Παρασκευή 7 Φλεβάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
Πάνω απ' όλα η αύξηση των κερδών!

Ο εκπρόσωπος της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών ξεκαθάρισε χτες, με κυνικό τρόπο, ότι τις εταιρίες δεν τις ενδιαφέρει η ψαλίδα ανάμεσα στις αυξήσεις των ασφαλίστρων και στην εισοδηματική πολιτική

Η μεγιστοποίηση των κερδών των ασφαλιστικών εταιριών αποτελεί το Α και το Ω και μ' αυτό το κριτήριο τις διοικήσεις τους δεν τις ενδιαφέρει εάν μπορούν να ανταποκριθούν τα λαϊκά εισοδήματα στις εκάστοτε αυξήσεις των ασφαλίστρων. Αυτό το μήνυμα έστειλαν χτες οι εκπρόσωποι της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδας, κατά τη διάρκεια ενημερωτικής ημερίδας που διοργάνωσε για θέματα ασφάλισης του κλάδου αυτοκινήτων και πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων.

«Εξοχα» τοποθετήθηκε επ' αυτής της «αρχής» ο επικεφαλής του κλάδου, Κ. Μπερτσιάς, δηλώνοντας προκλητικά: «Μας ρωτούν γιατί αυξάνουμε μεσοσταθμικά τα ασφάλιστρα 6,5% τη στιγμή που οι αυξήσεις στους μισθούς είναι 2,5%. Δε μας αφορά εμάς αυτό»! Στο πλαίσιο της ίδιας λογικής οι ασφαλιστικές εταιρίες:

  • Δε διστάζουν να εκβιάσουν με ανεξέλεγκτες αυξήσεις προκειμένου να πετύχουν «αντικειμενικοποίηση» του κόστους για τις σωματικές βλάβες, κατά το πρότυπο του συστήματος που ήδη εφαρμόζεται στις υλικές ζημιές
  • Αφήνουν να εννοηθεί ότι στους επόμενους στόχους τους είναι να πετύχουν την κατάργηση της καταβολής αποζημίωσης για ψυχική οδύνη, χαρακτηρίζοντας μάλιστα «αλλοπρόσαλλα» τα ποσά που εκδικάζονται γι' αυτές τις περιπτώσεις. Σύμφωνα, δε, με πληροφορίες, το θέμα κυριαρχεί στα παζάρια που κάνουν οι εταιρίες με το υπουργείο Ανάπτυξης, οι οποίες αξιώνουν τη θεσμοθέτηση της «αντικειμενικοποίησης» των σωματικών βλαβών, προσφέροντας σε «αντάλλαγμα» για φέτος μεσοσταθμικές αυξήσεις 6,5% στα τιμολόγια των ασφαλίστρων.

Ακόμα, κατά τη διάρκεια της χτεσινής ημερίδας ο Κ. Μπερτσιάς, επιχειρώντας να δικαιολογήσει την επιβολή πρόσθετης - τρίτης - κλίμακας στο σύστημα bonus-malus από ορισμένες εταιρίες, με παράλληλη μείωση του ποσοστού έκπτωσης στα ασφάλιστρα για τους οδηγούς που δεν προκαλούν ατύχημα, ισχυρίστηκε ότι έγινε επειδή οι οδηγοί που έφτασαν στην «πέμπτη» κλίμακα χωρίς να έχουν προκαλέσει ατύχημα για πέντε χρόνια έχουν από εδώ και στο εξής αυξημένες πιθανότητες να προκαλέσουν ατύχημα!

Στο μεταξύ, από τα θέματα που θα απασχολήσουν κατά προτεραιότητα τον κλάδο το επόμενο διάστημα είναι η πρόταση οδηγίας από την ΕΕ για νέα αύξηση των κατώτατων ορίων υποχρεωτικής ασφάλισης για σωματικές βλάβες (ανά θύμα) και υλικές ζημιές, ενώ μέχρι σήμερα τα κατώτατα όρια ισχύουν συνολικά για το ατύχημα. Συγκεκριμένα, η πρόταση της οδηγίας προβλέπει τη διαμόρφωση του κατώτατου ορίου υποχρεωτικής ασφάλισης για σωματικές βλάβες σε 1 εκατ. ευρώ ανά θύμα και για υλικές ζημιές σε 500.000 ευρώ συνολικά για το ατύχημα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των θυμάτων. Οι εταιρίες, από τη μεριά τους, αντιδρούν στο σημείο που αφορά στις σωματικές βλάβες εκτιμώντας ότι αυτό θα τις δυσκολέψει στην εξεύρεση αντασφαλιστικής κάλυψης. Το υπουργείο Ανάπτυξης πρότεινε ως ποσό υποχρεωτικής κάλυψης τα 1,8 εκατ. ευρώ συνολικά για το ατύχημα, από το οποίο 1,3 εκατ. ευρώ για σωματικές βλάβες και 500.000 ευρώ για υλικές ζημιές, πρόταση η οποία κρίθηκε ως «απαράδεκτα χαμηλό ποσό» από τις υπηρεσίες της Επιτροπής της ΕΕ.

Μεταξύ άλλων από τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν κατά τη χτεσινή ημερίδα προκύπτει ότι μέσα στο 2000 τα ασφάλιστρα ανατιμήθηκαν κατά 15% και η παραγωγή ασφαλίστρων από πρωτασφαλίσεις για τις εταιρίες αυξήθηκε κατά 8%.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ