Τρίτη 18 Μάρτη 2025
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 4 ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ
Για τα κέρδη τους οι όμιλοι θυσιάζουν την ασφάλεια των εργαζομένων

Τα προβλήματα ασφάλειας στην κατασκευή της σήραγγας της γραμμής 4 του Μετρό έφερε στη Βουλή το ΚΚΕ, με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του Κόμματος Χρήστος Κατσώτης και η οποία συζητήθηκε χθες.

Υπενθυμίζεται ότι προέκυψαν σοβαρά ερωτήματα και ανησυχία μετά από προηγούμενη επιστολή της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» προς την κοινοπραξία ΑΒΑΞ - GHELO - ALSTOM, που έχουν αναλάβει το έργο κατασκευής της Γραμμής. Στην επιστολή ανάμεσα σε άλλα «επισημαίνεται ότι η κοινοπραξία σας φέρει ακέραιη και αποκλειστική ευθύνη για τις όποιες συνέπειες ανακύψουν από τη μη τήρηση της εγκεκριμένης μελέτης κατά την εκτέλεση των εργασιών διάνοιξης της σήραγγας στη συγκεκριμένη θέση του έργου, συμπεριλαμβανομένων των θεμάτων ασφαλείας, των οικονομικών και των χρονικών επιπτώσεων του έργου».

Οπως τόνισε ο Χρ. Κατσώτης, για μια ακόμα φορά αποδεικνύεται ότι για την εξασφάλιση της μέγιστης κερδοφορίας των κατασκευαστικών ομίλων η ασφάλεια των εργαζομένων στο έργο και όσων κυκλοφορούν εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής τίθεται σε κίνδυνο.

Αναπτύσσοντας την Ερώτηση, μετέφερε την ανησυχία και τα σοβαρά ερωτήματα των εργαζομένων για την παράβαση της σχετικής μελέτης. Η εταιρεία άνοιξε 150 μέτρα σήραγγα, κατά παράβαση της μελέτης που η ίδια συνέταξε, στην οποία σήραγγα εργαζόμενοι δούλευαν για έξι μήνες με δύο βάρδιες, ενώ εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής βρίσκονται οδικές αρτηρίες, νοσοκομεία και κρατικές υποδομές.

Την ίδια ώρα, η εποπτεύουσα εταιρεία «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» καθυστέρησε να διαπιστώσει την παράβαση της μελέτης και, όταν τη διαπίστωσε μετά από έξι μήνες, εξέδωσε μια ανακοίνωση στην οποία ανέφερε πως δεν υπάρχουν θέματα ασφαλείας, χωρίς αυτό όμως να τεκμηριώνεται, ενώ δεν απαντά στο γιατί σταμάτησαν τα έργα εδώ και τρεις βδομάδες, αφού δεν υπάρχει κίνδυνος.

Ο Χρ, Κατσώτης επεσήμανε τις ευθύνες της κυβέρνησης, η οποία θα έπρεπε να ελέγχει τις εργασίες και την κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο, ζητώντας την παρέμβαση του αρμόδιου υπουργείου για την τήρηση της μελέτης αλλά κυρίως για τη λήψη μέτρων προστασίας των εργαζομένων. Τόνισε ότι οι εργαζόμενοι στον κλάδο των Κατασκευών ήδη μετρούν πολλά θύματα λόγω της εντατικοποίησης της εργασίας και των ελλιπών μέτρων υγείας και ασφάλειας, γιατί και αυτά «κοστίζουν». Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τις καταγραφές της Ομοσπονδίας Οικοδόμων Ελλάδας, μόνο το 2024 άφησαν την τελευταία τους πνοή 24 οικοδόμοι σε εργοδοτικά εγκλήματα και μέσα στο 2025 έχουμε ήδη 7 νεκρούς.

Το γεγονός της παράβασης της μελέτης παραδέχτηκε ο υφυπουργός Υποδομών - Μεταφορών Ν. Ταχιάος, αναφέροντας ότι μόλις έγινε αντιληπτή δόθηκε εντολή για την αποκατάσταση του τρόπου εκτέλεσης της σύμβασης, με βάση την εγκεκριμένη μελέτη.

Ως προς την καθυστέρηση εκ μέρους της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» να διαπιστώσει το πρόβλημα, ο υφυπουργός επιχείρησε να μεταθέσει τις ευθύνες, λέγοντας ότι το υπουργείο δεν μπορεί να παρέμβει παραπάνω, επικαλούμενος την ύπαρξη των εποπτευόντων οργάνων. Ενώ, υποβαθμίζοντας το θέμα των μέτρων ασφάλειας, επεσήμανε ότι το κύριο είναι οι καθιζήσεις που σημειώνονται στην Κατεχάκη, κάτω από την οποία γίνονται οι εργασίες διάνοιξης.

Μάλιστα, παρείχε πλήρη κάλυψη στην κοινοπραξία για τα μέτρα ασφάλειας, αποκρούοντας τη διαπίστωση του ΚΚΕ και των εργαζομένων ότι στο όνομα της εξοικονόμησης κερδών θυσιάζει τα μέτρα ασφαλείας: Ισχυρίστηκε ότι οι εταιρείες που εκτελούν δημόσια έργα δίνουν μεγάλη σημασία στα μέτρα ασφάλειας, αλλιώς ...καταστρέφεται η φήμη τους και κατά συνέπεια και η αξία τους στην αγορά!

Κάλεσμα προς τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν μαζικά στην απεργία της 9ης Απρίλη απηύθυνε κατά τη δευτερολογία του ο Χρ. Κατσώτης, τονίζοντας ότι οι εργαζόμενοι με τον αγώνα τους μπορούν να διεκδικήσουν μέτρα προστασίας στους χώρους δουλειάς.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org