Σύμφωνα, λοιπόν, με τα όσα ανέφεραν οι εργολάβοι, το κατασκευαστικό κόστος σε σημερινές τιμές έχει ανέλθει μέχρι στιγμής στα 707,5 δισ. δρχ. Στο ποσό αυτό δε συμπεριλαμβάνονται το κόστος των απαλλοτριώσεων, που ανήλθε στα 300 δισ. δρχ., το 40% του κόστους των ξένων συμβούλων (περίπου 30 δισ. δρχ.), το κόστος των αρχαιολογικών ερευνών (14 δισ. δρχ.) και άλλες πρόδρομες εργασίες. Ουσιαστικά και με όσα αναφέρουν οι εργολάβοι το συνολικό κόστος του έργου ανεβαίνει στα 1,050 τρισ. δρχ.
Επίσης οι εργολάβοι ομολογούν ότι η καθαρή χρηματοδοτική συμβολή τους στο έργο από ίδια κεφάλαια δεν ξεπερνά τα 60 δισ. δρχ., δηλαδή δε φτάνει ούτε το 10%.
Από τα όσα ανέφεραν οι εργολάβοι προκύπτουν σοβαρότατες ευθύνες τόσο για την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, όσο και για αυτήν της ΝΔ, που προκήρυξε το διαγωνισμό, αφού στις αρχικές μελέτες δε συμπεριέλαβαν σημαντικά δεδομένα, όπως αντιπλημμυρικά και άλλα έργα προστασίας του περιβάλλοντος, τα οποία ενσωματώθηκαν εκ των υστέρων και ανατέθηκαν απευθείας στους εργολάβους, με αποτέλεσμα να διογκωθεί και το κόστος.
Οσον αφορά τα διόδια, σύμφωνα με τη σύμβαση οι εργολάβοι παραδέχτηκαν ότι μπορούν να φτάσουν στην τιμή των 2,8 ευρώ μετά την ολοκλήρωση του έργου και ότι το δικαίωμα να εισπράττουν από τώρα (πριν ολοκληρωθεί το έργο) τους το έδωσε ως «μπόνους» η κυβέρνηση. Από το τέλος του μήνα, όταν θα παραδοθούν στην κυκλοφορία άλλα 11 χιλιόμετρα, δήλωσαν ότι η τιμή των διοδίων θα αποφασιστεί από κοινού με το ΥΠΕΧΩΔΕ.