Τρίτη 2 Μάρτη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 30
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΑΓΙΟ «BOW MARINER»
Βαρύ τίμημα των ναυτεργατών

Απανθρακώθηκαν τρεις ναυτεργάτες, αγνοούνται 18 και έξι τραυματίστηκαν σοβαρά

Τρεις απανθρακωμένοι ναυτεργάτες, 18 αγνοούμενοι - ανάμεσά τους τρεις Ελληνες - και 6 σοβαρά τραυματισμένοι, είναι το νέο τίμημα που πλήρωσε τα ξημερώματα της περασμένης Κυριακής η ναυτεργατική οικογένεια για την αύξηση των υπερκερδών των εφοπλιστών. Το νέο έγκλημα του εφοπλιστικού κεφαλαίου διαπράχθηκε στο 22χρονο «αεράδικο» δεξαμενόπλοιο «BOW MARINER» με σημαία Σιγκαπούρης, το οποίο ανήκε στην εταιρία CERES του μεγαλοεφοπλιστή Πήτερ Λιβανού.

Το πλοίο καθώς έπλεε 100 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της Βιρτζίνια, φορτωμένο με 11.000 τόνους αιθανόλης και 700 τόνους δικά του καύσιμα, άρπαξε φωτιά στην κουβέρτα, στη συνέχεια ανατινάχτηκε και λίγο πριν τις 3 τα ξημερώματα ώρα Ελλάδας κατέληξε στον πάτο του Ατλαντικού Ωκεανού. Τα αίτια της τραγωδίας παραμένουν, όπως συμβαίνει συνήθως, άγνωστα, όμως τα επίσημα στοιχεία λένε πως το ιστορικό του πλοίου ήταν βεβαρημένο. Συγκεκριμένα, στις 12.10.1999 το «αεράδικο» κρατήθηκε στο Μόντρεαλ από τις λιμενικές αρχές για 21 μέρες εξαιτίας των σοβαρών ελλείψεων που εντοπίστηκαν, στη διάρκεια ελέγχου, στα συστήματα πυρασφάλειας, στις ηλεκτρομηχανές καθώς και στα συστήματα ναυσιπλοΐας.

Επιπλέον πληροφορίες αναφέρουν ακόμα ότι το «BOW MARINER» εκτός από υπερήλικο ήταν και υποσυντήρητο, με ό,τι αυτό σημαίνει για τέτοιας επικίνδυνης κατηγορίας πλοίο και ότι πριν από ένα μήνα είχε παρουσιάσει «κραχ». Από την πλευρά της η εταιρία αρνείται να δώσει απάντηση σχετικά με το αν είχε το πλοίο «κραχ» και αν αυτό επισκευάστηκε. Με σχετική της ανακοίνωση κάνει λόγο για υψηλά επίπεδα ασφαλείας του πλοίου, τα οποία, σύμφωνα με την εταιρία, επιβεβαιώνονται από το γεγονός ότι το πλοίο ταξίδευε στην Αμερική, όπου οι απαιτήσεις είναι πολύ αυστηρές.

Ομως, εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι η εταιρία του Πήτερ Λιβανού είναι μία ισχυρή πολυεθνική και ουσιαστικά αποτελεί μονοπώλιο στην Αμερική σε αυτού του είδους τα φορτία. Συγκεκριμένα, το «BOW MARINER» εμφανίζεται να είναι συμφερόντων της νορβηγικής εταιρίας «Odfjell», η οποία ανήκει με τη σειρά της σε θυγατρική της εταιρίας «Οd & Jell Asia Pte Ltd» και ότι η εταιρία «CERES Hellenic Shipping Enterprises Ltd» του Πήτερ Λιβανού είναι η διαχειρίστρια. Οι δύο εταιρίες συνεργάζονται με μορφή κοινοπραξίας. Βέβαια, να προστεθεί ότι ο Πήτερ Λιβανός μπορεί τα πλοία του να τα έχει υπό ξένη σημαία, ωστόσο η εταιρία του βρίσκεται στην Ακτή Μιαούλη 69, στον Πειραιά. Μάλιστα, στεγάζεται σε ένα υπερπολυτελές κτίριο, του οποίου τα μέτρα ασφαλείας είναι δρακόντεια, ενώ για τους υπαλλήλους αποτελεί ένα σύγχρονο γκέτο. Παντού κάμερες, οι επισκέπτες συνοδεύονται από «μπράβους» από την είσοδο μέχρι την έξοδό τους, ενώ οι εργαζόμενοι περνάνε με ηλεκτρονική κάρτα.

Το μοιραίο ταξίδι

Το πλοίο είχε αποπλεύσει από τη Νέα Υόρκη φορτωμένο με την αιθανόλη και είχε προορισμό το Τέξας.

Το πλήρωμα αποτελούσαν 3 Ελληνες και 27 Φιλιππινέζοι ναυτεργάτες. Τα ονόματα των Ελλήνων ναυτεργατών, οι οποίοι αγνοούνται, είναι Ευστράτιος Κάβουρας, 52 ετών, από τη Χίο, πλοίαρχος, Σταύρος Μελλές, 43 ετών, από τη Σαλαμίνα, υποπλοίαρχος, και Ελευθέριος Λεγαντής, 47 ετών, από το Βόλο, Α΄ μηχανικός.

Το πλοίο καθώς ταξίδευε ανοιχτά της Βιρτζίνια εξέπεμψε σήμα κινδύνου, όμως το πλοίο ανατινάχτηκε πριν προλάβουν οι αμερικανικές αρχές να βοηθήσουν. Στο μεταξύ, μέχρι και χτες το βράδυ ώρα Ελλάδας, στην περιοχή διεξάγονταν έρευνες από ελικόπτερα και πλωτά της αμερικανικής Ακτοφυλακής, για την ανεύρεση των αγνοουμένων χωρίς ωστόσο κανένα αποτέλεσμα.

Η ΚΟΝ του ΚΚΕ

Η Κομματική Οργάνωση Ναυτεργατών του ΚΚΕ με ανακοίνωση-καταγγελία που εξέδωσε επισημαίνει ότι πρόκειται «για ένα ακόμη ναυτικό έγκλημα. Εγκλημα των εφοπλιστών και των κομμάτων του δικομματισμού, ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, που πιστά υπηρετούν χρόνια τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου και της πλουτοκρατίας». Αναφέρεται στο βεβαρημένο παρελθόν του πλοίου και τονίζει: «Τεράστιες είναι οι ευθύνες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ γιατί με τη στήριξη της ΝΔ διατήρησαν και ενίσχυσαν το νεοαποικιοκρατικό θεσμικό πλαίσιο για τη ναυτιλία, που καθιστά τους εφοπλιστές "κράτος εν κράτει"».

Η ΚΟΝ καλεί τους ναυτεργάτες «να αξιοποιήσουν όλες τις μορφές πάλης για να καταργηθεί το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο για τη ναυτιλία και να καταδικαστεί συνολικά η αντιλαϊκή και άκρως επικίνδυνη πολιτική ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Να παρθούν άμεσα μέτρα για ουσιαστικούς ελέγχους στα πλοία για την προστασία και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».

Προσάραξη στο Σουέζ

Στη διώρυγα του Σουέζ προσάραξε την Κυριακή στις 6 το απόγευμα το ελληνικό δεξαμενόπλοιο «ΑΣΤΡΟ ΦΟΙΝΙΞ» με 21 ναυτεργάτες πλήρωμα, ανάμεσά τους και 9 Ελληνες.

Από την προσάραξη προκλήθηκε ρήγμα στο πλοίο και εισροή υδάτων, χωρίς ωστόσο να κινδυνεύσει κανείς από τους ναυτεργάτες. Το πλοίο είχε αποπλεύσει από τη Ραστανούρα του Περσικού Κόλπου φορτωμένο με αργό πετρέλαιο και είχε προορισμό το Φος Γαλλίας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ