Πέμπτη 17 Οχτώβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Νέα προνόμια στους εφοπλιστές

Πακέτο πολλών δισ. δραχμών έχει έτοιμο η κυβέρνηση για το πρόγραμμα ενίσχυσης της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων

Η παροχή σκανδαλωδών υπερπρονομίων από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, τα οποία προσυπογράφει και η ΝΔ, προς το εφοπλιστικό κεφάλαιο καλά κρατεί.

Ηδη η κυβέρνηση επεξεργάζεται ένα πακέτο μέτρων με τίτλο «Πρόγραμμα ενίσχυσης της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων», που αφορά, εκτός των άλλων, και στη χρηματοδότηση των εφοπλιστών από τις τσέπες των Ελλήνων εργαζομένων για την ανανέωση του στόλου των μεσογειακών φορτηγών πλοίων. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που έχει εκπονηθεί από την Ευρωπαϊκή Ενωση και φέρει την ονομασία ΜΑΡΚΟ ΠΟΛΟ. Οι συζητήσεις μεταξύ των κυβερνητικών παραγόντων και των εφοπλιστών για τα... κίνητρα και τους πόρους που θα διατεθούν προς τους εφοπλιστές για την εκτέλεση του... προγράμματος βρίσκονται ήδη σε πλήρη εξέλιξη. Χτες το πρωί έγινε μία ακόμα συνάντηση μεταξύ του γενικού γραμματέα του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Λ. Λαμπρόπουλου, και του προέδρου της Ενωσης Εφοπλιστών Μεσογειακών Φορτηγών Πλοίων, Ν. Βερβάτε.

Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου του ΥΕΝ, στη σύσκεψη συζητήθηκαν «προτάσεις για περαιτέρω προώθηση των θεμάτων αυτών ως και εναλλακτικοί τρόποι χρηματοδότησης του σχεδίου για την ανανέωση του στόλου των μεσογειακών φορτηγών πλοίων».

Τα ποσά που θα διατεθούν από τον κρατικό κορβανά προς τους εφοπλιστές των μεσογειακών φορτηγών πλοίων έρχονται να προστεθούν στα 13 δισ. δραχμές που έχει στοιχίσει μέχρι τώρα μόνον η προετοιμασία για την πλήρη εφαρμογή του νομοθετικού εκτρώματος 2932/2000, που προβλέπει την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών - δηλαδή την απελευθέρωση της εφοπλιστικής ασυδοσίας - που θα τεθεί σε ισχύ σε 14 μέρες από σήμερα και συγκεκριμένα την 1.11.2002. Τα 13 δισ. δραχμές είναι χρήματα που καταβάλλονται προς τους εφοπλιστές προκειμένου να καλύψουν ακτοπλοϊκές γραμμές που δεν είναι επικερδείς και χαρακτηρίζονται άγονες.

Ειδικά για την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι χαρακτηριστικά τα όσα ανέφερε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Γ. Ανωμερίτης, στη χτεσινή τακτική συνέντευξη Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες. Στην ερώτηση αν μπορεί να διαβεβαιώσει τον ελληνικό λαό ότι από την 1.11.2002 δε θα υπάρξει νησί χωρίς ακτοπλοϊκή κάλυψη έδωσε την εξής... κατατοπιστική απάντηση: «Αυτό προσπαθήσαμε, γι' αυτό δαπανάμε 13 δισ. δραχμές από 3,5, για να μην υπάρχει νησί χωρίς συγκοινωνίες και πιστεύω ότι μέσα στα επόμενα χρόνια της πρώτης εφαρμογής, μαζί με τις σκέψεις που κάνουμε για την ακτοπλοΐα, για τη μεσογειακή ναυτιλία, όταν θα έρθουν και οι τελικές αποφάσεις θα το διαπιστώσετε, ότι φροντίζουμε να υπάρχουν ενδομεταφορές στην Ελλάδα, που θα προσδιορίζονται απ' τις δικές μας θέσεις και όχι από τις θέσεις μιας απρόσωπης αγοράς...».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ