Τα φλέγοντα ζητήματα για μαθητές και εκπαιδευτικούς αναδεικνύει το ΚΚΕ στη Βουλή
Το Γενικό Λύκειο Θήρας |
Επίσης, η ανησυχία που εκφράζεται για το πολεοδομικό χάος της Καλντέρας στη Σαντορίνη - που τώρα δήθεν το ανακαλύπτουν οι κρατικές υπηρεσίες, οι ίδιες που έκαναν τα στραβά μάτια για να δημιουργηθεί η απαράδεκτη κατάσταση με πολυτελή τουριστικά καταλύματα να κρέμονται στον γκρεμό - είναι στα χαρτιά και χωρίς αντίκρισμα. Ακόμα και τα όποια μέτρα για τις κατολισθήσεις είναι αποσπασματικά, ενώ τα περί νέου, ασφαλούς λιμανιού στην άλλη πλευρά του νησιού παραπέμπονται στο μέλλον. Μέχρι και τα κτίρια όπου στεγάζονται οι δημοτικές υπηρεσίες είναι ενοικιαζόμενα και σε άθλια κατάσταση. Κατά τ' άλλα η «ναυαρχίδα» του «τουριστικού θαύματος» προετοιμάζεται για τη νέα σεζόν, ενώ πολλοί εργαζόμενοι δεν φαίνεται να επιστρέφουν.
Εκεί όμως που η ανησυχία στα λαϊκά στρώματα των νησιών είναι μεγάλη είναι στον χώρο της Εκπαίδευσης (τα σχολεία ξανάρχισαν στις 4 Μάρτη), που από την περίοδο της έντονης σεισμικής δραστηριότητας έχει αφεθεί στον ...αυτόματο της ατομικής ευθύνης.
Ο αναβρασμός που υπάρχει στους γονείς, Ελληνες και μετανάστες εργαζόμενους, αφορά την κατάσταση σχετικά με τα μαθήματα που έχασαν τα παιδιά τους και την υποτιθέμενη τηλεκπαίδευση, αλλά και αυτή στην οποία βρίσκονται τα σχολικά κτίρια. Σε αυτό το διάστημα το μόνο που έγινε από τον κρατικό μηχανισμό ήταν οπτικοί έλεγχοι και διαβεβαιώσεις ότι δεν δημιουργήθηκαν ρωγμές. Ωστόσο δεν έχει προχωρήσει ουσιαστικός δευτεροβάθμιος έλεγχος, που θεωρείται κόστος, τη στιγμή που πολλά από τα σχολικά κτίρια είναι μεγάλης ηλικίας και παλιές κατασκευές. 5 Δημοτικά Σχολεία στον δήμο Θήρας στεγάζονται σε ιδιαίτερα προβληματικά κτίρια, ενώ στο Δημοτικό της Επισκοπής ένας αποθηκευτικός χώρος κρίθηκε ακατάλληλος, επικίνδυνος και απαγορεύτηκε η πρόσβαση.
Οπως σημειώνει ο Γιάννης Τσιγγερλιώτης από την ΕΛΜΕ Θήρας, σημαντικό πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί που στη διάρκεια των σεισμών έφυγαν από το νησί, πληρώνοντας πανάκριβα εισιτήρια, και ακόμα δεν έχουν επιστρέψει, υπολογίζοντας το υπέρογκο κόστος, αφού δεν έχει ληφθεί καμία κρατική πρόνοια. Την ίδια ώρα πολλά από τα κενά σε εκπαιδευτικούς, που ίσχυαν από την αρχή της χρονιάς, ακόμα δεν έχουν καλυφθεί. Ιδιαίτερα για τους μαθητές Γ' Λυκείου, που φέτος δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις, η κατάσταση είναι ιδιαίτερα δύσκολη και η εντολή που έχουν οι εκπαιδευτικοί είναι να καλύψουν την ύλη με υπερωρίες, ή με περισσότερες ώρες στις τάξεις αυτές σε σχέση με τις ώρες σε άλλες τάξεις.
Ολα αυτά τα ζητήματα τα έχει αναδείξει το ΚΚΕ με Ερώτηση στη Βουλή, απαιτώντας να παρθούν άμεσα μέτρα για να βοηθηθούν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί.
Στην Ερώτηση αναφέρεται ότι από το υπουργείο Παιδείας «η ασφάλεια και η ψυχική υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών πρέπει να τεθούν σε προτεραιότητα.
Απαιτείται λεπτομερής έλεγχος όλων των σχολικών μονάδων, από πολιτικούς μηχανικούς, ώστε να εκδοθούν άμεσα πιστοποιητικά καταλληλότητας και στατικής επάρκειας. Αρκετά από τα σχολεία, ειδικά της Σαντορίνης, είναι χτισμένα μετά τον μεγάλο σεισμό του 1956, με υλικά της εποχής, άμμο θαλάσσης κ.ο.κ. Οι οπτικοί έλεγχοι που έχουν γίνει μέχρι στιγμής σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν, καθώς απαιτείται έλεγχος της κατάστασης του φέροντος οργανισμού των κτιρίων (σκελετός της κατασκευής) και των λοιπών δομικών στοιχείων. Κανένα σχολείο δεν πρέπει να λειτουργήσει αν δεν διασφαλιστεί πλήρως η ασφάλειά του, ενώ όσες δομές κριθούν ακατάλληλες πρέπει να ανακαινιστούν, να ενισχυθούν, να επισκευαστούν ή να αντικατασταθούν με νέες εγκαταστάσεις. Ισως χρειαστεί να υπάρξει πρόβλεψη και για ασφαλείς χώρους (προκάτ, ειδικές σκηνές) για ορισμένο χρονικό διάστημα, προκειμένου να μη χαθεί εκπαιδευτικός χρόνος.
Είναι απαραίτητο να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά των εκπαιδευτικών, χωρίς καθυστερήσεις και γραφειοκρατικά εμπόδια. Στη Β' Κυκλάδων, μετά και τις τελευταίες προσλήψεις αναπληρωτών, παραμένουν πάνω από 10 κενά που δεν έχουν καλυφθεί. Παράλληλα απαιτείται η πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα αναλάβουν πρόσθετη διδακτική στήριξη και ενισχυτική διδασκαλία για τους μαθητές που έχουν χάσει διδακτικές ώρες λόγω της κατάστασης. Ακόμα, απαιτούνται άμεσα παιδαγωγικά μέτρα για την κάλυψη και εμπέδωση της ύλης, ώστε οι μαθητές να μη μείνουν πίσω στις γνώσεις τους. Πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, να αναπροσαρμοστεί η διδακτέα ύλη σύμφωνα με τις πραγματικές δυνατότητες των μαθητών και να αποφευχθεί η διεξαγωγή εξετάσεων στο τέλος της χρονιάς. Σε μια περίοδο τόσο μεγάλης αβεβαιότητας, δεν μπορούν να επιβαρύνονται οι μαθητές με επιπλέον πίεση και άγχος για την κάλυψη ύλης που χάθηκε λόγω εξωγενών συνθηκών. Επίσης, απαιτείται να ληφθούν μέτρα ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών».
Το ΚΚΕ απαιτεί από την κυβέρνηση και καλεί τον λαό να διεκδικήσει αγωνιστικά: