Κυριακή 29 Ιούνη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
CITROEN C3 Pluriel
Καλοκαιρινή πολυμορφία

Ενα αυτοκίνητο πολυμορφικό στην κυριολεξία είναι το νέο Citroen C3 Pluriel

Οι μεταμορφώσεις του είναι ουσιαστικές, πρακτικές και κυρίως πετυχημένες. Το Pluriel βασίζεται στο δημοφιλές C3 και αποτελεί την ανοιχτή έκδοση του μοντέλου, μόνον που δε μένει μονάχα σε αυτό. Η ομάδα των σχεδιαστών, με επικεφαλής τους Κοκό και Πλουέ, αποφάσισε πως ένα ανοιχτό αυτοκίνητο μπορεί να είναι κάμπριο αλλά και σπάιντερ, ενώ αν χρειαστεί να μεταφέρεται και κάτι παραπάνω μετατρέπεται και σε πικ απ. Το Pluriel, που σημαίνει «πληθυντικός», προσφέρει αυτό το πλήθος των μεταμορφώσεων, χωρίς να έχει υιοθετήσει πολύπλοκα συστήματα ή ακριβές τεχνολογικά λύσεις, αντίθετα, μένοντας στην επιτυχημένη αρχική ιδέα και με συμβατικούς τρόπους, έχει κρατήσει και το κοστολόγιο αρκετά χαμηλά.

Η βασική μορφή του Pluriel θυμίζει ένα κλειστό τρίπορτο C3 με πάνινη οροφή, η οποία όμως αποτελείται από τέσσερα στρώματα ώστε να εξασφαλιστεί η απαραίτητη στεγανότητα. Αν ο καιρός και το κέφι σας το επιτρέπουν, μπορείτε να απολαύσετε τον ουρανό αναδιπλώνοντας ηλεκτρικά την οροφή. Από την κλειστή μορφή, του Pluriel έχουν απομείνει η μαζεμένη πάνω στο πορτμπαγκάζ κουκούλα και τα πλαϊνά τόξα της οροφής. Το κρύψιμο της κουκούλας είναι εύκολη υπόθεση, αλλά δεν είναι το μόνο που μπορείτε να κάνετε. Τα πλαϊνά τόξα αφαιρούνται χειροκίνητα, μετατρέποντάς το σε πραγματικό καμπριολέ ή σπάιντερ αν προτιμάτε, αφού έτσι το ονομάζει σε αυτή τη μορφή του και η Citroen. Οι δύο πλαϊνές μπάρες πάντως πρέπει να αποθηκευτούν εκτός αυτοκινήτου, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να το έχετε προαποφασίσει και να έχετε διαβάσει προσεκτικά τις οδηγίες. Πάντως, μην ανησυχείτε, δεν είναι βαριές ή δύσκολες στην αφαίρεση. Ούτως ή άλλως μπορείτε να ξεκινήσετε τη βόλτα σας και μάλιστα με παρέα, αφού αν και μικρό το Pluriel μπορεί να μεταφέρει τέσσερα άτομα. Αν αντί για την παρέα προτιμάτε να μεταφέρετε κάποιο μακρύ αντικείμενο, τότε αναδιπλώστε τα πίσω καθίσματα, ρίξτε την πίσω πόρτα που ανοίγει από πάνω προς τα κάτω όπως σε ένα πικ απ, και το μικρό φορτηγάκι σας είναι έτοιμο, αλλά μην το παρακάνετε στο βάρος. Το όριο είναι 100 κιλά. Ο μικρός αυτός χαμαιλέων θυμίζει αρκετά τον λιγότερο ευέλικτο αδελφό του, στο εσωτερικό, αν και οι ταπετσαρίες είναι προσαρμοσμένες στον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα του μοντέλου. Η εμφάνιση του Pluriel είναι αντικειμενικά όμορφη και τραβάει τα βλέμματα. Στο ερώτημα αν συνδυάζεται τώρα η εμφάνιση με την ασφάλεια, η Citroen απαντά με ένα αρκετά ανθεκτικό σε στρεβλώσεις αμάξωμα που το έχει επιβαρύνει και με μερικά παραπάνω κιλά. Τα κιλά πάντως δε φαίνεται να πολυ-επηρεάζουν την απόδοση, ακόμα και την έκδοση των 1,4 λίτρων, ενώ με αυτόν των 1.600 κ.εκ., μπορείτε να αισθανθείτε τον αέρα να περνά δίπλα από το κεφάλι σας με μεγαλύτερες ταχύτητες, και λέμε δίπλα από το κεφάλι σας αφού και η προστασία από τον αέρα είναι ικανοποιητική.


Με τον μεγάλο κινητήρα συνδυάζεται το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο όμως μπορεί να λειτουργεί και ως μηχανικό αλλά χωρίς συμπλέκτη, και το οποίο επιτυγχάνει τις αλλαγές με τη βοήθεια δύο ηλεκτρικών μοτέρ. Στον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης περιλαμβάνονται: Τέσσερις αερόσακοι, σύστημα διεύθυνσης μεταβαλλόμενης υποβοήθησης, τιμόνι και κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενα καθ' ύψος και μήκος, ηλεκτρικοί καθρέφτες, φανοί ομίχλης, υπολογιστής ταξιδιού, ηλεκτρικοί καθρέφτες και ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω κλπ.

Τα φρένα προέρχονται από το C3 και είναι δίσκοι/ταμπούρα και δίσκοι/δίσκοι, ανάλογα με την έκδοση, τα οποία καλούνται να σταματήσουν τα 1.136 ή 1.177 κιλά του 1,4 και του 1,6 αντίστοιχα. Το αυτοκίνητο στοχεύει σε επιδόσεις σε ό,τι αφορά στις πωλήσεις, αλλά και οι επιδόσεις του στο δρόμο δεν είναι άσχημες. Η τελική ταχύτητα του 1,4 είναι 160 χλμ. ανά ώρα και του 1,6 185 χλμ. ανά ώρα, ενώ οι επιταχύνσεις από τα 0 στα 100 χλμ. ανά ώρα έρχονται μετά από 13,9 και 11,6 δευτερόλεπτα αντίστοιχα. Με μία τιμή εκκίνησης περισσότερο από λογική, που ξεκινά από τα 14.500 ευρώ, το C3 Pluriel θα βάλει πολλούς σε πειρασμό. Αναλυτικά οι τιμές έχουν διαμορφωθεί ως εξής: 1,4 JOY 14.500 ευρώ, 1,4 COOL 15.200 ευρώ, 1,4 TREND 15.900 ευρώ, ενώ το 1,6 που διατίθεται μόνο με το κιβώτιο SENSODRIVE κοστίζει 18.700 ευρώ.





Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ