Οι περισσότεροι ομιλητές κατέκριναν την πρόσφατη άρνηση του διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου να συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις, καθώς και την πεποίθησή του ότι τα Γλυπτά δεν πρόκειται να φύγουν από τη Βρετανία. Για παράδειγμα, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ, Ουίλιαμ Σεντκλέρ, είπε μεταξύ άλλων ότι το Βρετανικό Μουσείο δεν είναι ιδιωτικό, αλλά ελέγχεται από την κυβέρνηση, άρα δεν έχει την αρμοδιότητα να κάνει συμφωνίες ή δηλώσεις αποδοχής ή μη αιτημάτων. Πρόσθεσε ότι η γνωστή πρόταση της ελληνικής πλευράς περί ανταλλαγής είναι «ευφάνταστη» και σύμφωνη «με την πραγματική έννοια της παγκοσμιοποίησης» και εξέφρασε μόνο μια μικρή επιφύλαξη για την ασφάλεια της μεταφοράς των Γλυπτών.
Μοναδική παραφωνία ήταν ο Βρετανός γλύπτης και γκαλερίστας, Μάικλ Ντάλεϊ, ο οποίος κατέθεσε ένα «πανόραμα» των βρετανικών επιχειρημάτων για το θέμα, προκαλώντας τη συζήτηση που όλοι περίμεναν. Ο Ντάλεϊ κάλεσε τους παρευρισκόμενους να δουν το θέμα από την πλευρά της ασφάλειας και διατήρησης των ίδιων των Γλυπτών και όχι με συναισθηματισμούς ή «εθνικισμούς». Για τον ίδιο λοιπόν, μια χώρα όπως η Ελλάδα, που είναι ανεύθυνη για τα μνημεία της, δε χρειάζεται περισσότερη ευθύνη, εννοώντας τα Γλυπτά. Πρόσθεσε ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να ζητά τα Γλυπτά τη στιγμή που καταστρέφει τα μνημεία της και ότι αν επιστρέψουν τα Γλυπτά, θα πάνε στο Νέο Μουσείο Ακρόπολης και δε θα επανενωθούν στον Παρθενώνα, ενώ άφησε και αιχμές λέγοντας πως το ίδιο το ΝΜΑ χτίζεται πάνω σε αρχαιολογικό χώρο. Για τις αντιδράσεις προς το Βρετανικό Μουσείο, είπε πως δεν πρέπει να συγχέονται οι ομάδες πίεσης με τη δημοκρατία και ρώτησε αν ο στόχος είναι μόνο η επιστροφή των Γλυπτών ή αν το αίτημα αυτό είναι μόνο η «κορυφή του παγόβουνου».
Στον Ντάλεϊ απάντησε ο (οργισμένος) Ζυλ Ντασσέν, λέγοντάς του πως «μέσα στον ενθουσιασμό σας, μήπως δεν πρέπει να αγνοείτε τους λαούς που πιστεύουν ότι η επιστροφή των Γλυπτών είναι ευγενής σκοπός; Θεωρείτε ότι έχουν ύπουλες προθέσεις;». Συνέχισε λέγοντας πως ουδέποτε οι επιτροπές στήριξης δε μίλησαν για άλλα μνημεία και άλλα μουσεία και ότι το επιχείρημα περί δημιουργίας προηγούμενου αν επιστραφούν τα Γλυπτά είναι ψευδοεπιχείρημα. «Τα μεγάλα μουσεία δεν έχουν καν χώρο να εκθέσουν αυτά που έχουν στις αποθήκες τους. Δεν κινδυνεύουν. Η Ελλάδα είναι ολόκληρη ένα μουσείο, κύριε» κατέληξε ο Ντασσέν, καταχειροκροτούμενος.