Μπαράζ διώξεων σε βάρος εκπαιδευτικών, για συμμετοχή σε κινητοποιήσεις ή ακόμα και για το περιεχόμενο εκδηλώσεων που διοργανώνουν στο σχολείο, εφαρμόζει το τελευταίο διάστημα με ιδιαίτερη ένταση η κυβέρνηση. Απέναντι στον αυταρχισμό, στην προσπάθεια να ποινικοποιηθεί η συμμετοχή σε αποφασισμένες από τους συνδικαλιστικούς φορείς απεργίες κ.ά., έχει ξεσηκωθεί κύμα αντιδράσεων από συλλόγους εκπαιδευτικών και σωματεία εργαζομένων, γονείς αλλά και μαθητές, που στηρίζουν τους δασκάλους τους οι οποίοι διώκονται.
Στο πλαίσιο αυτό, σε παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προχώρησε χτες το μεσημέρι η ΕΛΜΕ Λευκάδας, ενάντια στη συνδικαλιστική δίωξη του προέδρου του ΔΣ της ΕΛΜΕ και μιας ακόμη εκπαιδευτικού για την επιλογή τους να συμμετάσχουν στην απεργία - αποχή από την «αξιολόγηση». Οι εκπαιδευτικοί απαίτησαν να αποσυρθούν οι πειθαρχικές κλήσεις των συναδέλφων τους και τόνισαν ότι θα αποτρέψουν κάθε προσπάθεια υπονόμευσης της συνδικαλιστικής τους δράσης και του δικαιώματός τους στην απεργία. Ψηφίσματα συμπαράστασης στους διωκόμενους εκπαιδευτικούς απέστειλαν το Εργατικό Κέντρο Λευκάδας, το Σωματείο Εργαζομένων ΟΤΑ, το Σωματείο Εργαζομένων στο Νοσοκομείο Λευκάδας, η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, ενώ συγκινητική ήταν η ανοιχτή επιστολή μαθητών του Μουσικού Σχολείου Λευκάδας για την υπεράσπιση των εκπαιδευτικών τους.
Στην επιστολή που έστειλε το 15μελές του Μουσικού Σχολείου προς τον διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λευκάδας, αναφέρεται στα «πολυάριθμα προβλήματα τα οποία μας ταλανίζουν εδώ και πολλά χρόνια», όπως η έλλειψη καθηγητών και μουσικών οργάνων, τα φθαρμένα μουσικά όργανα, η σίτιση κ.ά.
«Οταν το εκπαιδευτικό σύστημα "μπάζει" από παντού, αλλά οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί βρίσκονται εδώ, κοντά στους μαθητές τους με απώτερο στόχο να διδάξουν, αντί να είστε δίπλα τους και να τους επιβραβεύετε, τους συμπεριφέρεστε με αυτόν τον τρόπο; Οι καθηγητές μας και όλοι οι καθηγητές επιτελούν ένα λειτούργημα, απαραίτητο για την εκπαίδευση των μαθητών και πολιτών του αύριο», σημειώνουν ανάμεσα σε άλλα.
Αναφέρονται ακόμη στις περσινές κινητοποιήσεις γονέων και μαθητών για τα προβλήματα του σχολείου, τονίζοντας ότι τα προβλήματα «είχαν γνωστοποιηθεί στη Δευτεροβάθμια, αλλά τα αιτήματά μας αγνοήθηκαν πλήρως». Ενώ θέτουν το ερώτημα, «πώς αναγκάζετε κάθε καθηγητή στη μέθοδο της αξιολόγησης, χωρίς πρώτα να τους δώσετε τα μέσα για να επιτελέσουν τον ρόλο που έχουν αναλάβει;».
«Δηλώνουμε έμπρακτα τη συμπαράσταση στον καθηγητή του σχολείου μας, ο οποίος μέσα από την προσφορά και τις δράσεις του έχει διδάξει στους μαθητές του ηθικές αξίες, που πρέπει να χαρακτηρίζουν κάθε άνθρωπο. Κλείνουμε με την ευχή, το εκπαιδευτικό σύστημα που βιώσαμε και συνεχίζουμε να βιώνουμε, να αλλάξει κάποτε προς το καλύτερο», υπογραμμίζει το 15μελές.