Παρασκευή 9 Αυγούστου 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Καθημερινή προετοιμασία για νέους αγώνες

Δυναμική πανεξόρμηση σε όλα τα λιμάνια της χώρας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη αυτήν την περίοδο. Συνδικαλιστές των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, λιμάνι το λιμάνι, βαπόρι το βαπόρι, μεταφέρουν το αγωνιστικό μήνυμα της κλιμάκωσης του αγώνα, προετοιμάζοντας το έδαφος για νέες απεργιακές κινητοποιήσεις, ενάντια στη σφοδρή επίθεση που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ κατ' εντολήν των εφοπλιστών, σε κάθε ναυτεργατική κατάκτηση, από τις δημοκρατικές και συνδικαλιστικές ελευθερίες μέχρι το δικαίωμα της δουλιάς. Τρανταχτή απόδειξη των όσων προετοιμάζει η κυβέρνηση σε βάρος της ναυτεργατικής οικογένειας αποτελεί το γεγονός ότι εδώ και 38 μέρες διατηρεί σε ισχύ το έσχατο - φασιστικό μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης σε βάρος περίπου 4.000 ναυτεργατών, που είναι ναυτολογημένοι στα ακτοπλοϊκά πλοία! Ενα μέτρο, που επέβαλε στις 21 Ιούνη για να ανακόψει την 4ήμερη πανναυτεργατική απεργία.

Χτες ολοκληρώθηκε η περιοδεία αντιπροσωπείας της ΠΕΜΕΝ με επικεφαλής τον πρόεδρό της Γ. Τούσσα στο λιμάνι της Πάτρας, ενώ μέχρι τώρα περιοδείες έχουν γίνει, επίσης, στα λιμάνια της Ραφήνας, του Ρίου, της Ζακύνθου, της Θάσου και της Καβάλας και, βέβαια, καθημερινές είναι οι περιοδείες στο λιμάνι του Πειραιά και έπεται συνέχεια. Οι συνδικαλιστές ενημερώνουν τους συναδέλφους τους για τα όσα επεξεργάζονται αυτή τη στιγμή τα κυβερνητικά επιτελεία. Οπως είναι ο μαζικός διωγμός των Ελλήνων ναυτεργατών και από τα πλοία της ακτοπλοΐας, η άρση της ελάχιστης δέσμευσης των ακτοπλόων εφοπλιστών για 10μηνη απασχόληση των πληρωμάτων και όσα ακόμα εξωφρενικά προβλέπει το νομοθετικό εξάμβλωμα της κυβέρνησης 2932/2001, που ψήφισε για να εναρμονίσει το διαλυτικό κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που αίρει το καμποτάζ, με την ελληνική νομοθεσία.

Οπως γίνεται καθαρό μέσα από αυτές τις περιοδείες, η οργή και η αγανάκτηση είναι ό,τι κυριαρχεί ανάμεσα στο ναυτεργατικό κόσμο, τόσο για την αντιναυτεργατική πολιτικής της κυβέρνησης, όσο και για τη στάση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία με ευθύνη της νόθας πλειοψηφίας ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ - ΑΠ στη διοίκησή της αποτελεί πολύτιμο συνεργάτη της κυβέρνησης και των εφοπλιστών. Χτες, κατά τη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής, η πλειοψηφία αποφάσισε να συνεχίσει τη ...μάχη της συνδιαλλαγής με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και τους εφοπλιστές, όταν τα πληρώματα των ακτοπλοϊκών παραμένουν σιδεροδέσμια υπό το στρατιωτικό καθεστώς, όταν δεν έχουν υπογραφεί Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας στα μεσογειακά φορτηγά πλοία, στα φορτηγά εσωτερικού και στα πορθμεία, ενώ οι ναυτεργάτες των υπόλοιπων κατηγοριών πλοίων δεν έχουν δει μέχρι σήμερα αναδρομικά!

Επίσης οι συνδικαλιστές αυτής της «σκάρτης» πλειοψηφίας αποφάσισαν να συμμετέχουν στο συνέδριο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μεταφορών (ΔΟΜ), που θα γίνει στις 14 με 21 Αυγούστου στο Βανκούβερ του Καναδά με προτάσεις κομμένες και ραμμένες στα μέτρα των εφοπλιστών. Εφτασαν, δε, στο σημείο να αρνηθούν να υιοθετήσουν ψήφισμα που έχουν αποστείλει τα ναυτεργατικά φινλανδικά συνδικάτα, το οποίο θα παρουσιαστεί στο συνέδριο της ΔΟΜ και προβλέπει την υπεράσπιση της αρχής «ίση αμοιβή για ίση εργασία»!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ