Τετάρτη 19 Νοέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Σαράντα τέσσερα νέα προνόμια για τους εφοπλιστές

Στον αγώνα δρόμου που έχει ξεσπάσει μεταξύ της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ για το ποιος μπορεί να εξυπηρετήσει καλύτερα τα συμφέροντα του κεφαλαίου, χτες η κυβέρνηση, μέσω του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Πασχαλίδη, έκανε ένα βήμα μπροστά, ανακοινώνοντας για τον πιο σκληρό πυρήνα των κεφαλαιοκρατών, τους εφοπλιστές, από επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές και μείωση ασφαλιστικών εισφορών, μέχρι και «βελτίωση» του νομοθετικού πλαισίου για ακόμα περισσότερα υπερπρονόμια! Ενώ, όπως αφήνεται να εννοηθεί στη σχετική ανακοίνωση, έπεται και συνέχεια! Τα νέα «δώρα» προς το εφοπλιστικό κεφάλαιο κωδικοποιούνται σε ένα «πακέτο» 44 μέτρων που κατέθεσε χτες το απόγευμα ο υπουργός στη Διαρκή Επιτροπή της Βουλής.

Το «πακέτο» αυτό φέρει τον ψευδεπίγραφο τίτλο: «Δέσμη 44 μέτρων για το διαρκή εκσυγχρονισμό της ελληνικής ναυτιλίας» και όπως αναφέρει ο Γ. Πασχαλίδης στις σχετικές δηλώσεις του «τα μέτρα αυτά έχουν ορίζοντα 4ετίας, κάποια από αυτά ξεκινούν την εφαρμογή τους άμεσα, κάποια άλλα εντάσσονται με σταδιακή εφαρμογή στην εξέλιξη του προγράμματος "Ελληνική Ναυτιλία 2004 - 2008"». Δηλαδή, με άλλα λόγια, η κυβερνητική προσφορά προς το εφοπλιστικό κεφάλαιο δε σταματάει εδώ.

Ειδικότερα η κυβέρνηση για να καλύψει το χαρακτήρα των μέτρων αυτών και κατά συνέπεια την εφοπλιστόδουλη πολιτική της, τα έχει καλύψει με βαρύγδουπους τίτλους. Ετσι προωθείται μεταξύ άλλων η «επιδότηση και του 2ου εκπαιδευτικού ταξιδιού των σπουδαστών ΑΕΝ», δηλαδή και άλλο «ζεστό» χρήμα προς τους εφοπλιστές.

«Εξετάζεται θετικά η μείωση φορολογίας νεότευκτων και μικρής ηλικίας πλοίων, με στόχο την ποιοτική και ασφαλή ναυτιλία και την ενίσχυση της απασχόλησης των ναυτικών». Ακόμα προβλέπεται οι ασφαλιστικές εισφορές σε φορτηγά άνω των 500 κόρων να καθορίζονται σε «συνάρτηση με τον αριθμό των υπηρετούντων Ελλήνων στη σύνθεση του πληρώματος», κοινώς «μαγειρεύεται» η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών των εφοπλιστών.

Προωθούνται επίσης «λειτουργικές βελτιώσεις του Ν. 2932/01 με Προεδρικά Διατάγματα μετά από το διάλογο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους φορείς της πλοιοκτησίας και της ναυτεργασίας». Πρόκειται για το νόμο για την «απελευθέρωση» της ακτοπλοΐας. Οπου «λειτουργικές βελτιώσεις» σημαίνει από αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων μέχρι δραστική μείωση του αριθμού του πληρώματος των πλοίων. Στις «λειτουργικές βελτιώσεις» προβλέπονται μέτρα ακόμα και για το νόμο 3075/20 για το ασφαλιστικό των ναυτεργατών... Ενώ προετοιμάζεται και «ρύθμιση για την αναπροσαρμογή της αξίας των πλοίων της ακτοπλοΐας». Αναφορά γίνεται και για τις εκπτώσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, όπου σημειώνεται ότι θα γίνει «εκλογίκευση και εξορθολογισμός» χωρίς παραπέρα διευκρινίσεις...

Αναγγέλλονται ακόμα «σχεδιασμός και βήματα εφαρμογής του Κώδικα ISPS», ο οποίος αφορά τα μέτρα για «αποφυγή τρομοκρατικών ενεργειών»... και «δημιουργία Ευρωπαϊκού Κέντρου Θαλάσσιων Συνόρων για τον έλεγχο της λαθρομετανάστευσης».

Αναφορά γίνεται και για τη Ναυτική Εκπαίδευση, για την οποία σημειώνεται αόριστα «εκσυγχρονισμός υποδομών» και ένταξή της «στην τριτοβάθμια κλίμακα σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας». Ενώ για την Εστία Ναυτικών σημειώνεται η «ανακαίνιση - αναβάθμιση» του ξενώνα και ότι μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες θα αποδοθεί ξανά για τη διαμονή των ναυτικών, όμως αυτό δεν απαντά στα αιτήματα που έχουν θέσει οι ναυτεργάτες για την εξασφάλιση των ναυτεργατών που διαμένουν τώρα στον ξενώνα και τους εργαζόμενους σε αυτόν.

Στη δέσμη συμπεριλαμβάνεται και η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, στην οποία έχουν αφιερώσει μόλις δύο προτάσεις: «Ολοκλήρωση και ενεργοποίηση του Μητρώου Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων» και «ενεργοποίηση της ΝΑΖΩΠΕΙ (θυγατρικής του ΟΛΠ)», ενώ γίνεται και μια κουβέντα περί «προγραμματισμού και βελτιώσεων των υποδομών», που είναι πολύ μακριά από τις ανάγκες και τις διεκδικήσεις των εργαζομένων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ