Ανακοίνωση για το «Διεθνές Απολυτήριο»
Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, «πρόκειται για μέτρο με το οποίο θα επιταχυνθούν οι αλλαγές που χρόνια δρομολογούνται, αυτές της Εκπαίδευσης για λίγους και εκλεκτούς, ξεκινώντας αυτήν τη φορά από τον τρόπο πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση, όπου θεσμοθετούνται ακόμα πιο άνισοι όροι εισαγωγής.
Σύμφωνα με την πρόταση του υπουργείου Παιδείας, στα ιδιωτικά και σε κάποια - κατά βάση - Πρότυπα δημόσια Λύκεια θα υπάρχει διαφορετικό απολυτήριο (ΙΒ), που οι κατέχοντές του θα περνάνε ακόμα και σε δημόσια ΑΕΙ χωρίς να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις!
Γι' αυτόν τον λόγο έφτασε στους δήμους έγγραφο του ΥΠΑΙΘΑ με αριθμ. 14429/Δ6/07-02-2025, να γνωμοδοτήσουν για την ίδρυση 15 τμημάτων "Διεθνούς Απολυτηρίου" σε συγκεκριμένα σχολεία (8 Πρότυπα, 4 Μουσικά, 1 Καλλιτεχνικό και 1 Πειραματικό).
Ο υπουργός, κ. Πιερρακάκης, σε συνέντευξή του επικαλέστηκε το ποσοστό επιτυχίας που έχουν αυτά τα σχολεία στις εισαγωγικές εξετάσεις για τα ΑΕΙ (τα Πρότυπα 81% και τα ιδιωτικά σχολεία 72%), όχι για να κάνει την αυτοκριτική του αλλά για να κουνήσει το δάχτυλο στη μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών των δημόσιων σχολείων, χρεώνοντάς τους τα αποτελέσματα του υπάρχοντος εκπαιδευτικού συστήματος, που σκόπιμα επιλέγει να μορφώσει μόνο κάποια παιδιά.
Ετσι, η κυβέρνηση σε κάποιους εξασφαλίζει πρόσβαση σε καλά, αναβαθμισμένα σχολεία, με εξασφαλισμένες σπουδές και σίγουρο μέλλον με αυτόματη είσοδο στα ΑΕΙ αρκεί οι γονείς τους να έχουν την οικονομική δυνατότητα να κάνουν φροντιστήρια από το Δημοτικό για να περάσουν τις εξετάσεις των Πρότυπων κ.λπ. δημόσιων σχολείων, ή να αντέχουν τα δίδακτρα ενός ιδιωτικού σχολείου! Για τους άλλους, τους πολλούς, η κυβέρνηση και η πολιτική της έχει να εγγυηθεί μόνο κενά καθηγητών, συγχωνεύσεις τμημάτων, βαρετό μάθημα, ανύπαρκτα εργαστήρια, κρύες αίθουσες, πεσμένα ταβάνια και ...ψηφιακό φροντιστήριο. Και αν τους λυπηθεί κάποιος χορηγός (βλ. Ωνάσεια), γίνονται και τα σχετικά βαφτίσια για να μάθουν τα παιδιά να εκτιμούν τα αφεντικά.
Στην ουσία, τα παιδιά μας θα είναι αποδέκτες αυτής της βάρβαρης πολιτικής, της κατηγοριοποίησης των μαθητών, ακόμα και εντός του ίδιου σχολείου. Θα είναι αυτά που θα ζήσουν ακόμα περισσότερο την εντατικοποίηση και την πρώιμη εξειδίκευση, το σπάσιμο του ενιαίου χαρακτήρα της δημόσιας Εκπαίδευσης, την παραπέρα αφαίμαξη της πλειοψηφίας των οικογενειών στην προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά τους.
Σήμερα σε πανελλαδικό επίπεδο μετράμε πολλά κτίρια που δεν είναι κατάλληλα και δεν έχουν ελεγχθεί, εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων, πάγιες ελλείψεις σε εποπτικό υλικό, παρότι στον 21ο αιώνα υπάρχουν όλες οι δυνατότητες όλα τα σχολεία να είναι πρότυπα, με καθηγητές και επαρκές βοηθητικό προσωπικό, με ασφαλείς και σύγχρονες υποδομές, με σύγχρονα βιβλία και μέσα διδασκαλίας, με υποδομές για αθλητισμό και πολιτιστική δημιουργία, αναψυχή, διδακτικές εκδρομές κ.ά., και αυτό πρέπει να επιβάλει η σχολική κοινότητα».
Καταλήγοντας, η ΑΣΓΜΕ ανακοινώνει ότι «τοποθετείται αρνητικά και καλεί κάθε Δημοτικό Συμβούλιο να δώσει αρνητική γνωμοδότηση, για να μην προχωρήσει ακόμα περισσότερο η υποβάθμιση των σχολείων μέσω και αυτού του απαράδεκτου μέτρου. Καλούμε κάθε Ομοσπονδία Γονέων, κάθε Ενωση και κάθε Σύλλογο να παρέμβει δυναμικά και να διεκδικήσει όλα όσα τα παιδιά δικαιούνται.
Διεκδικούμε μόρφωση και Παιδεία για όλα τα παιδιά, αντίστοιχη με αυτά που οι σύγχρονες δυνατότητες μπορούν να προσφέρουν».