Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης, ενάντια στο κλείσιμο των εκδοτηρίων και στις απολύσεις 200 εργαζομένων προχώρησαν, το απόγευμα της Παρασκευής 7 Φλεβάρη, σωματεία και φορείς, μετά από κάλεσμα της Επιτροπής Αγώνα Εργαζομένων Μηχανοστασίου «Hellenic Train».
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία κλείνει 34 εκδοτήρια σε αντίστοιχες πόλεις, προκειμένου να συνεχίσει να αυξάνει την κερδοφορία της, υποβαθμίζοντας τον σιδηρόδρομο. «Εσείς μετράτε κέρδη και ζημιές, εμείς μετράμε ανθρώπινες ζωές», φώναξαν οι εργαζόμενοι, σημειώνοντας μάλιστα ότι οι απολύσεις ξεκινούν στις 28 Φλεβάρη, μέρα που συμπληρώνονται δύο χρόνια από το έγκλημα στα Τέμπη.
Σωματεία και φορείς απαίτησαν εδώ και τώρα να γίνουν μαζικές προσλήψεις σε όλα τα πόστα στον σιδηρόδρομο. Να σταματήσει το αίσχος με τις εργολαβίες και η «Hellenic Train» να προσλάβει τους εργαζόμενους στα εκδοτήρια, σε όλους τους σταθμούς.
Στην κινητοποίηση συμμετείχαν εργαζόμενοι (εκδότες) από πολλές πόλεις της Βόρειας Ελλάδας. Πολλοί από αυτούς εργάζονται πολλά χρόνια στα εκδοτήρια. Αλλος 5, άλλος 10, άλλος 15, ακόμα και 25 χρόνια και, ξαφνικά, στο όνομα της μείωσης του κόστους για την εταιρεία, θα πεταχτούν στην ανεργία.
Με δηλώσεις τους, η Σοφία Μαστοράκη, εργαζόμενη στο εκδοτήριο της Ροδόπολης στις Σέρρες, και ο Ανέστης Ταχτσίδης, από το εκδοτήριο του σιδηροδρομικού σταθμού του Κιλκίς, ανέδειξαν τον σημαντικό ρόλο που παίζει η παρουσία τους στους σταθμούς των τρένων. Ανέδειξαν ότι καλούνται να κάνουν πράγματα πέραν των καθηκόντων τους για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, και προειδοποίησαν για τις επιπτώσεις που θα προκύψουν από το κλείσιμο των εκδοτηρίων, για τους επιβάτες ΑμεΑ, καθώς και ηλικιωμένους που έχουν ανάγκη από φυσική βοήθεια, για επιβίβαση και αποβίβαση στις αμαξοστοιχίες.
Ο Μάριος Ζούρκα, από την Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων Μηχανοστασίου «Hellenic Train», χαρακτήρισε ντροπή την απόφαση της εταιρείας να προχωρήσει στις απολύσεις, λίγες μέρες μάλιστα μετά τις τεράστιες κινητοποιήσεις, με το κράτος και την εταιρεία να συνεχίζουν την πολιτική που οδήγησε στην ιδιωτικοποίηση και στον κατατεμαχισμό του σιδηρόδρομου.
Ο Θανάσης Κουτσουράς, μέλος της διοίκησης του ΕΚΘ, σημείωσε ότι «οι τελευταίες εξελίξεις αποδεικνύουν για άλλη μια φορά τις άθλιες συνθήκες που επικρατούν και για τους εργαζόμενους και για το επιβατικό κοινό, με ευθύνη των κυβερνήσεων και τις ευλογίες της ΕΕ», και κάλεσε στην απεργία στις 28 Φλεβάρη.