Το υπουργείο επέλεξε να ασχοληθεί με το φυλλάδιο υποτιμώντας το ουσιαστικό «εργαλείο» που βρίσκεται αριστερά |
«Αλλα λόγια να αγαπιόμαστε» είναι η απάντηση που αναγκάστηκε να στείλει το υπουργείο Παιδείας στην εφημερίδα μας για το αποκαλυπτικό δημοσίευμα για το πόνημα της κ. Μίλερ. Χωρίς αναφορά στο επίμαχο περιεχόμενο του εγχειριδίου για εκπαιδευτικούς «Χτίζοντας καλύτερη σχέση με τα παιδιά στην τάξη». Ιδού αυτούσια η απάντηση, που υποτιμά τη νοημοσύνη μας:
«Με αφορμή σημερινό (σ.σ. χθεσινό) πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας σας, με τον τίτλο "Αμερικανάκια θέλουν τα παιδιά μας", από το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Παιδείας διευκρινίζονται τα εξής:
Η κ. Bonnie Miller είναι ψυχολόγος και κοινωνική λειτουργός. Με την ιδιότητά της αυτή έγραψε ένα εγχειρίδιο "Για τον εντοπισμό των μαθησιακών δυσκολιών και το Σύνδρομο της Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητας", το οποίο εκδόθηκε από την UNESCO.
Το συγκεκριμένο βιβλίο υπεβλήθη στο υπουργείο Παιδείας, και εστάλη για έγκριση στο αρμόδιο τμήμα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο μετά από σειρά παρατηρήσεων διορθώσεων, οι οποίες έγιναν δεκτές από τη συγγραφέα, ενέκρινε τη χρήση του, ως βοήθημα του εκπαιδευτικού για τη διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών των μαθητών.
Το βοήθημα εκτυπώθηκε από τον Οργανισμό Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων σε 30.000 αντίτυπα, τα οποία διατέθηκαν στις βιβλιοθήκες των σχολικών μονάδων (από τρία αντίτυπα σε κάθε μία).
Είναι δύσκολο να συνδέσει κανείς, λογικά, τη συνάφεια του τίτλου του δημοσιεύματος με τα ζητήματα εντοπισμού των Μαθησιακών Δυσκολιών και το Σύνδρομο Ελλειμματικής προσοχής και Υπερκινητικότητας, που πραγματεύεται το σχολικό βιβλίο».
Είναι φανερή η προσπάθεια του υπουργείου Παιδείας να εμφανίσει την παρέμβαση ως μία αθώα και αξιόλογη πρωτοβουλία για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες επικαλούμενο την ειδίκευση της κ. Μίλερ σε ζητήματα ψυχολογίας (λες και είναι η μόνη επιστήμονας, όταν μάλιστα δεν έχει σχετική ειδίκευση). Οχι τυχαία, δε βγάζει άχνα για το εγχειρίδιο, που είναι και το κύριο ιδεολογικό εργαλείο της κ. Μίλερ, με το οποίο άλλωστε συμφωνεί και το εφαρμόζει καθημερινά στα σχολεία. Επικαλείται μάλιστα τη δουλιά του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου πάνω στο εκπαιδευτικό αυτό υλικό. Δεν μπορούμε παρά να σημειώσουμε επίσης ότι είναι αξιοπρόσεχτη η ταχύτητα της έγκρισης του εγχειριδίου, όταν είναι γνωστό ότι οι διαδικασίες έγκρισης για βιβλία απαιτούν διαγωνισμούς και ικανό χρόνο προεργασίας.
Το χτεσινό δημοσίευμα του «Ρ» ανάμεσα στις εκφράσεις ευαισθησίας της κ. Μίλερ για τις μαθησιακές δυσκολίες εντόπιζε μία σειρά ιδεολογήματα που προσπαθεί το εκπαιδευτικό υλικό να περάσει ανοιχτά στους εκπαιδευτικούς και τους μικρούς μαθητές περί ανάπτυξης επιχειρηματικότητας, να γίνουν καλοί εργαζόμενοι, να τους παρέχονται "ερεθίσματα κοινωνικού διαλόγου και όχι διεκδίκησης", πώς να προστατεύουν τη «διεθνή επιχειρηματικότητα» κ.ο.κ.
Στο ερώτημα τι σχολείο τελικά θέλει ο καθένας, που είναι και η ουσία της κριτικής του χτεσινού δημοσιεύματος για την προκλητική παρέμβαση, το υπουργείο απαντά διά της συμφωνίας με την κ. Μίλερ. Τουλάχιστον είναι συνεπές με την αντιλαϊκή πολιτική του...