Τα δύο «ατυχήματα» που σημειώθηκαν την Πέμπτη 31 Οκτώβρη, με διαφορά μάλιστα λίγων μόνο ωρών μεταξύ τους, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό δύο εργαζομένων, αλλά και την προσπάθεια της εργοδοσίας να τα αποκρύψει, καταγγέλλουν το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδας και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών.
Και τα δύο «ατυχήματα» έγιναν στο πλοίο «ΑΝΔΡΟΣ KING», της πλοιοκτήτριας εταιρείας «Αφοί ΣΤΕΦΑΝΟΥ», στο οποίο εκτελούνταν εργασίες από το επισκευαστικό συνεργείο «NAVERCO». Στο ένα συμβάν, εργαζόμενος ο οποίος ήταν ναυτολογημένος από την πλοιοκτήτρια εταιρεία σε άλλο πλοίο «είχε σταλεί στο συγκεκριμένο πλοίο παράνομα για να εκτελέσει εξειδικευμένες εργασίες επισκευής». Στο πλαίσιο αυτών των εργασιών, «χρησιμοποιούσε τροχό χωρίς προφυλακτήρα, ο οποίος "μάγκωσε" και έσπασε με αποτέλεσμα να τον τραυματίσει σοβαρά στον λαιμό». Στη δεύτερη περίπτωση, εργαζόμενος που απασχολούνταν στο συνεργείο «NAVERCO» τραυματίστηκε στο αριστερό πόδι μετά από πτώση.
Τα δύο σωματεία καταγγέλλουν την προσπάθεια της πλοιοκτήτριας εταιρείας αλλά και του επισκευαστικού συνεργείου να αποκρύψουν τους τραυματισμούς. «Δεν υπήρξε καμία ενημέρωση της αρμόδιας λιμενικής αρχής», σημειώνουν, ενώ έγινε προσπάθεια «να μεταφερθούν με αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης στο νοσοκομείο και όχι με το ασθενοφόρο που υπάρχει στον χώρο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, θέτοντας έτσι σε περαιτέρω κίνδυνο τη ζωή των τραυματιών συναδέλφων». Τα σωματεία προχώρησαν σε καταγγελία προς τη λιμενική αρχή του Περάματος, με αποτέλεσμα τις βραδινές ώρες της Πέμπτης να γίνει διακοπή εργασιών στο πλοίο και να συλληφθούν ο τεχνικός Ασφαλείας, ο καπετάνιος και ο υπεύθυνος της πλοιοκτήτριας εταιρείας.
Με αφορμή τα δύο «ατυχήματα» τα σωματεία θέτουν για μια ακόμα φορά στο προσκήνιο το πρόβλημα της καταστρατήγησης των μέτρων υγείας και ασφάλειας, λίγες μόνο μέρες μετά τις απεργιακές κινητοποιήσεις που οργάνωσαν με αιχμή το συγκεκριμένο ζήτημα. «Ζητάμε να μπει ένα τέλος στην ασυδοσία εφοπλιστών και εργολάβων», τονίζουν και διεκδικούν την καθημερινή λειτουργία των Μεικτών Επιτροπών για την τήρηση των μέτρων υγείας και ασφάλειας όπου εκτελούνται ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες. Οπως υπενθυμίζουν, μετά τον θάνατο εργαζόμενου τον περασμένο Ιούλη σε επισκευή πλοίου στη Σαλαμίνα και τις κινητοποιήσεις που ακολούθησαν, είχαν δοθεί από τα αρμόδια υπουργεία δεσμεύσεις για το ζήτημα. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει το παραμικρό, «με τα εργατικά ατυχήματα να μην έχουν σταματημό και η ασυδοσία να συνεχίζεται».
Τα σωματεία διεκδικούν: Εντατικοποίηση των ελέγχων. Να γίνονται έλεγχοι 7 μέρες τη βδομάδα και σε ώρες πέραν του ωραρίου Δημοσίου. 5μελείς επιτροπές και στα μεγάλα ναυπηγεία. Τεχνικοί Ασφαλείας από λίστες του λιμεναρχείου και όχι διορισμένοι από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες. Υποχρεωτικότητα της ΣΣΕ καθώς και των διατάξεων που περιλαμβάνει για τα μέτρα προστασίας. Αμεση επαναλειτουργία του Κέντρου Υγείας και του Πυροσβεστικού Σταθμού στο Πέραμα.