν παράθυρο και τμήμα της ατράκτου ενός «Boeing» της «Alaska Airlines» ενώ αυτό βρισκόταν στα 16.000 πόδια, εκτελώντας δρομολόγιο Πόρτλαντ - Οντάριο, με 171 επιβάτες και 6μελές πλήρωμα.

Εδώ και χρόνια καταγγελίες για θέματα ασφαλείας

Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, εντοπίστηκε νεκρός ένας 62χρονος (που μέχρι να συνταξιοδοτηθεί το 2017 δούλευε στην «Boeing» για 32 χρόνια) στο φορτηγό που είχε σταθμεύσει σε ξενοδοχείο, λίγα 24ωρα αφού είχε καταθέσει ως μάρτυρας σε μήνυση εναντίον της εταιρείας. Ο Τζον Μπάρνετ, εργαζόμενος από το 2010 ως διευθυντής Ποιότητας στο εργοστάσιο της πόλης North Charleston, είχε καταγγείλει από το 2019 άσκηση πιέσεων στο προσωπικό ώστε να τοποθετούν σε νέα αεροσκάφη εξαρτήματα κάτω των προτύπων, σκοπίμως. Μεταξύ άλλων είχε πει ότι προκειμένου να παραδίδονται νέα αεροσκάφη γρήγορα, η συναρμολόγηση προχωρούσε όχι απλά βιαστικά, αλλά ακόμα και με εξαρτήματα που είχαν αφαιρεθεί από κάδους σκραπ. Ακόμα, είχε υποστηρίξει ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με τα συστήματα οξυγόνου σε αεροσκάφη του ομίλου, αυξάνοντας τις πιθανότητες να μη λειτουργούν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης μέχρι και μία στις τέσσερις μάσκες αναπνοής.

Η εταιρεία βέβαια είχε αρνηθεί τις καταγγελίες, ωστόσο χτεσινά δημοσιεύματα τόνιζαν ότι έλεγχος που έκανε η FAA το 2017 επιβεβαίωσε ορισμένες από αυτές. Από τη μεριά του ο ιατροδικαστής της Κομητείας Τσάρλεστον, που μιλώντας τη Δευτέρα στο BBC επιβεβαίωσε τον θάνατο του Μπάρνετ, ανέφερε ότι ο 62χρονος πέθανε «από τραύμα που προκάλεσε μόνος του» και η αστυνομία διεξάγει έρευνα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ