Το επόμενο διάστημα αναμένεται να ανακοινωθούν τα πρώτα από τη λίστα των σχολείων που περιλαμβάνει η Σύμβαση με το Ιδρυμα Ωνάση, τα οποία θα λειτουργήσουν την επόμενη σχολική χρονιά, και οι φορείς δηλώνουν «επί ποδός». Εχει άλλωστε ξεκαθαριστεί μέσα από συσκέψεις και κινητοποιήσεις ότι η ψήφιση του νόμου από τη Βουλή δεν θα σταματήσει τον αγώνα για να μπορούν τα παιδιά να πηγαίνουν στο σχολείο της γειτονιάς τους, να μην πεταχτούν έξω τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, τα προσφυγόπουλα και μεταναστόπουλα, όσοι δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στις εξετάσεις που θα εξασφαλίζουν μια θέση στο Γυμνάσιο - Λύκειο για λίγους.
Η προσπάθεια της κυβέρνησης να επιβάλει τις προτεραιότητές της με το «τυράκι» της αναβάθμισης έφερε στην επιφάνεια - μέσα από την κινητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας - τον αντιεκπαιδευτικό χαρακτήρα της πολιτικής της. Ανοιξε ακόμα πιο πλατιά, πέρα από τα όρια των περιοχών όπου θα λειτουργήσουν «Ωνάσεια», τη συζήτηση για τα προβλήματα των σχολείων - των σχολείων για τους πολλούς - αλλά και για την πορεία ταξικής κατηγοριοποίησης όπου οδηγεί η πολιτική της. Με τα ίδια τα φροντιστήρια που έσπευσαν να διαφημίσουν προετοιμασία για εισαγωγή στα νέα σχολεία - μοντέλα, δείχνοντας ότι η τσέπη των γονιών θα την καθορίσει. Με μία ακόμα κατηγορία «αναβαθμισμένων» σχολείων να προστίθεται δίπλα στα ιδιωτικά, στα Πρότυπα, στα Πειραματικά. Με τη διεθνή εμπειρία από ανάλογα εγχειρήματα να δείχνει τις ολέθριες συνέπειες για τα μορφωτικά δικαιώματα.
Σε συνέχεια της κοινής δράσης, το ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής απευθύνεται σε γονείς και εκπαιδευτικούς με κείμενο συλλογής υπογραφών στο οποίο μεταξύ άλλων δηλώνεται: «Θέλουμε ουσιαστική αναβάθμιση όλων των σχολείων για όλα τα παιδιά. Δεν δεχόμαστε να σπρώχνονται 12 χρονών παιδιά σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον για να αποδείξουν ότι "δικαιούνται" ένα καλύτερο σχολείο, κάτι που θα πρέπει να είναι δικαίωμα για όλα τα παιδιά. Δεν δεχόμαστε εκατοντάδες μαθητές και μαθήτριες που εξορίζονται από το σχολείο της γειτονιάς τους να στοιβάζονται σε όμορα σχολεία τα οποία είναι ήδη κορεσμένα, με 27άρια τμήματα και προκάτ αίθουσες, και επιπλέον θα πρέπει να μετακινούνται εκτός γεωγραφικών ορίων. Αρνούμαστε ένα ιδιωτικό ίδρυμα να καθορίζει την εκπαιδευτική διαδικασία, να παραχωρεί μέχρι και άλλο τίτλο σπουδών, και οι όροι της σύμβασής που αυτό καθορίζει να είναι ακόμα και πάνω από τη νομοθεσία που διέπει όλα τα σχολεία!».
Στο μεταξύ, σε καταλήψεις έχουν προχωρήσει οι μαθητές των σχολείων που προορίζονται να λειτουργήσουν ως «Ωνάσεια» σε Θεσσαλονίκη και Εύοσμο.
Οι μαθητές του 16ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του αγώνα τους παρευρέθηκαν το απόγευμα της Δευτέρας στην κινητοποίηση στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης η οποία οργανώθηκε από την Α' ΕΛΜΕ και την Ομοσπονδία Γονέων. Από τη Δευτέρα προχώρησαν σε κατάληψη και οι μαθητές στο 6ο Γυμνάσιο και στο 3ο ΓΕΛ Ευόσμου.
Την ίδια στιγμή, οι γονείς και οι μαθητές βρίσκονται αντιμέτωποι με τις «αντιφάσεις» από τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας.
Χαρακτηριστικά είναι όσα αναφέρει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 6ου Γυμνασίου Ευόσμου, που με ανακοίνωσή του ενημέρωσε τους γονείς για την επίσκεψη υπηρεσιακών παραγόντων στο σχολικό συγκρότημα. Οπως αναφέρει ο Σύλλογος, ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανήγγειλε ότι οι υπόγειες αίθουσες στα σχολεία δεν είναι παράνομες και ότι μπορούν να λειτουργήσουν όλα τα τμήματα με 30 και πλέον μαθητές...
Σύμφωνα με την ίδια ενημέρωση, από την άλλη, ο σύμβουλος ανήγγειλε ότι όντως δεν υπάρχουν κενές θέσεις στα σχολεία του δήμου για κανέναν μαθητή από αυτούς που θα μείνουν χωρίς σχολική στέγη - γι' αυτό θα μισθωθούν ιδιωτικά ταξί ή λεωφορεία, και αν δεν μισθωθούν υπάρχει η αστική συγκοινωνία για να μεταφέρει τους μαθητές σε γειτονικούς δήμους... Την ίδια στιγμή ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας επιμένει ότι υπάρχουν 400 κενές θέσεις για όλα τα παιδιά στον δήμο. Οι διευθυντές των υπόλοιπων Γυμνασίων όμως επιμένουν ότι δεν υπάρχει ούτε μία κενή θέση...
Ολα τα παραπάνω έρχονται να επιβεβαιώσουν τις καταγγελίες μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών ότι την ώρα που λείπουν 200 αίθουσες από τα σχολεία του δήμου Κορδελιού - Ευόσμου, κυβέρνηση και δήμος προωθούν την κατάργηση δύο σχολείων και τον διασκορπισμό των μαθητών σε άλλους δήμους.
Στον εμπαιγμό των παραγόντων του υπουργείου Παιδείας και των υπηρεσιών του οι γονείς απαντούν δηλώνοντας ότι ο αγώνας θα συνεχιστεί.