Παρασκευή 17 Γενάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
Παραδέχονται τις υπερβάσεις ακόμη και οι εργολάβοι!

Ακόμη και οι μεγαλοεργολάβοι της Αττικής Οδού, υποχρεώθηκαν χτες να επιβεβαιώσουν τις τεράστιες υπερβάσεις του κόστους του έργου, το οποίο... αισίως ξεπερνά ήδη το 1 τρισεκατομμύριο δραχμές! Το εντυπωσιακότερο όμως είναι ότι οι εκπρόσωποι των 11 κατασκευαστικών εταιριών έδωσαν χτες συνέντευξη Τύπου για να χαρακτηρίσουν όσα λέγονται περί τεράστιων υπερβάσεων ως «συκοφαντίες», να δηλώσουν ότι είναι υπεράνω κομμάτων και να κατηγορήσουν, ούτε λίγο ούτε πολύ, όσους επικρίνουν τον τρόπο κατασκευής του έργου με το σύστημα της αυτοχρηματοδότησης και ζητούν να προστατευτεί το δημόσιο συμφέρον, για... αντεθνική δράση, επειδή το έργο κατασκευάζεται από ελληνικές εταιρίες!

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα όσα ανέφεραν οι εργολάβοι, το κατασκευαστικό κόστος σε σημερινές τιμές έχει ανέλθει μέχρι στιγμής στα 707,5 δισ. δρχ. Στο ποσό αυτό δε συμπεριλαμβάνονται το κόστος των απαλλοτριώσεων, που ανήλθε στα 300 δισ. δρχ., το 40% του κόστους των ξένων συμβούλων (περίπου 30 δισ. δρχ.), το κόστος των αρχαιολογικών ερευνών (14 δισ. δρχ.) και άλλες πρόδρομες εργασίες. Ουσιαστικά και με όσα αναφέρουν οι εργολάβοι το συνολικό κόστος του έργου ανεβαίνει στα 1,050 τρισ. δρχ.

Επίσης οι εργολάβοι ομολογούν ότι η καθαρή χρηματοδοτική συμβολή τους στο έργο από ίδια κεφάλαια δεν ξεπερνά τα 60 δισ. δρχ., δηλαδή δε φτάνει ούτε το 10%.

Από τα όσα ανέφεραν οι εργολάβοι προκύπτουν σοβαρότατες ευθύνες τόσο για την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, όσο και για αυτήν της ΝΔ, που προκήρυξε το διαγωνισμό, αφού στις αρχικές μελέτες δε συμπεριέλαβαν σημαντικά δεδομένα, όπως αντιπλημμυρικά και άλλα έργα προστασίας του περιβάλλοντος, τα οποία ενσωματώθηκαν εκ των υστέρων και ανατέθηκαν απευθείας στους εργολάβους, με αποτέλεσμα να διογκωθεί και το κόστος.

Οσον αφορά τα διόδια, σύμφωνα με τη σύμβαση οι εργολάβοι παραδέχτηκαν ότι μπορούν να φτάσουν στην τιμή των 2,8 ευρώ μετά την ολοκλήρωση του έργου και ότι το δικαίωμα να εισπράττουν από τώρα (πριν ολοκληρωθεί το έργο) τους το έδωσε ως «μπόνους» η κυβέρνηση. Από το τέλος του μήνα, όταν θα παραδοθούν στην κυκλοφορία άλλα 11 χιλιόμετρα, δήλωσαν ότι η τιμή των διοδίων θα αποφασιστεί από κοινού με το ΥΠΕΧΩΔΕ.

  • Χτες το πρωί ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Τσακλίδης παρέδωσε και επίσημα το τμήμα της Εθνικής οδού στο ύψος της Μαλακάσας που ανακατασκευάστηκε μετά την κατολίσθηση του 1995. Το κόστος της εργολαβίας για την αποκατάσταση έφτασε τα 6,5 δισ. δρχ. (ξεπέρασε τα 7 δισ. μαζί με τις γεωτρήσεις και τις μελέτες) και το πλήρωσε ο ελληνικός λαός, αφού οι εργολάβοι βγήκαν «λάδι» από σχετικό πόρισμα επιστημόνων!..

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ