Η Φόρμουλα 1 αποτελεί το απόλυτο κριτήριο για τις ικανότητες κάθε οδηγού. Ακόμα και στις περιπτώσεις του εξαιρετικού ταλέντου, οι ειδήμονες ισχυρίζονται πως αυτό δεν αρκεί, αν δε συνδυάζεται με την εμπειρία, την καλή ομάδα, το ανάλογο μονοθέσιο και τη συγκυρία. Φαίνεται πως στο γκραν πρι της Μαλαισίας, όλα συνηγόρησαν, για να κατακτήσει την πρώτη νίκη της καριέρας του ο K. Raikkonen και να κάνει το δύο στα δύο η McLaren, μετά και την επιτυχημένη πρεμιέρα στην Αυστραλία
Η παρουσία των δύο νεαρών οδηγών βέβαια, δεν ήρθε χωρίς τύχη, αφού για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα ο παγκόσμιος πρωταθλητής Μίχαελ Σουμάχερ προσπάθησε να περάσει από την εσωτερική τον Τρούλι, στη δεύτερη μόλις στροφή της πίστας, με αποτέλεσμα μια σύγκρουση για την οποία ο Γερμανός είχε την απόλυτη ευθύνη και που τους έβγαλε προς στιγμήν από τον αγώνα. Ο Τρούλι κατάφερε να μείνει στο παιχνίδι, αλλά, ενώ είχε ξεκινήσει δεύτερος τερμάτισε πέμπτος, ενώ θα μπορούσε να τα καταφέρει και καλύτερα αν δεν έχανε πολύτιμα δευτερόλεπτα στα πιτς, επειδή κόλλησε η τάπα της βενζίνης. Ο Σουμάχερ τιμωρήθηκε με ποινή διέλευσης από τα pit, στα οποία μπήκε άλλες τρεις φορές (για καύσιμα, ελαστικά και αλλαγή της εμπρός πτέρυγας), έμεινε στην έκτη θέση και για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα μακριά από το βάθρο, ενώ αναγκάστηκε να ζητήσει και συγνώμη από τον Τρούλι.
Ο Μπαρικέλο, με δεδομένο ότι ο Σούμι ήταν εκτός βάθρου, βρέθηκε μάλλον αναμενόμενα στη δεύτερη θέση, κερδίζοντας πολύτιμους βαθμούς για τη Φεράρι. Αυτό που δεν ήταν αναμενόμενο και δεν το πίστευε ούτε ο ίδιος, ήταν η τρίτη θέση του Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός στα 21 του έγινε ο νεότερος κάτοχος της pole position, ο πρώτος οδηγός από την Ισπανία που ανέβηκε σε βάθρο νικητών εδώ και 47 χρόνια, ο πρώτος που ξανανεβάζει την Renault στο πόντιουμ των νικητών εδώ και χρόνια, και σίγουρα ένας από τους ήρωες τουλάχιστον αυτού του αγώνα, αφού την εκπληκτική του απόδοση δεν επηρέασε ούτε ο πυρετός που τον ταλαιπωρούσε. «Είναι το καλύτερο Σαββατοκύριακο της ζωής μου», δήλωσε μετά τη λήξη του αγώνα, και πολλοί πιστεύουν ότι θα ζήσει και πολλά ακόμα καλύτερα στο μέλλον.
Ανάμεσα στους δύο Σουμάχερ ο Τρούλι που εκτός της σύγκρουσης που είχε με τον Μίχαελ, είχε να αντιμετωπίσει και έναν πεισματάρη Τζέισον Μπάτον, που τελικά τερμάτισε έβδομος με τη ΒΑR, που εκτός από τα προβλήματα υπερστροφής πρέπει να λύσει και τα προβλήματα με την έλλειψη σοβαρότητας, κάτι που έγινε σαφέστατο στην περίπτωση του Ζιλ Βιλνέβ. Ο Γαλλοκαναδός δεν ξεκίνησε, καθώς ένα ηλεκτρικό πρόβλημα προκάλεσε δυσλειτουργία στο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο Βιλνέβ βγήκε από το μονοθέσιο, έτρεξε έως τα pit για να πάρει το εφεδρικό, αλλά οι ιθύνοντες της BAR τον έστειλαν πίσω στο κανονικό μονοθέσιό του, που όμως δεν μπόρεσαν να το βάλουν μπροστά, αναγκάζοντας τον άλλοτε παγκόσμιο πρωταθλητή να δει τον αγώνα από τη θέση του θεατή, βρίζοντας... Στην όγδοη και ένατη θέση της κατάταξης τερμάτισαν οι δύο Sauber των N.Heidfeld και H.H. Frentzen, δέκατος ήταν o Ralph Firman (Jordan), ο οποίος κατάφερε να τερματίσει λίγο πριν μείνει από καύσιμα. Την κατάταξη έκλεισε ο J. Verstappen -πίσω από τον J.P.Montoya- με τη Minardi να δίνει το αντιπολεμικό σύνθημα της ημέρας «Malaysia for Peace» για τον πόλεμο στο Ιράκ.