Πέμπτη 20 Φλεβάρη 2025
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Τεράστια ζητήματα ασφάλειας στις πτήσεις

Τις τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό και τους μεγάλους κινδύνους που προκύπτουν για την ασφάλεια των πτήσεων αναδεικνύει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, με Ερώτηση που υπέβαλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Κώστας Παπαδάκης.

Δύο αεροπορικά δυστυχήματα στις ΗΠΑ μέσα σε λίγες μέρες, τα οποία ακολούθησε και μια νέα σύγκρουση αεροπλάνων στο Σιάτλ, καθώς και άλλα μέσα στη χρονιά, όπως στο Καζακστάν, στην Ιαπωνία και αλλού, έρχονται να υπενθυμίσουν με τραγικό τρόπο ότι μια σύγκρουση στον αέρα δεν προκύπτει τυχαία, από κάποια «κακιά στιγμή».

Αντίθετα, σύμφωνα με τις διαχρονικές καταγγελίες σωματείων εργαζομένων και με στοιχεία που βγαίνουν στο φως, είναι αποτέλεσμα της τεράστιας υποστελέχωσης του προσωπικού για την ασφάλεια των πτήσεων σε αεροδρόμια που αποτελούν διεθνείς κόμβους, που εργάζονται σε δεκάωρες βάρδιες με ένα ρεπό τη βδομάδα, σε συνδυασμό με τις αποδεκατισμένες υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας.

Στην Ερώτηση αναφέρονται αναλυτικά οι τεράστιες ελλείψεις σε μέσα και προσωπικό που αντιμετωπίζει η ΥΠΑ, ιδιαίτερα σε κρίσιμες μονάδες, όπως στο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών - Μακεδονίας, που παρακολουθεί τις περισσότερες πτήσεις εντός του FIR/UIR. Ιδια είναι η κατάσταση και στην υπόλοιπη Ευρώπη: Στο αεροδρόμιο του Βερολίνου υπάρχει έλλειψη 15% στο προσωπικό των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, ενώ σε άλλα αεροδρόμια το ποσοστό αυτό φτάνει στο 20%.

Οπως σημειώνει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα της νομοθεσίας της ΕΕ για τον «Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό», στο πλαίσιο του οποίου προωθούνται ο διαχωρισμός των εποπτικών αρχών από τις υπηρεσίες αεροπλοΐας και η παράδοση όλων των κρατικών υποδομών και της διαχείρισης της αεροναυτιλίας στους επιχειρηματικούς ομίλους, των αεροδρομίων σε ιδιώτες, με συνέπεια το χτύπημα μισθολογικών και εργασιακών δικαιωμάτων, πανάκριβες υπηρεσίες για τη λαϊκή οικογένεια και σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των πτήσεων.

Σημαντική παράμετρος της πολιτικής της ΕΕ αναδεικνύεται η ανάγκη αντιμετώπισης των καθυστερήσεων, όχι όμως από την άποψη της βελτίωσης της εξυπηρέτησης των επιβατών, αλλά ενταγμένη στη λογική της μείωσης του κόστους λειτουργίας των αεροπορικών εταιρειών (ενεργειακού, τελών, αποζημιώσεων κ.ά.). Το κυνηγητό του κέρδους για τη μείωση των καθυστερήσεων οδηγεί και σε εκπτώσεις από τα μέτρα ασφαλείας, όπως βέβαια και ο σφοδρός ανταγωνισμός ανάμεσα στους αεροπορικούς επιχειρηματικούς ομίλους.

Με βάση τα παραπάνω, ο ευρωβουλευτής του Κόμματος ζητάει από την Κομισιόν να τοποθετηθεί για όλα τα ζητήματα ασφάλειας και επιπλέον για το γεγονός ότι «η λεγόμενη ενοποίηση του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου ΕΕ, στο όνομα των "ενιαίων ευρωπαϊκών συνόρων", λειτουργεί σε βάρος των κυριαρχικών δικαιωμάτων των κρατών - μελών, επί της ουσίας καταργώντας μεταξύ άλλων τον έλεγχο και τη διαχείριση του εναέριου χώρου τους, με ανυπολόγιστες συνέπειες και κινδύνους για την αμυντική τους ασφάλεια, ενώ συνδυάζεται και με τους επικίνδυνους πολεμικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ και της ΕΕ».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ