Τρίτη 20 Μάη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 39
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟΙ ΨΑΡΑΔΕΣ
ΣΤΟΠ στην κατασκευή νέων σκαφών!

Καταργούνται τα όποια κονδύλια για την κατασκευή νέων σκαφών και επιδοτούν τη διάλυση και απόσυρση των υπαρχόντων

Οριστικό τέλος στην επιδότηση κατασκευής νέων αλιευτικών σκαφών βάζει η κυβέρνηση! Οπως έγινε γνωστό χτες το ποσό που απέμεινε και προβλεπόταν για την κατασκευή νέων αλιευτικών σκαφών στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας (ΕΠΑΛ) 2000 - 2006 «ανακατανέμεται», δηλαδή κόβεται, με πρόφαση τη χαμηλή απορροφητικότητα...

Φαίνεται, δηλαδή, πως η κυβέρνηση καταργεί πλέον και τα προσχήματα στο ξεπάστρεμα των μικρομεσαίων ψαράδων, στα πλαίσια των αντιαλιευτικών εντολών της ΕΕ και των όσων αποφασίστηκαν πέρσι το Δεκέμβρη για την αναθεώρηση της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής. Χτες, ο υπουργός Γεωργίας και ο ειδικός γραμματέας του υπουργείου για το Γ' ΚΠΣ γνωστοποίησαν πως γίνεται νέα ανακατανομή των πόρων σε δράσεις που έχουν απορροφητικότητα. Και ως παράδειγμα ανέφεραν τη χαμηλή απορροφητικότητα για την κατασκευή νέων σκαφών, σε αντιδιαστολή με τη ζήτηση για διάλυση - κόψιμο σκαφών. Από τα λεγόμενά τους φάνηκε καθαρά πως τα λεφτά που κόβονται από την κατασκευή νέων σκαφών φεύγουν και πάνε στη διάλυση - απόσυρση σκαφών και ενδεχομένως και σε άλλες δράσεις π.χ. ενίσχυση των βιομηχανοποιημένων ιχθυοκαλλιεργειών.

Η κίνηση αυτή καθόλου τυχαία και αθώα δεν είναι και πίσω από τις όποιες κυβερνητικές προφάσεις, κρύβεται η ευρω - πολιτική εξαφάνισης των μικρομεσαίων ψαράδων. Για παράδειγμα, τα κονδύλια του ΕΠΑΛ για την «απόσυρση - διάλυση σκαφών» είναι ίσα με το 70% των κονδυλίων για την ανανέωση του αλιευτικού στόλου. Τώρα, μετά τη νέα αυτή μεθόδευση της κυβέρνησης, η σχέση αυτή αλλάζει πιο δραματικά. Να σημειωθεί ότι για την κατασκευή νέων σκαφών η επιδότηση έφτανε μέχρι το 50% του κόστους. Οσο για τους όρους και προϋποθέσεις αναγνώρισης δικαιούχων επιδότησης, που τέθηκαν από το ΕΠΑΛ για την κατασκευή νέων σκαφών αυτοί είναι άκρως απαγορευτικοί. Κι αντί οι προσχεδιασμένες μεθοδεύσεις αποκλεισμού των μικρομεσαίων ψαράδων από την κατασκευή νέων σκαφών, να αποτελούν άλλοθι για την πλήρη κατάργηση των όποιων σχετικών κονδυλιών υπήρχαν, θα μπορούσε κάλλιστα το υπουργείο Γεωργίας αν ήθελε να αλλάξει τους όρους και προϋποθέσεις: Να ορίσει, για παράδειγμα, ότι η κατασκευή νέων σκαφών επιδοτείται σε ποσοστό 90% για τους μικρούς και μεσαίους αλιείς, χωρίς να θέτει σωρεία εμποδίων γραφειοκρατικών και μη.

Ομως δε γίνεται κάτι τέτοιο, παρά το γεγονός ότι το 93,5% των ελληνικών σκαφών είναι κάτω των 12 μέτρων και ο μέσος όρος ηλικίας τους 23 χρόνια. Η κυβέρνηση πιστή στα όσα ψήφισε τον περασμένο Δεκέμβρη στις Βρυξέλλες κάνει ό,τι κάνει στα πλαίσια των αποφάσεων που πήρε για σταμάτημα της ανανέωσης και εκσυγχρονισμού αλιευτικών σκαφών. Πιο συγκεκριμένα, συμφώνησε ότι η ανανέωση και ο εκσυγχρονισμός για να γίνουν θα πρέπει να συνδυαστούν με μείωση της συνολικής δυναμικότητας του στόλου κατά 3% τουλάχιστον, στο διάστημα 2003 - 2004! Επίσης, στις αποφάσεις αυτές ορίζεται εκβιαστικά ότι μετά το 2004 τα μικρά αλιευτικά σκάφη θα παροπλίζονται χωρίς ενίσχυση. Το ακόμα χειρότερο, όμως, είναι ότι δε θα επιτρέπεται και η ανανέωση, αντικατάσταση και εκσυγχρονισμός σκαφών χωρίς επιδότηση, δηλαδή με αποκλειστικά έξοδα των ψαράδων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ