Πέμπτη 17 Απρίλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ ΠΡΟΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
ΚΙνητρα, κίνητρα, κίνητρα

Η κυβέρνηση με την πολιτική της στοχεύει στη στήριξη της ανταγωνιστικότητας του ναυτιλιακού κεφαλαίου, ειδικά αυτού που επενδύει στην ποντοπόρο ναυτιλία. Αυτά προκύπτουν από ομιλία του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών Ν. Χριστοδουλάκη, σε εκδήλωση του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου Ελλάδας την προηγούμενη Τρίτη το βράδυ. Οι φράσεις «ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας», «ανταγωνιστικότητα του ελληνικού πλοίου» ήταν κυρίαρχες στη δομή της ομιλίας του υπουργού Οικονομίας, μία ανταγωνιστικότητα η οποία βέβαια προϋποθέτει την άνοδο της εκμετάλλευσης των Ελλήνων και ξένων ναυτεργατών που επανδρώνουν τα πληρώματα των πλοίων. Ο Ν. Χριστοδουλάκης ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση και οι μηχανισμοί της στρώνονται στα πόδια των εφοπλιστών, για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων τους, είτε στην Ελλάδα, είτε στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Χωρίς περιστροφές, ανέφερε ότι η ελληνική κυβέρνηση εκμεταλλεύτηκε τη θέση της Προεδρίας που ασκεί το εξάμηνο αυτό στην ΕΕ για να προωθήσει τα συμφέροντα του «ελληνικού» εφοπλιστικού κεφαλαίου. «... Η Ελληνική Προεδρία μας έδωσε την ευκαιρία να εισηγηθούμε και να επηρεάσουμε αποφάσεις σε κρίσιμα για τη ναυτιλία θέματα, αναδεικνύοντας έτσι το σημαντικό ρόλο της Ελλάδας στη διαμόρφωση ευρωπαϊκής πολιτικής. Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί το 40% του ναυτιλιακού τομέα στην ΕΕ. Αυτό σημαίνει πως όποτε συζητείται στα Συμβούλια Μεταφορών θέμα ναυτιλίας, πρακτικά μιλάμε για ελληνική ναυτιλία»! Αναφέρθηκε επίσης εκτενώς στη σκανδαλώδη φορολογική πολιτική, τις φορολογικές εκπτώσεις και κίνητρα που έχουν παραχωρηθεί στους εφοπλιστές. Οπως ανέφερε:

  • Μειώθηκαν κατά 40% τα επίπεδα φορολογίας των ποντοπόρων πλοίων και οι φόροι είναι ακόμα λιγότεροι για τα μεγάλα πλοία.
  • Εγιναν φορολογικές διευκολύνσεις για πλοία και πλοιοκτήτες. Στον προϋπολογισμό του 2003 έχουν καταγραφεί 33 κρατικές δαπάνες υπέρ των πλοίων και 43 για τις ναυτιλιακές εταιρίες!

Παρ' όλα αυτά εξέφρασε το παράπονό του, επειδή τα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία, που ανήκουν σε ελληνικών συμφερόντων εταιρίες, αποτελούν μόνο το 27% των υφιστάμενων πλοίων, ενώ οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν επιλέξει σαν έδρες των επιχειρήσεών τους το Λονδίνο και τη Ν. Υόρκη. Ετσι κάλεσε το εφοπλιστικό κεφάλαιο «να σχεδιάσουμε από κοινού με πολιτική κινήτρων για την επανάκαμψη της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε ελληνικό έδαφος»!

Στα θετικά της κυβερνητικής πολιτικής προσμέτρησε τη μετατροπή της νομικής μορφής των μεγαλύτερων λιμανιών σε Ανώνυμες Εταιρίες, ενώ υποσχέθηκε ότι μέσα στο 2003 θα προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά (ΟΛΠ) και γι' αυτό θα αξιοποιηθεί η εμπειρία της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ