Σάββατο 1 Φλεβάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΠΑΙΔΕΙΑ
Απάντηση στο σχολείο και στην κοινωνία της «αγοράς»

Ενδιαφέρουσα μπροσούρα της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ

Μια ενδιαφέρουσα μπροσούρα της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις «Θέματα Παιδείας - Ομιλος Εκπαιδευτικού Προβληματισμού». Η μπροσούρα αυτή που τιτλοφορείται «Απάντηση στο σχολείο και στην κοινωνία της "αγοράς"», αποτελείται από τρία μέρη:

Α΄ μέρος: Προς το σχολείο της «αγοράς».

Το σύντομο και περιεκτικό αυτό κείμενο αναλύει συνοπτικά τα σκληρά ταξικά μέτρα που εξάγγειλε το ΥΠΕΠΘ για την περίοδο 2002-2004, μέτρα που στοχεύουν μέσα από το β' κύκλο της αντιδραστικής μεταρρύθμισης στη χάραξη της πορείας για τη μετάλλαξη του σχολείου σε αγοραίο θεσμό. Με αναφορές στο «ολοήμερο σχολείο», την «ευέλικτη ζώνη» μαθημάτων στο Δημοτικό, τη «διεπιστημονική προσέγγιση και εργασία» στα Γυμνάσια - Λύκεια, αποκαλύπτεται η άδηλη προς το παρόν ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης με τη σταδιακή διείσδυση των ιδιωτών, χορηγών και επιχειρηματιών στο χώρο της, καθώς και η ενίσχυση των ταξικών φραγμών σε όλες τις βαθμίδες της. Στο τέλος παρουσιάζονται οι θέσεις και τα αιτήματα της παράταξης, καθώς και τα μέσα πάλης για μια άλλη παιδεία και κοινωνία αντίστοιχων των λαϊκών αναγκών και οραμάτων.

Β΄ μέρος: Φανεροί και ανομολόγητοι στόχοι του υπουργείου Παιδείας.

Εδώ επισημαίνεται η καθοριστική λειτουργία του Ν. 2986/2002, του περιβόητου τριπλού νόμου «Οργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κ.ά. διατάξεις», που αποτελεί το βαρύ πυροβολικό για το νέο φαύλο κύκλο της αντιδραστικής αναδιάρθρωσης στην εκπαίδευση. Αναλύεται το ΦΕΚ 26/10/2002 για το Καθηκοντολόγιο των στελεχών εκπαίδευσης που επιχειρείται με διάφορους τρόπους να ενταχθεί στα σχολεία. Αφού πρώτα ο τριπλός νόμος οικοδόμησε μια αυταρχική διοικητική πυραμίδα στην εκπαίδευση, θεσμοθέτησε τις γενικές αρχές για την αξιολόγηση, με μια σειρά εγκυκλίων, Π.Δ. κ.ο.κ, έρχεται να κατηγοριοποιήσει τους μαθητές και τα σχολεία, να επιβάλει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων, να εμπορευματοποιήσει τη γνώση, να ανατρέψει εργασιακές σχέσεις και να εμπεδώσει το «σχολείο της αγοράς». Το ΦΕΚ 26/10/2002 προσπαθεί να καταστρατηγήσει το κατακτημένο ωράριο των εκπαιδευτικών. Να καταπνίξει την ελευθερία σκέψης και να αποψιλώσει τους συλλόγους διδασκόντων από όποια αρμοδιότητα. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να ανατρέψουν το Ν. 2986/2002 και κάθε μέτρο ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης συλλογικά και συνολικά, αφού αυτός δεν αποτελεί μια απλή προέκταση του Ν. 2525/97 και 2640/98, αλλά την πιο σκληρή δομική βάση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης.

Στη συνέχεια σχολιάζονται οι «προτάσεις» για τα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων και αποκαλύπτεται η άμεση, μα και μακροπρόθεσμη στόχευσή τους, ενώ με επιχειρήματα καταρρίπτεται ο μύθος της «αντικειμενικής» αξιολόγησης και οι ανομολόγητοι στόχοι της.

Το μέρος αυτό κλείνει με αναφορά σε επίμαχα σημεία τού επίσης «προτεινόμενου» Σχολικού Κανονισμού και τις επιδιωκόμενες μέσα απ' αυτόν κυβερνητικές σκοπιμότητες, της πολιτικής πρακτικής που επιβάλλει τον αυταρχισμό και την υποταγή της νεολαίας.

Γ΄ μέρος: Κείμενα για δράση.

Παρατίθενται κείμενα ψηφισμάτων και προτάσεων σε ΓΣ και ΔΣ, κείμενο για συγκέντρωση υπογραφών άρνησης της αξιολόγησης και μικροκειμενικά σποτ της παράταξης με τις θέσεις της. Η έκδοση αυτή απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς, φοιτητές και αποτελεί πολύτιμη συμβολή στην ενημέρωση σχετικά με την αντιεκπαιδευτική πολιτική, ενώ παράλληλα μέσα από τις εκτιμήσεις και θέσεις της διατυπώνονται προτάσεις αγώνα και δράσης για μιαν άλλη παιδεία, ένα άλλο σχολείο και μια κοινωνία σύμφωνη με τις πραγματικές μορφωτικές, εργασιακές ανάγκες του λαού μας.

Η μπροσούρα διατίθεται από τους εκπαιδευτικούς της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Μαζικά η βάση των εκπαιδευτικών εκφράζεται υπέρ της συνέχισης της απεργίας - αποχής από την «αξιολόγηση» (2021-11-16 00:00:00.0)
Υποχρηματοδότηση, κατηγοριοποίηση και σκυφτοί δάσκαλοι στα «αυτόνομα» σχολεία (2021-06-25 00:00:00.0)
Ο έλεγχος του εκπαιδευτικού ως εργαλείο της αστικής εκπαιδευτικής πολιτικής (2013-03-03 00:00:00.0)
Θέλουν να βάλουν τους παλιούς εκπαιδευτικούς απέναντι στους νέους (2010-12-04 00:00:00.0)
Κινητοποίηση κόντρα στην αδράνεια (2002-12-10 00:00:00.0)
Σχολεία πολλών ταχυτήτων (1997-08-02 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ